Is mijn pony wel drachtig?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

eline10

Is mijn pony wel drachtig?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-06-11 18:25

:wave:
zoals de titel al zegt, begin ik te twijfelen of mijn pony wel drachtig is.
ze is in mei uitgerekend ( weet niet wanneer ), en het is nu al juni.
Wel is ze best wel dik, en krijgt ze een beetje uier.
Weten jullie hoelang een veulen overtijd kan komen?

Als je kim nog niet kent hier een klein paspoortje :9
Naam: Kim
Stokmaat: 1.46
Leeftijd: 4
karakter: Lief en ondeugend paardje :j

Krijgt ze al een dikke buik?
Afbeelding

Uier * kon geen betere foto maken *
Afbeelding

<3
Afbeelding

Lief koppie
Afbeelding

groetjes eline.

Jana_en_Ik

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-11 18:30

Hmm ik vind haar eerder dik dan drachtig... :+ (en eigenlijk is ze niet eens dik hoor). Is ze opgevoeld door de DA aan het begin van de dracht? Of is ze drachtig gescanned? Kun je het veulen niet voelen? Alleen de DA kan je met zekerheid zeggen of ze nog dragen is ben ik bang.. Ik neem aan dat ze nog maiden is aangezien ze 4 jaar is, dus het kan best dat ze minder drachtig toont en veel tekenen van naderende geboorte achterwege blijven tot het allerlaatste moment, maar toch... een DA lost je onzekerheid op.

Muzefee

Re: Is mijn pony wel drachtig?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-11 18:44

Eerlijk gezegd vind ik het moeilijk te zien op deze foto's. Een zij aanzicht kan de vorm van de buik meer tonen en dus ook meer laten raden of ze drachtig is. Ben je niet zeker zou ik er een DA bij laten komen om haar op te laten voelen.

eline10

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-06-11 18:49

Kim heb ik ook niet zo heel lang, maar de ( oude ) eigenaar zei dat ze in mei moest bevallen, maar als het veulen na een tijdje er nog steeds niet is dan gaan we de eigenaar opbellen.
De DA is nog niet geweest, misschien komt ie nog ( weet niet ).
maar als je lang naar haar kijkt zie je soms wel een schopje.

Libje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-11 18:53

Hihi zo hebben stalgenoten van mij 2 maanden bij hun shet gezeten Ik zei iedere x zit je daar nou nog dat ponytje is gewoon te vet hoor !! Nou ze keken me aan en kregen een grote mond ik wist niks en moest mijn mond houden!! Zij was drachtig dat kon iedereen zien hup DA er bij gehaald en huppa NIET drachtig haha ik lag op de grond van het rollen !!! 2 maanden hebben ze nacht wakingen gehouden !!! zaten ze daar in de winter in de kou met chocomel ! Ik zou echt DA der bij halen dan weet je het zeker kost helemaal niet duur

Esmeevtb

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-11 19:02

nou weet ik niet heel veel van drachtige pony's/paarden, maar haar uier vind ik wel groot voor een niet dragende pony. misschien is ze gewoon minder ver als de vorige eigenaar zei?
weet wel dat een veulen pas komt als het klaar is en niet eerder. geloof zelfs (heb ik laatst ergens gelezen) dat er geen maximale draagtijd aan een veulen zit..

iig even door de DA laten checken.

shamyrah

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-11 13:53

Lijkt me niet, het uier ziet er vrij normaal uit voor een merrie die al eerder een veulen heeft gehad. Ik denk dat je dit jaar van deze merrie geen veulen kan verwachten, maar wanneer je het zeker wilt weten, even de dierarts langs laten komen. succes, overigens leuke merrie.

Muzefee

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-11 13:59

shamyrah schreef:
Lijkt me niet, het uier ziet er vrij normaal uit voor een merrie die al eerder een veulen heeft gehad. Ik denk dat je dit jaar van deze merrie geen veulen kan verwachten, maar wanneer je het zeker wilt weten, even de dierarts langs laten komen. succes, overigens leuke merrie.

Ik zie nergens staan dat deze merrie eerder een veulen heeft gehad. :n

shamyrah

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-11 14:03

Het uier ziet eruit alsdat de merrie al eerder een veulen gezoogd heeft. Het is maar net waar je de klem toon zet.

Muzefee

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-11 18:23

Merrie heeft niet eerder een veulen gebracht, dus die gedachte is niet van toepasssing op deze merrie. Vind de uier flink voor een maiden merrie.

