Wat is een eerlijke prijs voor deze Draver?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

ElineS

Wat is een eerlijke prijs voor deze Draver?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-04-11 01:22

Dit is Jos. Draver. Merrie. Ze is 10. Papieren, ehh. Ik heb totaal geen verstand van papieren. Heb ze wel gezien, maar alles is heerlijk in het Frans en de afstamming zegt me totaal niets. Kan die zondag wel even weer opzoeken en hier posten, maar nu weet ik hem even niet.

Ze heeft geen wedstrijdervaring, op één wedstrijd in de B. Eén winstpunt gekregen toen.

Ik vroeg me af wat een redelijke prijs was voor dit beestje? Ik zelf heb totaal geen verstand van prijzen, wat heel vervelend is als je dit paardje wilt kopen. De eigenaar heeft meer zoiets van "Wat wil je ervoor geven?" in plaats van dat hij echt een bedrag noemt...

Afbeelding

Afbeelding

NiKip

Re: Wat is een eerlijke prijs voor deze Draver?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-11 04:31

Van prijzen heb ik geen verstand, maar weet je zeker dat dit een draver is?
Qua bouw vind ik hem er namelijk helemaal niet op lijken :P

ruitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-11 06:49

Franse dravers zijn vaker wat groter en steviger.
Een draver koop je meestal voor 600 tot 1500 euro, met goef zoeken soms voor minder.
Ziet er uit als een mooi paard, succes

Tinky12

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-11 07:31

Ben met Ruitje eens...Dravers zijn wat dat betreft niet de wereld waard als het geen goede koerspaarden zijn en de markt ligt op z'n reet.
Hoe groot is het paard?Je moet nl een beetje inschatten wat ze zou wegen ivm de slachtprijs,daar moet je nl niet onder gaan zitten.
Franse dravers zijn vaak wel aan de maat,je kunt eens beginnen te onderhandelen vanaf E800,-/E1000,- en houd goed je maximum in de gaten,dat moet je voor jezelf wel vastleggen.

Het is een leuk paardje om te zien :) succes!

jodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-11 07:45

Citaat:
Dravers zijn wat dat betreft niet de wereld waard als het geen goede koerspaarden zijn en de markt ligt op z'n reet.

Dat is wel zo,maar dan heb je het over paarden die direct van de baan komen en alleen maar kunnen hard-draven.De (her-)opvoeding is goud waard en mag je niet onderschatten!
Ik vind dit een erg mooi paard,wat netjes loopt.Verder weet ik niets van nederlandse prijzen. :o

trekruiter

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-11 07:52

Dat is naar mijn gedacht geen draver maar een SELLE FRANCAIS.
TROTTEUR,dat is draver
SIRE,dat is de vader
Mere ,DAT is de moeder.
Als het een draver is,dan staat op de PEDIGREE,de ouderlijst,de tijden vermeld
bvb,sire,Henri de Verneuil1m11,02
Bij selle francais wordt bij de sire de CHIO punten vermeld,van 1 tot 5.en de discipline,bijvoorbeeld;
Bouton d'or,CHIO 4,Hunter.
Dat paard komt veel te mooi aan teugel,met de gepaste rugwerking,om een draver te zijn.
Vermoedelijk is het een Furioso 2,want ze lijkt als 2 druppels water op mijjn selle francais,en dat is een furioso2/ibrahim merrie.
ik heb zowel draver en selle francais,die ik berijd,
ik ben perfekt franstalig,en wil gerust de papieren voor je vertalen.
groeten,Dirk
http://www.luckysranch.eu

Tinky12

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-11 07:54

Jodi...de hele paardenmarkt ligt hier op z'n reet.

Heb ook berg dravers in handen gehad hoor,ook uitgekoerste paarden ;) De heropvoeding onderschat ik ook echt niet maar ik ben gewoon realistisch.Dravers zijn weinig waard...voor dravers is nu eenmaal weinig belangstelling,er is een selecte groep liefhebbers en dat drukt de prijs.

