Jullie weten dat ik veel topics over elk paardenras open, en dat is omdat ik later een paardje wil kopen en dus alle paardenrassen al wil verkennen. Maar nu dus kan een volwassene ook op een fjord. Sommige zeggen van wel en andere niet. Maar wat is het nu?
xx elise
SandraWierda
Geplaatst: 30-04-11 13:17
Mijn man en ik zijn beide volwassen en rijden op fjorden
Ik ken genoeg volwassen mensen die op fjorden rijden
SaBiNa_S
Geplaatst: 30-04-11 13:17
Hoezo zou het niet kunnen?
LisaaBloem
Geplaatst: 30-04-11 13:18
Ligt eraan wat voor fjord je heb. ik heb een lekkere brede en daar rijdt mijn moeder ook op, me moeder is 1.63 en niet zo heel zwaar. Als je echt een hele smalle fjord is en je wilt er een man opzetten van 1.80 zou ik even kijken of dat er wel prettig uitziet.
Qimm
Geplaatst: 30-04-11 13:18
kan best hoor, wel heb je fjorden en fjorden dus je zal wel moeten kijken wat voor fjord er bij je bouw past. Ben je echt heel lang of zwaar dan zou je misschien beter een groter ras moeten kiezen, maar de gemiddelde volwassene kan best op een (grotere) fjord
Ik ken meer volwassennen die op fjorden rijden dan kinderen Vaak zijn ze veel te sterk voor een kind, teminste, ik zou die van mij nooit aan een kind meegeven omdat hij bere sterk is! Overigens weeg ik +80 kilo en dat kan mijn fjordenmans van 1.56 makkelijk hebben!
Ja ik vind fjorden 1 van de betere voor fjorden (vooral misschien de wat vollere ) Ze zijn sterk en lekker fors !! geschikt voor volwassenen en kinderen met wat power inzich !!
ja natuurlijk kan een volwassene op een fjord rijden,als niet te extreem zwaar bent dan natuurlijk. ik ben zelf tegen de 1m65 en mijn fjord 1m41 en dat gaat prima
natuurlijk kan het, of het er leuk uitzient is bij sommige (iele) fjorden een tweede. Mijn ouders wilde niet dat ik met mijn benen ver onder zn buik kwam, dus wij hebben een fjord kruising gekocht ! dat is natuurlijk ook een optie
xApple
Geplaatst: 01-05-11 14:40
Tja hangt er natuurlijk heel erg vanaf hoe groot/zwaar die volwassene is. Mijn vader van 1.86 en 85 kilo komt niet op mijn fjord Maar ik met 1.68 en 70 kilo rij er wel op. En we zijn allebei volwassen.
Ik denk dat het best kan als je niet al te zwaar bent. Ben je wel wat zwaarder, koop dan een grotere fjord of simpelweg een wat groter paard. Fijner voor jezelf en voor de pony.
maar let op,een groter paard geeft niet altijd garantie op een sterkere rug. vaak zijn lange ruggen ook wekere ruggen. dan kan je beter een korter compacter gebouwd paard hebben als een grote lange
een fjord kan zeker. en wat gewicht betreft kunnen ze veel hebben. wel denk ik dat de schofthoogte er toe doet. maar dan meer voor het plaatje.
xApple
Geplaatst: 01-05-11 14:58
roelie74 schreef:
een fjord kan zeker. en wat gewicht betreft kunnen ze veel hebben. wel denk ik dat de schofthoogte er toe doet. maar dan meer voor het plaatje.
Zo dan, ik denk dat je dit beter als jouw eigen mening kunt neerzetten. Want het is geen feit wat jij hier opschrijft.
Snoevie
Geplaatst: 01-05-11 15:10
roelie74 schreef:
je stelt het als een onvoldongen feit,maar dat is niet helemaal terecht. een fjord is zeker wel een krachtig dier,maar dat betekend niet dat iedereen er maar op kan gaan zitten qua gewicht. en de hoogte van het paard is niet alleen van 'belang' voor het plaatje,want als jij te lang voor je paard bent kan dat ook vervelende gevolgen hebben. je bovenlichaam gaat dan als een hefboom werken.