Gisteravond was het dan eindelijk zo ver. Nadat ze maandagmiddag begon met melk lekken. En Maandag op Dinsdag nacht al onrustig was. Dinsdag ook de hele dag melk heeft lopen lekken. Begon het dinsdagavond om half 11. Ze was super onrustig. Niks anders dan rondjes draaien in de stal. Om 10 voor 11 ging ze liggen en ik keek is goed. Staken er 2 hoefjes uit.. Toen ben ik snel naar stal gelopen en heb het vlies om dr neus weg gehaald. Om 23.05 lag ze er achter!
Binnen 20 minuten stond ze. En binnen een uur was de nageboorte er af. Toen moest ze nog drinken..
Zilver wou niet opstaan en als ze dan eindelijk stond liet ze het veulen niet toe. Heb het even aangekeken maar toen ze na 2 uur haar veulen nog niet liet drinken heb ik in overleg met de dierenarts Zilver een praam om gedaan en het veulen geholpen het uier zoeken. Na een beetje gegil en een trap was het na de eerste paar slokjes goed.
Gold Strike mag nu elk moment van de dag naar dr uier en ze gaat er als een trotse moeder echt voor staan.
Moeder is trouwens Droomwals x Ahoy
Hierbij de foto's:

Net geboren

De eerste aanraking

Zilver en Gold Strike moe....
En de eerste keer buiten: