Eerst Son de Niro - dat was een hele mooie groep veulens. Het begon met een vos met een ramshoofd, en dan denk je..tja...maar dan begint het te lopen....potverdikkie zeg, die komen echt van de vloer af! Allemaal praktisch hadden ze een heel mooie draf. sommigen kwamen meer van de grond als naar voren, maar het waren ook wel redelijk opgefokte types. En bijna allemaal konden ook galopperen met veel afdruk.
Het waren wel veelal wat lastige veulentjes, druktemakers, brutaal bij de merrie weg. Opvallend was dat met minder bloederige merries, het veulenhoofd snel wat grof werd. Uit bloedmerries kwamen de mooiste veulens. Enkelen hadden die typische De Niro-bips.
Rubels geeft een heel mooi exterieur, maar helaas ; de bewegeing viel wat tegen. Zeker na het bewegingsgeweld van de SdN's, stak de kroost van Rubels er maar magertjes vanaf. Ze hadden wel mooie koppies, en een mooie bouw. Maar de meesten liepen toch heel gemiddeld in draf. En slechts bij een paar veulens kwam de galop van de grond.
Uit de merries met een korter voorbeen kwamen ook veulens met een korter voorbeen. Beenwerk was veelal aan de grove kant. Nee, ik was niet enthousiast. Het schimmel-gehalte viel trouwens erg mee. Van de 15 geprikte veulens slechts 4 schimmels; er waren zelfs bruine veulens uit schimmelmerries.
En dan Rubiquil, knappe mooie Rubiquil. Voor hem was ik afgereisd. Toen ik mezelf terugvond in de rij stallen bij Hexagon, wist ik meteen; hier zit ik goed. Het waren echt allemaal kleine Weeldes

Maar nu de veulens; plaatjes, een voor een. Hele mooie bekkies, ook de veulens uit de wat gewonere merries. Ze waren redelijk aan de maat, met lange halzen, lange benen met opvallend lange koten, mooie bolle 'appel-kontjes'. In beweging waren het mooie dravende hertjes, meteen met veel ruimte (al zat Van Lieren Sr. ze behoorlijk achter de broek aan). Sommigen sprongen wat lastig aan in de galop, maar de meesten lieten een keurige galop zien. Van die enkelen die niet zo makkelijk aansprongen was weinig voorwaartst gesprongen galop te zien.
Het was een hele dag voor deze friese dame, maar ik ben blij dat ik gegaan ben! In retrospect; de Rubiquils zijn allemaal oke, en zeer gebruiksvriendelijk, de Son de Niro's hebben me bijzonder maar aangenaam verrast. Volgend jaar dan toch maar De Niro op mijn Balzflug

Heb boel fotos gemaakt; morgen zal ik ze uploaden.
Nu snel zien wat de geleerde bolhoeden ervan vonden....