Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
hedwig111 schreef:Heb vorig jaar 2 merries gedekt met Clinton en moet zeggen dat het sperma van een dramatische kwaliteit was.Geen van beiden werd drachtig en werden nochthans elk 4x gedekt.Na verandering van hengst waren ze alletwee van de eerste keer drachtig.
staljaim schreef:ja dat hoorde ik dus ook, ik heb gisteren dhr Nijhof sr aan de lijn gehad, en naar gevraagd en nee is van uitzonderlijke kwaliteit....en vers...
Tja moeilijk hoor met zo'n oudje kan ik het dit jaar wsl maar 1 x proberen en zijn dekgeld is ook niet niks..
misschien zijn zoon zacharov? ook een pracht paard.
en Charica, ik vraag om advies omtrent Clinton, en niet of iemand het "zielig"vind dat ze al op leeftijd is en weer gedekt wordt, wie zegt trouwens elk jaar een veulen?
sorry hoor maar hier krijg ik altijd een nare smaak van in de mond, je vraagt normaal om advies en dan zijn er altijd van die "paarden mensen" die doodleuk wel even hun visie van jou paard geven die ze niet kennen of hebben gezien...
andere bokkers bedankt alvast... hoop een goede keuze te maken.
gr claudia
_Zsazsa_ schreef:Ik heb ook al gehoord dat zijn sperma kwaliteit niet alles is.
En ook dat Clinton vaak geen fijne paarden geeft. Ik zie Zacharov ook vaak op concour en ook daar zit ook maar weinig souplesse in.
Ik zou gewoon even verder zoeken. Geen hand vol maar een land vol goede paarden
_Zsazsa_ schreef:Vermogen hebben ze misschien wel, maar ik vind het ook zeker belangrijk met oog op verkoop dat je fijne paarden fokt. Er zijn meer dan genoeg hengsten die vermogen en goede rijbaarheid doorgeven.
Veel nakomelingen van hem zijn qua lossigheid en behendigheid niet de beste.
Maargoed dat is maar wat je zelf als fokker belangrijk vind.