Nakomelingen Haarlem

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

R_S_H

Nakomelingen Haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-05-11 08:33

Hoi!

Ergens is al een topic over de nakomelingen van Haarlem, maar die is al aardig verouderd. Daarom heb ik gevraagd of ik een nieuw topic aan mocht maken, en bij deze! :D

Ik heb een een 8-jarige ruin van Haarlem. Echt een super lief dier, zowel in de omgang als met het rijden. Hij heeft natuurlijk z'n streken, maar dat hoort er zo nu en dan bij natuurlijk :P
Met het rijden wil ie eigenlijk altijd wel z'n best doen. Hij pakt nieuwe dingen ook best wel snel op.

We zijn nu L1+14 in 4 wedstrijden, gaat dus best snel!

Ik ben wel benieuwd of er nog meer bokkers zijn met een jonge Haarlem :)

bastiaan02

Re: Nakomelingen Haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-11 18:01

Wij zijn ook in het bezit van een jonge Haarlem. Hij is net vijf geworden en ook een super lief dier. Heel werkwillig. Inderdaad ook wel eens ondeugend. Hij moet alles vastpakken en op de grond gooien. Dus heel speels. Heeft ondertussen zijn eerste winstpunten in de b dressuur en ook wat oefenparcoursen gesprongen. Gaat super. Hij is afkomstig uit een Zeoliet moeder.

sashafierce

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-11 20:46

Ik heb ook een Haarlem! :)

Hij wordt dit jaar 12, dus geen jonkie meer.. ;)

Misschien een leuk idee als iedereen een foto van zijn Haarlem hier neerplaatsen?

Elise95

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-11 06:33

Hier nog een met een Haarlem :D.

Ik heb een ruin van 9 jaar. Maar hij voelt zich nog 3. Ng meer mensen die dat hebben.
Hij heeft aan z'n moeders kant Damocles als.

Zal straks even een foto plaatsen :D

Elise95

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-11 06:35

Afbeelding

Afbeelding

Dit is Valentino :D

R_S_H

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-05-11 14:28

Wat leuk dat er toch nog een paar jonge haarlemmers zijn :)
Rijden jullie er ook mee in de sport?

Ik zal zo ook even wat foto's plaatsen. Heb alleen nog niet zoveel foto's van hem.. Ik heb er zelfs nog geen 1 van onder het zadel :o

Elise, wat een leuke! :) Die van jouw is ook niet zo heel breed gebouwd zeker?
Die van mij heeft wel zo nu en dan z'n uitspattingen :P maar verder is ie eigenlijk heel nuchter.

bastiaan02

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-11 14:39

Dat is Bas ook. Niet gek te krijgen en heel ijverig. Kan nog geen foto's plaatsen. Heb een nieuwe computer. Maar hij is 1.72, donker bruin met een bles. Niet iel, maar met een aardige spek-nek. Hij is voor een Haarlem best groot. Zijn moeder is vrij klein, geloof 1.61m. Wil altijd werken en heeft altijd goede zin. Binnenkort gaat ie voor het eerst mee op vakantie naar Drente. Mag ie lekker in het bos crossen. Vindt ie ook leuk!!!!

R_S_H

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-05-11 14:42

En dit is Wiseman :)

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

R_S_H

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-05-11 14:49

Wiseman wil altijd wel z'n best doen, maar dan moet je het eerst wel echt vragen. Werken vindt ie helemaal niet erg, maar uit zichzelf zal hij dat niet zo snel gaan doen.
Wiseman is ook wel aardig groot, ook 1,72. Maar hij heeft helaas totaal geen speknek :P Hij begint wel wat meer nek te krijgen dan in het begin dat ik hem had.
Wiseman vindt buitenritten ook super! Maar hij blijft wel over het algemeen wel super rustig. Wel relaxed is dat.
Hij heeft ook best wel een goede galop. Hij galoppeert best wel ruim, maar kan wel heel goed sluiten. Z'n stap is niet super. Maar daar kan nog wel aan gewerkt worden natuurlijk :) Z'n draf is ook wel aardig fijn. Als ie echt goed los is gereden, krijgt ie er best wel veel schwung in :) Had laatst een 9 op z'n draf! Vond ik zelf wel wat overdreven, maar ach, is altijd mooi meegenomen.

Elise95

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-11 15:05

bastiaan02 schreef:
Dat is Bas ook. Niet gek te krijgen en heel ijverig. Kan nog geen foto's plaatsen. Heb een nieuwe computer. Maar hij is 1.72, donker bruin met een bles. Niet iel, maar met een aardige spek-nek. Hij is voor een Haarlem best groot. Zijn moeder is vrij klein, geloof 1.61m. Wil altijd werken en heeft altijd goede zin. Binnenkort gaat ie voor het eerst mee op vakantie naar Drente. Mag ie lekker in het bos crossen. Vindt ie ook leuk!!!!

Val is ook heel ijverig, maar hij klopt gewoon in z'n hoofd. Hij houd er wel van om met kisjes etc. te gooien :+

aerdenhout1

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-11 15:28

IK heb een paard overgenomen van een pensionklant ook een Haarlem. Liep Z dressuur, fijn paard om te rijden, lief in de omgang!
Nu start er weer een meisje op en die heeft inmiddels 4 winstpuntjes in de B.

R_S_H

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-05-11 15:47

Elise95 schreef:
bastiaan02 schreef:

Val is ook heel ijverig, maar hij klopt gewoon in z'n hoofd. Hij houd er wel van om met kisjes etc. te gooien :+

Vooral poetskisten omgooien is errug leuk! :+

bastiaan02

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-11 16:40

Ze hebben toch wel de zelfde trekjes. En jullie hebben errug leuke paarden. Zijn toch wel knappe gasten.

