IBOP???

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

_Roxanne

IBOP???

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-05-11 16:28

(sorry als het hier verkeerd staat :+ )

Ik heb sinds een paar weken dus mijn geweldige merrie Bernice. (5 jaar, sandreo x gribaldi).
Nu hebben we ons op aanraden van anderen ingeschreven voor de IBOP van 22 juni (dressuur), maar wat moeten we nou precies laten zien? Voor zover ik het nu weet moeten we een dressuurproef rijden (die heb ik al gevonden, maar deze is dus hetzelfde voor de 3-4 én 5 jarigen??) en nog in een klein groepje tempowisselingen én wijken voor de kuit én schouderbinnenwaarts laten zien?
Moet ze ook nog aan de hand of los getoont worden?
Trouwens Bernice is nu Prok en Keur, ze zou dus Elite kunnen worden als ik meer dan 75 punten haalde? Hoe zit dit precies?

Alvast bedankt!

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-11 16:30

Roxxxhorses schreef:
(sorry als het hier verkeerd staat :+ )

Ik heb sinds een paar weken dus mijn geweldige merrie Bernice. (5 jaar, sandreo x gribaldi).
Nu hebben we ons op aanraden van anderen ingeschreven voor de IBOP van 22 juni (dressuur), maar wat moeten we nou precies laten zien? Voor zover ik het nu weet moeten we een dressuurproef rijden (die heb ik al gevonden, maar deze is dus hetzelfde voor de 3-4 én 5 jarigen??) en nog in een klein groepje tempowisselingen én wijken voor de kuit én schouderbinnenwaarts laten zien?
Moet ze ook nog aan de hand of los getoont worden?
Trouwens Bernice is nu Prok en Keur, ze zou dus Elite kunnen worden als ik meer dan 75 punten haalde? Hoe zit dit precies?

Alvast bedankt!

Ze is denk ik Voorlopig keur en PROK, met Keur en Prok had ze al Elite geweest.
Dus ja je moet meer dan 75 punten halen.
Het gaat om de kwaliteit dus niet om de netheid van de oefeningen. Ze moet kwaliteit van bewegen laten zien en een goede houding en balans, vermogen tot schakelen etc.

_Roxanne

Re: IBOP???

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-05-11 16:45

Bedankt voor je reactie!
Op haar stamboek staat bij predikaat; Ster en Prok (was een foutje :+ ).

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-11 17:21

Roxxxhorses schreef:
Bedankt voor je reactie!
Op haar stamboek staat bij predikaat; Ster en Prok (was een foutje :+ ).

Ja dan is ze denk ik voorlopig keur en PROK, bij 75 punten Ibop is ze Elite.
Voorlopig keur wordt niet op het papier vermeld. Is ze dat geworden op de CK? Of alleen Ster?

setteke

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-11 17:23

Elite worden ze als ze keur zijn en geprokt, dus röntgenologisch goedgekeurd door het KWPN.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-11 17:24

setteke schreef:
Elite worden ze als ze keur zijn en geprokt, dus röntgenologisch goedgekeurd door het KWPN.

Joh... :+

VDB

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-11 17:33

:')
Suzanne F. schreef:
setteke schreef:

Heb je toevallig de cijfers van je merrie?

setteke

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-11 17:37

Suzanne F. schreef:
setteke schreef:

Sorry, had het niet goed gelezen :o

_Roxanne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-05-11 07:46

Cijfers? Ik heb geen idee waar jullie het nou weer over hebben?!

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-11 08:51

Roxxxhorses schreef:
Cijfers? Ik heb geen idee waar jullie het nou weer over hebben?!

Ik denk dat de PROK cijfers werden bedoeld. Maar dat is niet relevant want als er PROK op het papier staat is ze automatisch PROK goedgekeurd.
En als er de cijfers van de stamboekkeuring werden bedoeld, dan is dat ook niet relevant. :+

_Roxanne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-05-11 11:38

En nog even een domme vraag:+ ; met het rijden met meerdere ruiters in de bak (dat tweede onderdeel), stel dat je dicht op een voorganger komt, mag je dan een volte rijden? En de oefeningen die je dan moet rijden worden omgeroepen, toch? :+
Dus dat dan de 'standaard' rijbaanregels gelden zeg maar?

sunny44

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-11 12:26

Roxxxhorses schreef:
En nog even een domme vraag:+ ; met het rijden met meerdere ruiters in de bak (dat tweede onderdeel), stel dat je dicht op een voorganger komt, mag je dan een volte rijden? En de oefeningen die je dan moet rijden worden omgeroepen, toch? :+
Dus dat dan de 'standaard' rijbaanregels gelden zeg maar?

