ik wo9u graag weten hoeveel je betaald per maand voor een haflinger,maar dan bedoel ik dus ook de hoefsmit,voer enzenz. ik wil namelijk graag een haflinger
xxx esmée
Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73
. In de Wiki staat al heel veel, en als je zoekt op 'kosten paard' vind je vast ook heel wat. Want je bent wel ongeveer hetzelfde kwijt als voor een ander paard. Ligt er ook aan wat je allemaal van plan bent én ook in welke regio je woont (mbt stalling)
maykec schreef:Stalling is echt goedkoop bij jullie! Hier, omgeving Rotterdam, betaal je gemakkelijk 200,- / 300,- Heb nu een goed plekje gevonden voor 170,- per maand en dan gaan ze ook nog eens dagelijks naar buiten. Zelfs in de winter!
. linda_arnold schreef:maykec schreef:Stalling is echt goedkoop bij jullie! Hier, omgeving Rotterdam, betaal je gemakkelijk 200,- / 300,- Heb nu een goed plekje gevonden voor 170,- per maand en dan gaan ze ook nog eens dagelijks naar buiten. Zelfs in de winter!
In Bodegraven betaalde ik 250 euro per paard. De paarden zijn uiteindelijk ook de reden dat wij naar Oost Nederland zijn verhuisd. Als begin 20-ger is het niet haalbaar af te studeren, werk te zoeken, huis te kopen en nog twee paarden aan te houden![]()
Voor de helft van het geld heb ik 1 haflinger in pension en voor 50 per maand 2 shetlanders aan huis staan. Haflinger staat in tegenstelling van het westen het gehele jaar 12 uur lekker op de weide.
wouterpaard schreef:Kan me voorstellen dat het niet uit kan! Ik vind het ook erg knap als mensen boven de 250 betalen voor stalling en dan nog de overige kosten erover heen. Ik weet niet of ik dan wel een paard zou kunnen hebben.
Mijn paard moet bijvoorbeeld iedere 5 tot 6 weken naar de smit (60 euro), terwijl de meeste paarden 8 tot 10 weken op ijzers staan. En zulke dingen weet je niet als je een paard aanschaft. Zorg er voor dat je dus financieel de ruimte hebt om dit te kunnen betalen. En dan ligt het er ook nog aan wat je wensen zijn: een luxe stalling is duurder dan een doe-het-zelf stal. Maar daar moet je wel de tijd weer voor hebben. wouterpaard schreef:Kan me voorstellen dat het niet uit kan! Ik vind het ook erg knap als mensen boven de 250 betalen voor stalling en dan nog de overige kosten erover heen. Ik weet niet of ik dan wel een paard zou kunnen hebben.