R_S_H

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-05-11 16:42

Ja inderdaad! Wel grappig om te horen :)
Het is ook wel fijn dat ze gewoon zo heerlijk nuchter zijn

Elise95

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-11 18:48

Klopt :j. Zijn niet van die stress kippen, maar willen graag werken.

Oke mijne is wel bang voor zwarte kistjes, maar met gele gaat hij spelen :')

sashafierce

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-11 08:56

R_S_H schreef:
Ja inderdaad! Wel grappig om te horen :)
Het is ook wel fijn dat ze gewoon zo heerlijk nuchter zijn

Ja precies! Die van mij kun je echt alles mee doen! Onze buurman vond het laatst nodig om zijn grote denneboom om te zagen toen ik aan het rijden was.. Alleen toen maakte hij een foutje en viel de den door onze omheining de wei in (op zo'n 20meter afstand).. En wat doet die van mij, boem stil en ernaar kijken! En zo kan ik nog meer dingen opnoemen, hij is gewoon super nuchter en braaf! Behalve wegvliegende vogeltjes zijn heeeeul eng en schrikt hij nog iedere dag van :))

Ik ben nu aan het bokken op mijn iPhone dus ik kan helaas geen foto's plaatsen.. Maar hij is donkerbruin met een kolletje en 3 witte voetjes. En hij meet 1.68

Ik rij nu L2 met hem, en hij is bij zijn eerste eigenaresse Z2 met winst geweest en was ZZ-licht klaar. (ik ben de 3e eigenaar van hem.. En de laatste :D )

R_S_H

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-05-11 10:03

Haha ja precies! Grote, 'enge' dingen vindt die van mij eigenlijk geen eens zo eng. Hij kijkt er wel naar, maar heeel eng vindt ie het bijna nooit. Maar eenden die opeens uit een sloot wegvliegen zijn wel super eng :P
Die van jou is dus ook wel aardig aan de maat!

Gaat het met de wedstrijden ook wat goed? :)

Elise95

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-11 14:26

Mijne is ook 1.68 :j.

Ik ga 28 mei ons L1 debuut maken :)). Heb hem nu precies een jaar.

bastiaan02

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-11 16:25

Over bomproef gesproken. Bij ons naast zit een park en daar lopen nog wel eens wat leukerds die een hekel aan paarden hebben en er alles aan doen om te zieken. Die gooiden een keer een soort bom. Alles spoot in het rond, maar Bastiaan bleef staan zo van jullie zijn gek. Toen heb ik nog even getest of ie misschien doof was. Ha,ha. Maar als ik eten roep luistert ie gewoon.

Elise95

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-11 17:27

Haha :')

R_S_H

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-05-11 19:00

hahah dat is wel super tof! :D Die jongens balen natuurlijk :+

Ik vind het echt super fijn om zo'n nuchter paard te hebben! :)

bastiaan02

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-11 20:49

Hier nog een. Ben niet zo'n dappere.

sashafierce

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-11 09:16

R_S_H schreef:
hahah dat is wel super tof! :D Die jongens balen natuurlijk :+

Ik vind het echt super fijn om zo'n nuchter paard te hebben! :)

Ja! Is ook een van de redenen waarom we hem gekocht hebben, hij is echt braaf.. Ook op concours is hij super braaf, echt heel fijn!

Op concours gaat het trouwens goed, ik ben in 1 buiten seizoen van de B naar L2 startgerechtigd gegaan. En ik heb totaal geen ervaring met wedstrijd rijden ed, alles was nieuw voor me! :) Heb zelfs in de B een keer 219p gereden! En mijn eerste wedstrijd in de L1 had ik meteen 4winstp!

Ik had alleen wel het eerste jaar dat hij eigenlijk niet voor me wilde werken, hij was lui en niet voorwaarts.. Maar na ongeveer een jaar toen we een echt team waren geworden gaat hij als een speer en wilt hij echt heel graag zijn best voor me doen. En daar heb ik dus nu problemen mee, hij is te enthousiast en daardoor wordt hij te heet (mede omdat hij ook veel meer kan als ik) en dat krijg ik dan weer niet opgelost :))

hebben die van jullie dat ook, dat ze soms wat heet worden?

R_S_H

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-05-11 11:04

Wij hebben 3 paarden thuis. Wiseman, een jaarling en nog een merrie van 9. Nou ik weet wel wie ik gister het liefst vond!
Die jaarling kwam zo naar me toelopen, dat is echt zo'n lief en braaf ding. Maar Wiseman ging maar rondjes galoperen samen met de merrie. Toen wilde ik m wel even achter het behang plakken :+ Ze hebben echt wel een kwartier lopen rennen, en die jaarling stond de hele tijd bij me naar ze te kijken :P Lief ding.
Naja, ik heb ze toch nog te pakken gekregen :P Maar oef, wat liep ie gister fijn met het rijden!! Mooi bergopwaarts, en hij krijgt dan ook zo enorm schwung! Ik kon echt alles doen, was echt zo blij :D Dus toen mocht ie gewoon in z'n stalletje slapen i.p.v. achter het behang :+

Wiseman kan soms ook wel heet worden. Dan zet ie de gang er aardig in. Maar op het moment kan ik dat wel aardig oplossen :)

Woww! 219!! Jeetje wat goed joh! Mijn hoogste is 205.. Scheelt wat puntjes :P

Elise95

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-11 17:44

Mijn hoogste is 209 in de B :j.

219 is idd echt super goed!!! :D

Mijn paardje is erg voorwaarts. In het begin liep die steeds onder me vandaan. Krijg dat gelukkig steeds meer onder controle :). Op wedstrijd vind heeft hij wel wat spanning door dat hij vanalles eng vind. Aan de ene kant erg lastig, maar aan de andere kant wordt hij daar wel heel mooi van.