Ze mag binnenkort samen met mijn KWPN-merrie in de wei en komen naast elkaar op stal.
Echter heeft deze kruising alles van een Fjord weg wat betreft kleur, inclusief de aalstreep, de volle zwarte staart met aan de zijkant wit en ook de aalstreep van staart, over de rug en door haar manen heen (met, net zoals een fjord, aan de zijkant wit) maar weet ik niet of ze nou het karakter van een Welsh heeft/krijgt of juist van een fjord.

Ik heb haar nog niet zo lang op stal (3 weken) en ben haar nog aan het "oplappen"... De eerste lintwormen heeft ze al uitgepoept en gisteren heeft ze een andere wormenkuur gekregen voor eventueel aanwezige bloedwormen.
Graag wil ik weten wie er nog meer een Fjord x ?Kruising? heeft met uitsluitend de kleur van een fjord.
Ook ben ik benieuwd naar jullie mening welke karakter-eigenschappen je kruising heeft. (van de fjord of juist van het andere ras?)
Verder ben ik er benieuwd naar of jullie Fjord-kruising een Fjordenvader of juist een Fjordenmoeder heeft.
Ik ben helemaal niet thuis in de fjorden en hoop hier wat te kunnen uitvinden of er zaken zijn van jullie fjorden die ik kan vergelijken met mijn kruising-fjordje.

Mijn Fjorden-kruising, hieronder op de foto, net 4 dagen bij mij op stal en nog veel wintervacht:

Hieronder twee weken bij mij: