Toen ik mijn paard kocht stond op zijn paspoort de kleur bruin (aftekeningen apart vermeld). Toen ik echter eens goed naar zijn aftekeningen ging kijken bleken deze niet allemaal te kloppen. Sommige aftekeningen stonden niet goed beschreven, bijv. sprong ipv knie. Of ze stonden helemaal niet vermeld. Waaronder zijn zwart-witte staart. Omdat ik dit geregeld wilde hebben voor ik een startkaart aan zou vragen heb ik een dierenarts gevraagd zijn aftekeningen opnieuw te beschrijven. Helaas kon ik hier niet zelf bij zijn ivm werk, waardoor deze wijzigingen (ondanks mijn verzoek) niet op een apart formulier geschreven zijn, maar direct in het paspoort. Uitslag: dit paard is bruinbont!
Dit opgestuurd naar het KWPN, wat blijkt: paspoort ongeldig verklaard door aantekingen van DA direct in paspoort.
Toen kwam de vraag van het KWPN om foto's van alle aftekeningen en een pluk manen/staart naar hun op te sturen. Dit zsm gedaan en nu zegt het KWPN dat ik een zilverappel bruin paard heb (geen DNA onderzoek gedaan).
Nu mijn vraag aan jullie (aangezien ik echt geen verstand van kleuren heb): wat vinden jullie?

http://i49.photobucket.com/albums/f256/ ... MG3147.jpg