Nine is een minipaardje (nmprs en bmp), haar moeder is ons nmprs schimmelbont merrietje Lola van maar 81 cm en haar vader is Silverado van de Kruyskouter (van Vanneke hier op bokt), een bmp zilverappel overoloosa hengstje van maar 75 cm!
Nine is in een woonwijk geboren, bij ons in het tuinhuisje onder toeziend oog van heel wat mensen via de webcam

Dit was op 15 april savonds laat rond 23:30. De reden dat ik Lola naar mijn huis heb gehaalt om te bevallen is omdat ik haar ontzettend goed in de gaten wilde houden, het veulentje was zo speciaal voor mij (ze is van mijn overleden zoontje) dat ik echt alles eraan wilde doen om het veulentje goed, onder toeziend oog, geboren te laten worden. Alles is perfect verlopen, Nine groeit voorspoeding om en is kerngezond! Ze is echt een kopie van haar moeder, ook schimmelbont, zelfde bouw, zelfde hoogte en ook zo´n lekker spekkie

Zo begin het, Nine net geboren bij ons in de tuin.

Na een weekje vertrokken ze weer naar de boerderij waar ze lekker op de grote weide konden

En nu sla ik een heel stuk over en komen we uit op vandaag

Ze is maar heel klein en heeft niet zulke lange beentjes, maar ze kan draven als een groot paard

En heel snel in galop

Tot volgende keer!