Ja je mag een volte rijden dan. De oefeningen worden inderdaad omgeroepen. Meestal verruimen lange zijdes (alle leeftijden)in draf en galop, wijken (4 jarigen), Schouderbinnenwaarts (5 jarigen). Heb je allemaal ruim te tijd voor en kan iedereen vaak alles 2x rijden. Op de volte halsstrekken en overgang terug naar stap. Een voor een opstellen en klaar.

VDB

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-11 14:41

Edit; bericht verwijderd want cijfers voor haar bewegingen zijn mij nu bekend :+
En nee ik bedoel niet de prokcijfers :+

_Roxanne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-05-11 14:22

Owh haha, ik had net alle cijfers ingetikt, maar toen zag ik net je berichtje. Je hebt ze dus al gevonden!

Is het tweede deel trouwens in een 20x40 of een 20x60 bak?

_Roxanne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-06-11 22:53

Ik vraag me net nog effe iets af; mag de proef gewoon voorgelezen worden????
(en als ik dan heel effe heul dom mag doen; tis gewoon in wedstrijdkleding, he? )

VDB

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-11 23:20

De jury zelf zal vertellen wat en wanneer welke oefening uitgevoerd moet worden.
Inderdaad je wedstrijdkleding aan en je paard er zo perfect mogelijk bij hebben staan, dus ook in de knotjes. ;-)

_Roxanne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-06-11 16:52

Ja, de groepsproef(zo zal ik het maar ef noemen) wist ik al van hoe dat die gaat. Maar er moet ook (individueel) een dressuurproef gereden worden, maar mag deze gewoon voorgelezen worden?? :+

ellepelle27

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-11 22:58

Weten jullie dan ook hoe het zit met de ibop voor springpaarden,wat moet je dan laten zien?

sunny44

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-11 10:43

Ashley5760

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-11 11:06

@Ellepelle: Springen (hoogte/lijntjes staan op kwpn site). Je moet eerst de baan in springen, met 3 paarden tegelijk, paar lijntjes worden de gangen+springtechniek etc beoordeeld. Hier krijg je punten voor (krijg je meteen te horen). Daarna moeten ze vrijspringen (t/m 4jaar, oudere hoeven dit niet), en vervolgens op het hard op stand beoordeeld en keer op en neer stap en draf. Als je 75punten voor de test hebt en 70punten voor exterieur is ze Ster, als je 75punten en 65punten hebt dan is ze IBOP(Springen).
Dit krijg je allemaal meteen te horen :).

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-11 11:15

De proef mag idd voorgelezen worden.
De proef zelf stelt niets voor.
Als je het fijn vind mag je de hele proef ook doorzitten.

Je krijgt bij het aanmelden bij het secretariaat twee hoofdstelnummers. Neem een schaartje mee, want deze zijn doorgaans veel te groot.
Deze kun je vast maken met een stel tieripjes.

Als je bang bent dat je paard last daarvan heeft,neem dan wat veiligheidsspelden mee, dan kunnen de nummers aan het dekje.

Zorg dat je er zelf, en het paard netjes op staan.
Maak je een fout in de proef, is dat niet erg, maak je een volte en doet de oefening opnieuw.

In de groep rijd je gewoon verspreid door de baan, en de juryleden noemen op wat je moet doen, voor een 5 jarige is dat ook wijken, een aantal keren verruimen, galop verruimen op de lange zijdes. Allemaal simpel werk.
Aan het einde mag iedereen stappen en worden de punten tijdens het stappen opgenoemd. En ook meteen dus of ze ster zijn of wellicht keur zijn geworden.

ellepelle27

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-11 11:38

Oke,bedankt,ik heb een 9 jarige voorlopig keur prok merrie,ze hoeft dan dus alleen maar een lijntje te springen,op exterieur hoeft dan niet meer neem ik aan?

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-11 11:58

Nee, dan heeft ze dus al op exterieur genoeg punten gehaald.

Ashley5760

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-11 12:18

Inderdaad. Lijntje kan behoorlijk aan de maat staan, omdat je ouder paard hebt, ik reed vorig jaar met 7jarige mee en bouwde ze vlot 1.20 maar omdat het in een lijntje staat kloppen je afstanden ;). Daarnaast scheelt het ook qua jury je kan goed iemand hebben die bij 1m genoeg weet.

ellepelle27

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-11 14:43

Mijn paard heeft wel in de sport gelopen,en was m +1,maar raakte toen geblesseerd.
Ze loopt nu weer goed,dus we vinden het de moeite van het proberen waard.
Maakt de hoogte nog uit voor drachtige merrie"s?