Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Sharon_sem schreef:Ik heb een vraagje, ik heb een shetlander van ongeveer 1,08 (beetje stevig maar zeker niet dik!). ik wou voor hem een knightrider neptunes dressuur kopen, maar denken jullie dat een 15" gaat passen??
Ps: dit is de shet waar het om gaat:
http://partyflock.nl/albumelement/78473665:Semmie.html
x sharon
Fellpony schreef:Sharon_sem schreef:Ik heb een vraagje, ik heb een shetlander van ongeveer 1,08 (beetje stevig maar zeker niet dik!). ik wou voor hem een knightrider neptunes dressuur kopen, maar denken jullie dat een 15" gaat passen??
Ps: dit is de shet waar het om gaat:
http://partyflock.nl/albumelement/78473665:Semmie.html
x sharon
Moet makkelijk kunnen. Ik ga ook een 15 inch zadel kopen voor op mijn Shet van 0.98 m. Maar waarom een dressuurzadel als ik vragen mag?
Sharon_sem schreef:Fellpony schreef:Moet makkelijk kunnen. Ik ga ook een 15 inch zadel kopen voor op mijn Shet van 0.98 m. Maar waarom een dressuurzadel als ik vragen mag?
Ik zit zelf veel beter op een dressuurzadeltje en pony kan ook dressuur lopen:D
petitparis schreef:ik twijfel toch ook een beetje of het zadel niet te lang gaat zijn... zo heel veel ruimte is er niet tussen schouder en lenden...
ikzelf vind een dressuurzadel niet vervelend op buitenrit, ik zit er veel malen beter op dan met m'n vzh zadel EN het geeft minder snel drukplekken. Als je echt voor lange afstanden wil gaan, dan is een vzh of springzadel ook niet ideaal voor de rug van je paard. Geen enkel van deze 3 is ontworpen met als doel uren op een paardenrug te liggen een kilometers te maken zoals veedrijvers dit doen.
DieL_Zor schreef:De meeste shetlanders boven de 1m kunnen wel een 15 inch hebben. Zo ook mijn Shet met een korte rug en die ligt goed. Het verschilt wel per zadel hoelang die is maar volgens mij vallen die Neptunes zadeltjes wel klein uit.
Ik dacht alleen dat de dressùrzadels daarvan pas vanaf 16 inch waren?
Ff oftopic..wel een superleuke pony!!
Sharon_sem schreef:Heb trouwens nu een 14 inch pinokkio zadel erop liggen maar vind dit echt 10 keer niks.. zadel ligt opzich wel goed maar heb niet het idee dat het goed is voor de rug van de pony.. aangezien de kussens gewoon vrij hard zijn en zit niks geen vering of iets in.. :S
Jilletje schreef:even off topic,
als beelddenker krijg ik toch even een gek plaatje in mn hoofd als ik aan een 18 jarige op een shet denk.ik vraag me af hoe lang je dan bentniks persoonlijks verder hoor.
wat zadelmaat betreft zou ik gewoon eens een zadelmaker laten komen of er heen gaan zodat je eens goed kan passen en meten wat het beste bij jullie past
Fellpony schreef:Sharon_sem schreef:Heb trouwens nu een 14 inch pinokkio zadel erop liggen maar vind dit echt 10 keer niks.. zadel ligt opzich wel goed maar heb niet het idee dat het goed is voor de rug van de pony.. aangezien de kussens gewoon vrij hard zijn en zit niks geen vering of iets in.. :S
Ik ga dit zadeltje kopen![]()
Het is een Beauty ook 15 inch en een veelzijdigheidszadel zoals je kunt zien.