het begon allemaal een paar weken geleden. Mijn pony staat bij mijn opa en oma en ik ging er naar toe om te rijden. Ik vond haar steeds dikker worden en vroeg me af of dat ze niet drachtig was? (we hebben haar sinds 14 Juli dus dan zal ze bij de vorige eigenaar gedekt zijn) Ik ben naar mijn opa gerend en vroeg of dat ze niet drachtig kon zijn, hij dacht van niet (hij werkte vroeger zelf met paarden) maar wist het niet helemaal zeker. Ik rende naar de buurman want die fokt al een hele lange tijd met paarden, maar hij dacht ook dat ze drachtig was. Ze had zelfs al een uier! mijn buurman dacht ook dat het misschien vet was waardoor ze zo'n uier had. Nu kwam vandaag de hoefsmid en hij kwam aanrijden en het eerste wat hij vroeg was: is die pony niet drachtig!? dus wij: nou niet dat we weten. Dus hij alles nakijken blijkt dat ze zelfs al mini harsjes heeft en dat haar banden al helemaal slap zijn!
Nu kan het veulen dus al heel snel komen of het kan nog heel lang duren, want we weten niet precies hoelang ze al drachtig is en vooral met wat voor paard/pony is ze gedekt?
We hebben haar vorige eigenaar opgebeld om erachter te komen met wat voor een pony ze gedekt is maar de eigenaar zegt dat hij haar nooit gedekt heeft. Dus is het waarschijnlijk in het weiland gebeurt maar ze is zelf een D pony dus we zijn heel bang dat ze met een groot paard gedekt is (daar liep ze mee in de wei).
Nu hebben we haar ook niet extra voer ofzo voor het veulen gegeven en hebben haar gewoon intensief bereden kan dit kwaad? en ze is niet extra gevoerd is dit erg?
liefs,
Chantal
mods als dit niet goed staat mag het verplaatst worden!