10 mei 's morgens om 07.00 uur wil ik eigenlijk na een hele nacht waken naar bed gaan, maar ga nog even Roquera checken. Ze is alweer 6 dagen over tijd. Tot mijn verbazing kegelt ze nu ineens; al 2 weken leek ze helemaal klaar voor de bevalling, behalve het kegelen, maar nu drupt de melk eruit! NIET naar bed dus! En inderdaad om 07.15 wordt ze geboren terwijl Roquera blijft staan tijdens de bevalling

Verrassing het is een merrie!

Gaia is een wakker ding die al meteen laat merken dat ze héél graag gekroelt wordt; als ik haar een beetje kriebel gaat ze meteen (kletsnat nog) heerlijk achterover liggen. Mams likt haar droog onder een zacht gehum en gehinnik en Gaia geeft meteen antwoord. Al snel gaat ze staan en vindt de melkbar; het resultaat een in-en-in tevreden mams en kind. Helaas blijft de nageboorte zitten, maar uiteindelijk na enkele uren komt die er helemaal compleet vanzelf af. Gelukkig!
Ik ga snel wat bijslapen en om 13.00 uur zet ik mams en kind op de wei. Het doet me goed om te zien dat Roquera ons inmiddels na 2 jaren zo vertrouwd, dat we 's middags gewoon bij Gaia kunnen en haar mogen kroelen. Ze maakt een hele rustige indruk; dat was vorig jaar wel anders, toen was ze supergestressed en niemand mocht bij het veulen komen! Ze dreigde toen ook echt!
Dus dit is nu dubbel genieten! Wat is Roquera relaxed geworden in de 2 jaren dat ze nu bij ons is! En wat een goede mams is het!
Kijk en geniet van ons wondermeisje Gaia!
Hallo meisje!
Oh hier is de melkbar!
[img][/imhttps://lh3.googleusercontent.com/_H310UnzH5j4/Tc7IBGeYmvI/AAAAAAAAAVg/GlO5NXK5dm4/s720/IMG_2877.jpgg]
[/img]
En lekker naar buiten, wie loopt daar nou

Dat is Mariscal zegt mamma en daar moet ik bij uit de buurt blijven, die kan alleen maar stoer doen!

Nou, dat kan ik ook! Kijk dit is de veulentango!

Maar dan ben ik ineens zo moe!

Ik val echt om zo moe ben ik!

Baasje maakt een foto van mijn hoefje; ik snap er niets van dat vind ze zo interessant

Zelfs mijn lieve mamma is héél erg moe!

Maar al snel gaat ze weer staan om over mij te waken!

En dan wil ik eigenlijk ook wel weer spelen!

Mamma ik vind jou ook lief!

Ik zal heel snel nieuwe foto's plaatsen van Gaia, want inmidddels begint ze al wat vetjes te krijgen en is het een echt crossmonster!