Trekruiter...waar wordt de Selle Francais voor gebruikt?Beetje all round?

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-11 07:57

Ik moet zeggen dat ik dit wel een bijzonder mooie draver vind trouwens! Normaal gesproken zou ik zeggen een 600-800 euro, maar ik denk voor een paardje als deze rond de 800-1000 euro

edit: zie net dat het een SF zou zijn. Dat klinkt me bekend in de oren. Ik heb een halve SF (Quito de Boissy) gehad en die lijkt er sprekend op.

Dan is ze wel wat meer waard vermoed ik.

keona

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-11 07:57

als ik de foto bekijk zie k zelf ook geen draver,maar alles kan natuurlijk.ik zou even de papieren laten na kijken door de gebruiker hier boven.verder vind ik dit een erg mooi paard loopt netjes etc.voordat je een prijs kunt zeggen moet je eers weten wat het nu voor een paardje is een draver is meestal niet meer dan 1000max waard.

noviceh

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-11 07:58

750 euro? Het is ook maar net wat je er zelf voor over hebt. Koop je het paard 'kaal' of met toebehoren?

Tilmar

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-11 08:13

Selle francais zijn springpaarden. Ik ben benieuwd of het zo is, ze lijkt inderdaad geen draver. Het is een leuk paard! Als het toch een draver is, dan is ze rond de 1000 euro waard. Is het een sf, dan kijken naar de afstamming en wat ze kan en wat je erbij krijgt.

kamsel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-11 08:28

Nou zit ik niet in de dravers, maar vind deze wel heel leuk!
Als er niet meer paarden met die naam zijn, is vader Dream of Gold wel een draver.

Voor trekruiter: Dream of Gold 1'15"0
Laatst bijgewerkt door kamsel op 09-04-11 08:40, in het totaal 2 keer bewerkt

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-11 08:30

franse dravers zien er zo uit....ze zijn hier in frankrijk bijna te geef...twee halen een betalen.
Voor 500 of 600 euro heb je z'on paard.

joyfordogs

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-11 08:35

heeft ze ook een extra gang?
Ik vraag dit omdat sommige dravers dat hebben en omdat je het topic bij gangenpaarden hebt gezet.
als het dier een extra (comfortabele) gang heeft, denk ik dat ze ook meer waard is.

kamsel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-11 08:38

Tinky, SF zijn (internationaal) met name bekend als springpaarden.

Tilmar

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-11 08:47

geerke schreef:
franse dravers zien er zo uit....ze zijn hier in frankrijk bijna te geef...twee halen een betalen.
Voor 500 of 600 euro heb je z'on paard.

Inderdaad! Ik heb even gegoogled en wat fotos gevonden. Ze zien er heel anders uit als 'gewone' dravers.
Maar niet veel waard dus.. en ts: wel goed nadenken of je wel een draver wil. Ze zijn niet voor niets zo weinig waard. Je gaat tegen beperkingen aanlopen. Maar als je wat recreatief wil rijden dan kan je er hartstikke veel plezier van hebben.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-11 08:48

max 800 euro niet echt wedstrijd ervaring (1 wedstrijd B vind ik niet echt ervaring) niet super jong meer. Verder niet echt veel ervaring met andere ding (zoals springen endurance buitenritten) Altans niet dat ik uit jou verhaal kan halen.

Wel een leuk paard :)

kabriolefaye

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-11 08:51

deze lijkt idd niet op een draver xd ik denk ook eerder een SF zelf heb ik een sellefrancais x franse draver xd

trekruiter

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-11 10:25

@tinky 12,
Mijn selle francais,Maya d'hellemme,komt uit in de olympische ploeg van Hongarije
met Ruiter Aranka Gillian uit Csatalja en springt zwaar 1m50 en barrage 1m60.

