Nakomelingen Levantos II

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Prutsmuts

Nakomelingen Levantos II

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-04-11 23:12

Ben benieuwd of er hier op Bokt mensen zijn met een nakomeling van Levantos II. Hebben nu een 2 jarige op de wei staan. Maar ben natuurlijk erg benieuwd naar ervaringen van anderen....

Melissa_101

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-11 10:00

Hooii

Ik heb ook een jonge levantos 2, hij is 3 en we zijn net begonnen met beleren,
erg lief, sociaal en buiten gewoon makkelijk paard!!

ben erb benieuwd naar jou paard....

Prutsmuts

Re: Nakomelingen Levantos II

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-05-11 10:43

Heej,

Wat leuk! Deze is nu net 2 en staat nog lekker jong te zijn op de wei. Af en toe halen we haar er even uit en stappen wat aan de hand maar vooralsog mag ze nog lekker de gekke kleuter uithangen op de wei.
Ze is ook erg lief, aanhankelijk, mensgericht maar wel een echte dame!
Ben erg benieuwd wat ze straks doet met beleren maar voorzie de nodige praatjes, haha.

Melissa_101

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-11 11:38

Ook een schimmel?? <3

meestal valt het allemaal wel mee, als je ze al een (half) jaar op stal heb staan en in handen is geweest, (of wij hebben gewoon vaak geluk, haha) ik kan niet wachten tot ik lekker kan gaan rijden!!

Prutsmuts

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-05-11 21:20

Jep, ook een schimmel. Ben normaal niet zo van de schimmels. Maar ja, een goed paard heeft geen kleur zeggen ze he?!

Ik heb er al een boel beleerd maar het valt niet altijd mee.....
Gelukkig hoef ik niet te wachten op haar om te rijden. Heb het nu nog druk zat eigenlijk met 2 paarden meer die ik rij. En nog een die geblesseerd staat en ook de nodige aandacht verdient.

Melissa_101

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-11 03:19

ooo ik hou wel van schimmels, maar die van mij is ook wel heeeeeeeeel donker hij leek van de winter van een afstandje net pikzwart!

wij inmiddels ook aardig wat paarden gehad, maar moet zeggen dat we er ook wel alle tijd voor nemen en vooralsnog gaat het allemaal vrij makkelijk op 1 na..

Ja rij nu ook wel op het paard van mn zwangere zus, maar niks is zo leuk als je eigen paardje! heb mn andere anderhalve maand terug verkocht

Prutsmuts

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-05-11 15:22

Ik neem er ook altijd alle tijd voor. Ze moeten lekker jong kunnen zijn, ook tijdens het beleren. Niet teveel overdonderen. Ben nu ook bezig met een jonge Tjungske. Wordt 4 dit jaar maar heeft gewoon veel tijd nodig. Is in alle opzichten een puppie. Wordt ook een enorme joekel! Nog echt een slungel en in zijn koppie ook nog echt een broekie. Wel doodbraaf!
Mijn 7 jarige Numero Uno is met 3 zadelmak gemaakt en hebben we weer lekker een jaar de wei opgezet want was absoluut nog niet klaar voor het werk. Wel qua lichaam maar niet in zijn koppie. Daarna van het land gehaald, geruind en doorgereden. Nu is ie 7 en nu pas kan ie alles een beetje op de plek krijgen in de bovenkamer.

Zo verschillend per paard he! Maar dat is juist leuk!

Heb je foto's?

Dakario

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-11 19:46

ik heb kleindochter van Levantos II grotere broer Levantos I. Ze kunnen allemaal goed springen en dressuren. Nadeel is dat ze over de sprongen altijd traag over gaan. maar allemaal hele mooi correct gebouwde paarden!

Rhys

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-11 19:50

Hier ook een kleindochter van Levantos I, dus daar heb je niet zoveel aan misschien.
Maar de mijne is een fijn paard met een goede instelling. Ietsje een binnenvetter maar wel een paard met een groot hart. Qua exterieur is ze correct maar niet heel spectaculair.

Dakario

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-11 19:54

Rhys schreef:
Hier ook een kleindochter van Levantos I, dus daar heb je niet zoveel aan misschien.
Maar de mijne is een fijn paard met een goede instelling. Ietsje een binnenvetter maar wel een paard met een groot hart. Qua exterieur is ze correct maar niet heel spectaculair.

Misschien komt door mijn paard haar moederlijn. Ze is ook kleindochter van ramiro

Melissa_101

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-11 13:40

Ja ik heb wel foto's! zou je in een pb je emailadres willen zetten? dan stuur ik ze over de mail...
k weet niet hoe dat hier moet...

ben niet heeeeeel handig met computers haha

Prutsmuts

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-05-11 14:36

Melissa, je hebt pb!

Prutsmuts

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-05-11 19:39

Melissa, ik heb de foto's gezien! Leuk diertje zeg!
Ik zal binnenkort even foto's maken en dan zal ik ze je sturen. Ze lijken wel op elkaar zeg.

Melissa_101

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-11 10:29

Leuk leuk, late reactie maar ik ben op vakantie geweest!!!
ik heb gister een foto gemaakt, dus zal die ook nog wel even mailen
want hij is intussen leuk opgeknapt!

ben heel erg benieuwd!!

jazzejam

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-11 22:54

Ik ben ook in bezit van een Levantos II x Voltaire merrie van bijna drie en ook een schimmel(zwart geboren).
Ben erg benieuwd naar jullie ervaringen in de omgang en met rijden.

