Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
stef schreef:Ok, wat vind je belangrijker? Een goed, correct veulen? Of een kleurtje en dichtbij?
Ik zou eerst naar de merrie kijken: Wat zijn haar mindere punten die je door de hengst zou kunnen verbeteren in het veulen? Als de merrie zelf bijvoorbeeld een kort voorbeen heeft, is het niet handig om er een hengst op te zetten die ook een kort voorbeen heeft..
Het NAS heeft een ruim aanbod aan hengsten, en je zou ook nog naar NMPRS kunnen kijken.
Ik ben persoonlijk fan van Casper van Valkenblik, van bokker Nathje: [ITP] Casper mijn stoere mini appaloosa hengst!
Hij is zowiezo voor het NMPRS goedgekeurd (en kampioen), voor het NAS weet ik niet..
Een merrie is gemiddeld genomen om de 21 dagen 5 tot 10 dagen hengstig. Als je je merrie naar een goede hengstenhouder brengt, dan zou ik me daar allemaal geen zorgen om maken, dat komt wel goed.
Het klopt overigens dat je met een fewspot kleurgarantie hebt, maar ik zou dat niet boven de kwaliteit van de hengst zetten.
stef schreef:MiniBoots schreef:Bedankt, maar daar heb ik zeker al over nagedacht!
Goh, doe ik moeite voor een lang bericht met argumenten en dat is dit alles wat je zegt? Jammer...
Als je dan neerzet wat er verbeterd kan worden kunnen we je concreet een aantal hengsten adviseren
MiniBoots schreef:Ik begreep weer van iemand anders dat appaloosa's rond de 1 meter weinig voorkomen.
Zijn of allemaal kleiner of een heel stuk groter, of het is geen few spot, dekt niet thuis etc.
Mijn excuses dan voor de onduidelijkheid.