Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
jesme schreef:Echt klassieke goedgekeurde dekhengsten zijn er niet meer. Dat is niet het huidige fokdoel van het KVTH.
Toch zou je eens kunnen kijken naar de hengst Midas-Hanja. Deze hengst staat ter dekking bij de Kymmelshof in Peize (Noord-Drenthe) Dit is een grote en wat groffere hengst.
Deze hengst dekt op duits dekblok en voert vreemd bloed. Dit laatste moet je wel willen.
E_Nalanta schreef:Als ik me niet vergis is Almnebel Imladris afgekeurd op zijn karakter, hij zou te vrouwelijk geweest zijn. Ik ken deze hengst persoonlijk en moet zeggen dat het een geweldig leuk, lief, pittig en stoer dier is! Verders zou ik dan ook denken aan Star, meer weet ik er zo snel niet....
EventHorizon schreef:E_Nalanta schreef:Als ik me niet vergis is Almnebel Imladris afgekeurd op zijn karakter, hij zou te vrouwelijk geweest zijn. Ik ken deze hengst persoonlijk en moet zeggen dat het een geweldig leuk, lief, pittig en stoer dier is! Verders zou ik dan ook denken aan Star, meer weet ik er zo snel niet....
Almnebel is afgekeurd omdat hij te ouderwets was, niet omdat hij te vrouwlijk was. Je kunt wel zeggen dat je het veulen zelf houdt, maar je weet nooit wat de toekomst brengt, dus nooit met afgeukerde/niet goedgekeurde hengsten fokken. Ze zijn niet voor niks afgekeurd.
brigitte2 schreef:Bedankt voor alle reacties! Het viel niet mee om een hengst uit te zoeken die en stevig was van bouw, groot en een beetje in de buurt.
Notting's Naidoo heb ik vandaag gezien in Lunteren maar die viel zoooo tegen. Heel klein en tenger terwijl het op de foto heel wat lijkt.
Haron stond hoog op mijn lijstje omdat hij prima kan bewegen. Hij is alleen niet super groot, dat is jammer.
Mijn keus gaat nu nog tussen Manitoba en een schwarzwalder fuchs.
Groetjes Brigitte
brigitte2 schreef:Ik heb een haflinger van het ouderwetse type (stamt nog af van Amor van Schafferden) Maat, veel behang en ook nog eens goed bewegen. Graag zou ik een veulen willen fokken maar dat groot is maar ook die zware bouw heeft. Liefst nog wat verbeterd in de galop. Heeft iemand een goed idee? Ik zie alleen maar luxere type hengsten. (Behalve Amnebel Imladris maar die is niet goedgekeurd)
Groet Brigitte