Vosse paarden,veel karakter.
het paard op de foto heeft ook meer een sf hoofd,en de achterhand is minder afhellend dan een draver.
Sf is een ras ontstaan uit draver x volbloed x normandier.
Draver kan je kopen in be voor 500€
een sf is toch algauw 1500 a' 2000€ waard.
Internationaal gezien,vind je meer sf terug dan kwpn,op de zware tour.
Niet te vergeten dat leidende bwp paarden ook uit franse afstamming komen oa,Cor de la Bruyere,Sioux de Baugy,Arrivist,Pom d'api,etc.

nogmaals,post de papieren,dan weten we direkt wat het is.
groeten,dirk
www.luckysranch.eu

Laura_x_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-11 10:33

Destijds heb ik mijn draver voor 1500 -, kunnen verkopen. Nu ben ik bezig met het zoeken naar een 'nieuw' (wat een naar woord om te zeggen, alsof ik mijn oude paard vervang :o ) paardje en ben weer bij een draver uitgekomen. Morgen dan kijken. :)

Ik vind het een erg mooi paard met een hele mooie bouw. Ik denk dat ik zo rond de 750 / 1000 zou gaan zitten qua prijs. Als ik dit paardje zou kopen.

Wat is de stokmaat?

Succes :)

Salka

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-11 11:28

Sinds wanneer hoort deze draver (en dus ook dit topic) thuis bij gangenpaarden? Toont dit beestje de telgang of de tölt? Anders hoort dit topic hier niet thuis. :)

trekruiter

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-11 12:24

Bijn iedere draver kan je de tolt aanleren.
in duitsland is er een club toltentde traber ev.
denk dat dat voor zich spreekt.
Mijn draver in de tijd,stak op zijn duizendste gemak alle gangen paarden voorbij,in de tolt.

ElineS

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-04-11 14:00

@Salka: Dravers zijn toch gangenpaarden? Daarom dat het topic hier staat, wist niet dat ze dan ook die gangen moesten beheersen/kennen. Als het fout is, wil ik wel even een mod aanspreken om het te verplaatsen.

Ik zal zondag even een kopie/foto van de papieren maken, eens zien of mevrouw dan wel een draver is :P

@Trekruiter: Zou heel fijn zijn als je kan helpen met vertalen.

Verder, ze heeft geen extra gang, voor zover ik weet, hoewel ze in draf elk paard in galop zou kunnen bijhouden. Ze heeft meerdere problemen met galop, maar daar ben ik allemaal al bekend mee en ik vind het prima. Het gaat me echt om recreatief rijden en hier en daar een wedstrijd.

Haar stokmaat is 1.65
Laatst bijgewerkt door ElineS op 09-04-11 14:19, in het totaal 2 keer bewerkt

Salka

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-11 14:18

Tja... ik heb altijd gedacht dat dravers helemaal niet per definitie gangenpaarden zijn. Ze kunnen een extra gang hebben maar dat kan een andalusiër net zo goed.

Voor zover ik weet zijn de paarden die op gangenpaarden onderdeel van Bokt gepost worden echte gangenpaarden (extra gang hoort bij het ras) of het zijn paarden die 'per toeval' een extra gang hebben. Voor zover ik weet is het van deze draver niet eens bekend of er een extra gang aanwezig is. Maar laat maar staan hoor... boeit toch ook niet echt. ;)

ElineS

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-04-11 14:20

Ik heb net de eigenaar aan de lijn gehad en heeft een prijs besloten. 1000,- plus zadel en hoofdstel wat er al bij zit, wat tweedehands rond de 300/400 waard is. Dat is dus eigenlijk haast niets. Het is zo laag omdat ik daar twee jaar heb gereden en hij weet dat ik Jos graag zou willen hebben (Mijn max was 2000, maar dat wist hij gelukkig niet :P). De vraagprijs voor anderen zou hoger zijn. Ik kan mijn geluk dus niet op. Morgen ga ik erheen om even naar de papieren te kijken. Ik heb nog niet definitief besloten. Ik wil eerst dat mensen met meer kennis even naar haar kijken of er niets mis is. Is het slim om haar te laten keuren?

@Salka: Ach, ik zal even een mod PB'en of dit topic dan naar algemeen kan :P