Even een "kort" verhaal achter Floor:
In 2009 was ik op zoek naar gezelschap voor bij mijn shetlander,omdat haar veulen helaas is overleden stond ze alleen.
Toen ben ik naar de "buurman" gegaan,en heb gevraagd of ik 1 van zijn shetlanders mocht lenen.
Dat mocht,hij zou de dag erna proberen een merrie te pakken te krijgen voor bij die van mij

Ik zag Floor staan en zei nog tegen mijn moeder "Ik hoop dat die komt,dat lijkt me een hele leuke pony!"
Toevallig was Floor ook de pony die hij als eerste te pakken had gekregen en dus kwam Floor bij mij thuis te staan.
Floor was erg schuw en angstig,maar ik kon merken dat er een geweldige pony achter zat. Helaas moest ze om verscheidene redenen terug en kwamen er 2 andere pony's.
Maandagmiddag kwam de eigenaar naar me toe dat "die pony die bij jullie heeft gestaan (die bonte,die noemden jullie toch Floortje?") een veulen had gekregen!" Ik vond het érg leuk dat hij kwam,omdat het type "oudere man met voor de hobby shetlanders,waarmee hij "fokt" en de namen niet eens weet" is.
3 dagen lang is het veulen naamloos geweest (

Bij de geboorte lag de merrie namelijk aan de rand van de wei,en lag het veulen in het land van een andere man. (volgens mij was het zo,meneer is nl. moeilijk te verstaan en soms wat onduidelijk

De naam is dus Eflora Felicitá geworden,Eflora staat voor de naam van de moeder (Floor) en Felicitá is Italiaans voor "geluk".
Ik hoop dat dit prachtige kind nog héél veel geluk in de toekomst mag hebben

Nouja,het verhaal is langer geworden dan ik dacht,maar geniet mee van "mijn" kleintjes (Floor is 77cm,en het veulen is ongeveer 38 cm)

Als alles goed gaat wil ik proberen over 6 maanden een bod op het veulen te doen (als ze betaalbaar is natuurlijk,ze is en blijft wel een papierloze). Ik zou haar maar al te graag willen hebben,het zou een leuk span kunnen worden met mijn shetlander

Over de roepnaam ben ik nog niet uit,maar waarschijnlijk wordt dat Evy

Bedankt voor het lezen/kijken,een reactie vinden wij heel leuk