Vorig jaar heeft ze ons al niet kunnen foppen, ook dit jaar lukte het niet. Maar, ze had wel een andere verrassing in petto. Na 5 hengstveulens op rij, op een stal waar praktisch nooit merries geboren worden, geeft ze ons dit jaar een merrieveulen!

Geen appaloosa-kleurtje, maar wel een ander heel mooi kleurtje.

Zondagavond, 20:45 is de kleine spruit geboren.

Om 20:45 geboren, voor 20:50 was de nageboorte er al af, om 21:10 stond mams al weer heerlijk te grazen.

De kleine spruit stond rond 21:15, en daarna hebben we ze zo snel mogelijk binnen gezet, omdat het buiten toch behoorlijk af aan het koelen was.
Wij zijn iets gaan drinken om ze ook even met rust te laten. Om 22:30 kwam ik op stal aan en trof ik de baby heerlijk liggend aan.

Paar tellen later sprong ze op, en vloog ze direct naar de melkbar. Die had ze dus al eerder gevonden, dat was duidelijk.

En hiermee was alles ook geheel uit het boekje.
Vandaag lekker in het zonnetje in de wei, en dan ook goed het kleurtje bekijken, gisterenavond was het te donker in de stal en bovendien was ze nog niet helemaal droog.
En het kleurtje, geen stippen misschien (sterker nog, geen wit haartje te bekennen

Lekker slapen.

Die vliegjes, die zaten in de buik van mams niet, en ze doen me kriebelen!

Tja, en dat koppie, om verliefd op te worden.

En af en toe ook nog actie, in galop rondjes rond mams rennen.

Deze dame is een dochter van de New Forest hengst Verdi, en de moeder is een dochter van Kantje's Ronaldo. Ze is de volle zus van Reedhill's Dot Com.
En aangezien ik van alles had verwacht, behalve een merrie, loopt de kleine nog naamloos rond.