Vandaag is dag 300 van de zwangerschap van Sandy, een mijlpaal

Hier volgt het verhaal:
Ikzelf, Valerie, ben dus naast een friezenmadam

Mijn vriendin Vanessa is door hetzelfde virus gebeten en zij vertelde me op een dag dat ze verzot was op een bepaald soort kleurpatroon nl splash paardjes. Ik had daar dus toen nog nooit van gehoord. Ze zei me dat het vaak paardjes zijn die gelijk in een plas melk gelopen zijn en dat de melk van onder naar boven gespat is en daar dan ook nog es blauwe ogen bij. Ze had een prachtig merrieveulen in gedachten, maar dat was dus verkocht. Toen ik foto's van het betreffende paardje zag, was ik ook verkocht! Het was een prachtig paardje, in alle opzichten! Zowel qua bouw en gangen, maar de kleur was echt jamie! Dus ja, het bleef in ons achterhoofd zitten en Vanessa ging dus op zoek. Ze vond in Engeland een hengstveulentje met dit geliefde kleurpatroon: Caluka UK Colour of Magic genaamd. En ja, hij kwam dus naar België! Vanessa en ik zijn partners in crime en toen zij hem niet van het transport kon gaan afhalen, ben ik er dus om geweest. En ja, cupido sloeg weer toe bij mij, wat was hij mooi! Eindelijk een splash paardje bij mijn vriendin!
Echter na een paar maandjes kreeg ik van Vanessa te horen dat het splash merrieveulentje (dat ondertussen een jaarling was) waar we beiden zo verliefd op waren door omstandigheden weer te koop kwam. En ja, dan heb ik dus geen moment getwijfeld hé! De aankoop van JS Let Me Entertain You (aka Sandy) was een feit! Ik kon me dus ook de trotse eigenaresse van een prachtig splash paardje noemen! Sandy kwam dus ook naar België!
Ondertussen zijn we een paar jaartjes verder en zowel Magic als Sandy zijn uitgegroeid tot twee prachtige paardjes en de vriendschap tussen hun eigenaars is alleen nog maar gegroeid! Dus gingen we allebei dromen van een unieke combi tussen onze twee paardjes

Dus ja, het eerste veulen van zowel Sandy als Magic was in de maak en daar waren we al erg blij mee! Ik durfde haast niet te hopen, heb nog steeds schrik dat er iets zal misgaan, maar vandaag hebben we de mijlpaal van 300 dagen bereikt, dus toch even wat meer gerustheid! Nu kunnen we echt aftellen en hopen dat ons droomveulen dan ook echt gezond en wel ter wereld mag komen. Wat het ook wordt, ik ben er nu al verliefd op

Zijn jullie ook benieuwd? 't Zou wel tof zijn als jullie samen met ons helpen aftellen!
Wagen jullie ook een gokje? Ik ben benieuwd wat jullie gokken als geslacht en als kleur? Even voor alle duidelijkheid: Sandy is homozygoot zwart, en Magic draagt het agoutigen. Uit deze combi kunnen dus enkel de volgende kleuren komen: zwart, zilver, bruin en zilverbruin al dan niet met splash? Ik weet niet of homozygoot splash bestaat, maar misschien krijgen we daar binnenkort het antwoord op hé! En maak jullie niet ongerust, splash x splash is veilig, we kunnen uit deze combi geen lethal white veulen krijgen, want dit zijn wel overo paardjes, maar ze dragen geen lwo.
De naam staat in ieder geval al vast ... maar die gaan we natuurlijk nog als verrassing houden tot de kleine spruit er is hé

Hier alvast al wat foto's van mams en paps en hun trotse baasjes:
Mama Sandy als veulentje:

Papa Magic als veulentje:

Mama Sandy in showconditie:

Papa Magic in showconditie:

De twee vriendinnen en hun paardjes:
Valerie en Sandy:

Vanessa en Magic:

En nog enkele leuke Sandy pictures:
Met deze foto prijkt Sandy dit jaar op de amha kalender bij de maand mei (ja, ze is dus WERELDberoemd

Zo ben benieuwd wat jullie gokken! Ik hou jullie alvast op de hoogte van de verdere vorderingen!