Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
HumbleTalent schreef:Waarom wil je fokken met een paard dat meerdere pees blessures heeft?
Hoe komt ze aan die blessures?
Als potentieel reining paard koper zou ik niet geïnteresseerd zijn in een veulen van een geblesseerde merrie dan wel geblesseerde hengst. Daarbij fok je met cut a sugar pep niet echt in een onderscheidend segment. Dat wil zeggen dat er al veel van gelijkwaardige veulens te koop aangeboden worden. Als je dus fokt voor de handel maak je volgens mij geen goede keus door te fokken met een geblesseerd paard in combinatie met een niet bijzondere hengst.
Fok je voor jezelf dan rest alleen de vraag of je wilt fokken met een paard met meerdere blessures en is de hengst natuurlijk volledig je eigen keus.
Doranne schreef:Heey,
Na lang wikken en wegen heb ik (samen met mijn ouders) toch besloten om een veulentje te fokken met Crystal.
Maar nu komt het grootste probleem: Een hengst kiezen.
http://www.allbreedpedigree.com/crystal+clear+freckle
Welke hengst zouden jullie persoonlijk voor haar kiezen?
Het liefst een redelijke dekprijs, ik kan namelijk geen duizenden euro's betalen.
fique schreef:sorry hoor, maar hoeveel stallen hebben wel geen fokmerries staan die blesures hebben gehad..
peesblesures zijn niet erfelijk dus ik zie het probleem niet.
fique schreef:cissy: volgens mij heeft ts zoals ze al schreef er goed over na gedacht.
humbletalent: nee idd.. wij hebben alleen leos diplomat in de aanbieding, maar die geeft de maat van de moeder door en ze wil een grotere. jijzelf hebt ook geen hengst genoemd voor d'r. alleen maar commentaar wat ze niet moet doen!