CoRiNa1983

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-11 18:35

als ik kijk naar het uier en kijk naar haar leeftijd, dan dnek ik dat ze niet eerder een veulen gehad heeft en dat ze best een flink uier heeft zou ik zeggen drachtig, maar als je het zeker wil weten zou ik de da laten komen.

een merrie kan makelijk 3 a 4 weken ovelopen dus stel ze zou op 27 mei uitgerekend zijn heeft ze nog even te gaan met overlopen, al zou ik wel als ze lang over gaat lopen even de da bellen om te vragen of die evn komt kijen of dat alles goed is.

eline10

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-06-11 15:52

shamyrah schreef:
Het uier ziet eruit alsdat de merrie al eerder een veulen gezoogd heeft. Het is maar net waar je de klem toon zet.

Dat klopt wel, ze heeft 1x eerder een veulen gehad ( wel te vroeg gedekt hoor )

eline10

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-06-11 15:52

Libje123 schreef:
Hihi zo hebben stalgenoten van mij 2 maanden bij hun shet gezeten Ik zei iedere x zit je daar nou nog dat ponytje is gewoon te vet hoor !! Nou ze keken me aan en kregen een grote mond ik wist niks en moest mijn mond houden!! Zij was drachtig dat kon iedereen zien hup DA er bij gehaald en huppa NIET drachtig haha ik lag op de grond van het rollen !!! 2 maanden hebben ze nacht wakingen gehouden !!! zaten ze daar in de winter in de kou met chocomel ! Ik zou echt DA der bij halen dan weet je het zeker kost helemaal niet duur

hoeveel kost da ongeveer dan voor voelen?

Esmeevtb

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-11 15:58

[/quote]

hoeveel kost da ongeveer dan voor voelen?[/quote]

het zal je echt geen fortuin kosten, een pakket op drachtigheids scans, en hengstiheid blablabla kost hier 150.

nou zul je wel voorrij kosten moeten betalen, die zullen rond de 30 euro zijn en dannog 25/30 voor het opvoelen..? zoiets

eline10

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-06-11 16:42

Esmeevtb schreef:

hoeveel kost da ongeveer dan voor voelen?[/quote]

het zal je echt geen fortuin kosten, een pakket op drachtigheids scans, en hengstiheid blablabla kost hier 150.

nou zul je wel voorrij kosten moeten betalen, die zullen rond de 30 euro zijn en dannog 25/30 voor het opvoelen..? zoiets[/quote]

oke, bedankt.

eline10

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-06-11 16:43

Nu staat kim er heel anders voor dan dat ik dit topic maakte,
ze ligt nu heel vaak en ze krijgt veel meer uier dan op de foto & ze wordt ook al dikker.

elibeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-11 16:47

Misschien nog eens foto's van haar uier en buik (van de zijkant) plaatsen? en heb je al contact gehad met de vorige eigenaar wanneer de laatste dekdatum was? En door wat voor een hengst is ze gedekt?

Anwal

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-11 16:55

spannend zeg, idd even een foto van de zijkant (:

Muzefee

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-11 18:14

eline10 schreef:
shamyrah schreef:

Dat klopt wel, ze heeft 1x eerder een veulen gehad ( wel te vroeg gedekt hoor )

Misschien moet je om verwarring dan te voorkomen je profiel aanpassen.

Ladybird
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-11 18:43

En schijnzwanger dan? wij hadden op stal ook een shetlander die steeds dikker werd + dikke uiers waar ook op geven moment druppels aan hingen.. beetje lastig alleen dat er geen hengst langs was geweest :P

eline10

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-06-11 20:43

elibeest schreef:
Misschien nog eens foto's van haar uier en buik (van de zijkant) plaatsen? en heb je al contact gehad met de vorige eigenaar wanneer de laatste dekdatum was? En door wat voor een hengst is ze gedekt?

Nouja, als het nog lang duurt gaat mijn vader de vorige eigenaar opbellen, want hij heeft kim verkocht als drachtig.

eline10

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-06-11 20:43

Ik ga binnenkort denk ik wel ff foto's maken van de zijkant, of misschien vindt ik er zometeen eentje.

eline10

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-06-11 20:45

Jana_en_Ik schreef:
Hmm ik vind haar eerder dik dan drachtig... :+ (en eigenlijk is ze niet eens dik hoor). Is ze opgevoeld door de DA aan het begin van de dracht? Of is ze drachtig gescanned? Kun je het veulen niet voelen? Alleen de DA kan je met zekerheid zeggen of ze nog dragen is ben ik bang.. Ik neem aan dat ze nog maiden is aangezien ze 4 jaar is, dus het kan best dat ze minder drachtig toont en veel tekenen van naderende geboorte achterwege blijven tot het allerlaatste moment, maar toch... een DA lost je onzekerheid op.

Wat is maiden?

elibeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-11 20:51

Dat is een merrie die nog niet eerder een veulentje gehad heeft

EJMx

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-11 20:51

als je kijkt naar de eerste foto waar de foto van voren is gemaakt kan je zien dat de linkerkant (voor haar rechts) meer uitsteekt dan de rechterkant.. dus zo kan je zien aan welke kant het veulentje ligt.