Voor als nog is het een braaf paard maar kan soms wel wat lomp zijn.
Verder wel erg mensengericht en ook een echte dame vooral naar andere paarden.

Wat is jullie ervaring met betrekking tot het dan wel vroeg- of laatrijp zijn van Levantos II nakomelingen??

Prutsmuts

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-06-11 19:03

@ Jazzepam: lomp valt mee maar deze is echt op en top een dame. Onlangs bij de smid liet ze ook weer zien een echte vechter te zijn. Poeh heej, wat een volhouder! Donders trappen met die achterbeentjes.

De rijpheid kan ik nu nog niet veel over zeggen....

jazzejam

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-11 19:26

Gelukkig is deze goed mak voor de smid, is ook door mijn eigen hoefsmid gefokt ;)

Hoe groot is jou merrie op dit moment en is ze net twee?

Heb je ook een foto? ben wel benieuwd of ik er wat in herken.

Verder ben ik wel erg tevreden over het karakter, is echt een knuffel.
Wel leuk om hier wat ervaring te delen.

Prutsmuts

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-06-11 19:38

Ze is in april 2 geworden. Ze is niet van mezelf maar van een lesklant van me, de bedoeling is dat dit de opvolger wordt van zijn huidige paard . Volgend jaar ga ik haar beleren, althans dat is de planning. Hoe groot ze nu precies is weet ik niet. Zal binnenkort eens de maatstok meenemen.

Idd wel leuk om hier ervaringen te delen. Helemaal omdat ik geen enkele Levantos nakomeling ken. Vandaar dat ik een topic geopend heb. Was toch wel benieuwd....

jazzejam

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-11 20:02

Hier twee foto's van mij merrie vorig jaar in de koppel.

Afbeelding
Afbeelding

Melissa_101

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-11 07:39

Die van mij is heel lang erg dun en mager geweest, maar dat had denk ik meer te maken met het castreren waar hij erg van te lijden heeft gehad. Na maanden nog ontstoken en dik... toen een paar flinke kuren gehad en is hij echt een 'paard' geworden, hij meet op het moment 1.64 maar denk dat hij nog wel een flinke groeispurt krijgt, staat erg hoog op de benen!

qua rijden gaat alles nog helemaal vanzelf... we zijn zown 3/4 weken begonnen met longeren en rij nu los stap draf galop! en er zit al een flinke stuur op! normaal nemen we er veel meer tijd voor maar dit ging allemaal zo goed dat het ook geen zin had langer te wachten!

vind trouwens dat ze erg op elkaar lijken!

jazzejam

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-11 19:45

hallo melissa_101,

Wat vervelend dat de castratie zo'n problemen heeft gegeven zeg.

Je kunt dat idd gelijk terug zien (vaak als je achteraf terug kijkt) dat het een impact had op de ontwikkeling/groei.

Die van mij had in november toen ik der ophaalde een flinke rode bloedworm besmetting, wisten we toen nog niet maar zat duidelijk slecht in haar vel en leek wat achter in de groei.

Nu groeid ze lekker en ziet er super uit.

ik ben ook wel benieuwd naar hoe jouw ruin er uit ziet ??

Melissa_101

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-11 19:50

oi;)
ja erg rot en hij ziet er nu op en top uit! maar vertrouwen doe ik het nog niet..
maar inderdaad later zie je het pas, want op het moment zelf zag hij er wel goed uit glom en at goed, maar bleef wel dunnig.

maar die rode worm klinkt ook niet lekker bahhhh

k heb je een pb gestuurt

jazzejam

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-11 20:39

leukerd, en ze lijken echt op elkaar :)
wat zit er nog meer achter behalve Levantos II?

Heb je ook nog een foto van onder het zadel?
Ik ga de mijne waarschijnlijk volgend voorjaar inrijden, ze wordt in juli pas drie.

Verder is ze ook wel erg gericht op haar paarden vriendjes, denkt niet dat ik het hoef uit te proberen om haar alleen in de wei achter te laten dan springt ze er mischien ook wel uit :+

Melissa_101

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-11 08:40

Ja echt he! ik zal vanmiddag eens op het papier kijken, heb geen idee namelijk ben niet zo thuis in afstammelingen!

Als ik vanmiddag ga rijden zou ik mn vriend eens vragen foto's te maken ! =)

Juli is wel laat inderdaad..

probeer het maar niet uit, best grappig om te zien maar laat ze het maar niet droorkrijgen!:P

jazzejam

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-11 10:29

Wij zijn nu bezig met trailer training, helaas heeft ze over de stang gezetten toen we haar uit de opfok hadden gehaald.

Gelukkig was ze wel rustig en konde we de stang laten zakken toen.

Nu zetten we haar het extra touwen vast zodat ze meer steun heeft en dat helpt goed.

Heeft die van jou ook snel last van de huid/jeuken bultjes etc? Sinds dit jaar heeft ze last van de knutten en schuurt haar manen |( .

En van de winter heeft ze regenrot op haar rug gehadt.

In de opfok had ze geen last hier van dus ik sta voor een raadsel.