voorjaarsveiling

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

regtur

voorjaarsveiling

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-04-11 22:56

Ik las dat er een veiling is van het NWPCS op de laatste zaterdag van Mei. Wij vinden veilingen erg leuk, maar het is gelijk met de WPCV show in Nunspeet.
Wie gaat waar heen?

patrick76

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-11 11:10

hopelijk niemand naar de veiling aangezien het tegelijk is met de WPCV show. Weer domme actie van het NWPCS. Jammer.

pitjebell

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-11 15:53

hopelijk niemand naar de keuring. WPCV show NOORD in Nunspeet. Weer domme actie van het WPCV. Jammer.

cuneracobs

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-11 17:04

de datum van de wpcv stond vorig jaar al vast pitjebell mischien iets beter informeren voor er een reactie gegeven word? -:)

wel jammer uiteraard gaan wij naar de wpcv maar had ook wel wat ponys voor een veiling staan...

pitjebell

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-11 17:17

cuneracobs schreef:
de datum van de wpcv stond vorig jaar al vast pitjebell mischien iets beter informeren voor er een reactie gegeven word? -:)

wel jammer uiteraard gaan wij naar de wpcv maar had ook wel wat ponys voor een veiling staan...

Weet ik ook wel, vind alleen jammer dat de keuring noord niet meer noord is

PeeWij

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-11 19:18

pitjebell schreef:
cuneracobs schreef:

Weet ik ook wel, vind alleen jammer dat de keuring noord niet meer noord is

Hadden er misschien iets meer noorderlingen moeten inschrijven! Maar van de andere kant zijn het altijd de zelfde mensen die je met pony's op keuringen ziet!

patrick76

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-11 19:24

heb al meer mensen gehoord die het erg jammer vinden dat het tegelijk is. En ook meer gehoord die (dus) de voorkeur geven aan de WPCV show.

yorick

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-11 20:03

wpcv gaat hier voor. Dus wij schrijven in voor "noord".

patrick76

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-11 20:19

en vanuit Spanje of Italie is Nunspeet dichterbij dan een plaats echt in het Noorden. En zoals Peewij al noemde, de WPCV zal zijn redenen hebben dat ze de keuring op een centralere plaats organiseren. En dat kon wel eens komen door het aantal deelnemers vanuit het Noorden.

regtur

Re: voorjaarsveiling

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-04-11 09:07

Alhoewel wij door omstandigheden weinig tot niets showen, had ik wel zin om deel te nemen aan de wpcv show. Voor ons is het mooi in de buurt en dan is het logistiek en organisatorisch allemaal net te doen.
Ik vind het erg jammer dat er twee "welsh"evenementen samen vallen. Een misser, bovendien hoor ik van diverse kanten dat het tijdstip voor een veiling gewoon aan de late kant is.

Girlgamer

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-11 13:26

Onze voorkeur gaat uit naar de WPCV show. Maar idd jammer dat het samen valt.

yorick

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-11 18:08

Girlgamer schreef:
Onze voorkeur gaat uit naar de WPCV show. Maar idd jammer dat het samen valt.

en neem je wat mee?

Girlgamer

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-11 10:28

Dat zou zomaar kunnen.

creabea

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-11 15:54

Bij ons zit het in de planning om naar de veiling te gaan. Ben wel benieuwd naar de opkomst/inschrijvingen

AniekR

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-11 17:33

Deelnemen aan de WPCV show gaat voor ons niet gebeuren vanwege de locatie. Vind net als pitjebell dat als je het in Nunspeet organiseert het niet de naam Noord kan geven idd.

Dus nu ligt het er puur een beetje aan of de veiling een beetje interessant word. Kan kiezen ;) Maar niet handig om op dezelfde dag te doen...

patrick76

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-11 17:37

is de locatie niet goed dan?

AniekR

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-11 17:45

Ik vind niet zo zeer onder regio Noord vallen pesoonlijk :+
Dacht afgelopen najaar is wel leuk om die jonge pony's voor een eerste keer mee naartoe te nemen. Maar gelijk twee uur rijden met de trailer is me iets te gek dan.

patrick76

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-11 18:52

het gaat je dus om in welke plaats het wordt gehouden. Zoals ik al eerder geschreven heb, denk dat de organisatie bewust gekozen heeft om een wat centralere keuringsplaats te zoeken.

PeeWij

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-11 19:31

Volgens mij heb je de afgelopen jaren toch ook niet geshowd toen het echt in Noord was? Wij reden toen wel gewoon ruim 2 uur met de trailer hoor! ;)

patrick76

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-11 19:41

en wat dacht je van ritje naar Putte vanuit de achterhoek . . . . .

AniekR

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-11 20:59

Vorige jaren liepen er hier ook geen pony's om mee te nemen, Peter. Geloof dat KWPN-ers niet welkom zijn ;)

En ik heb respect voor mensen die het hele land af reizen hoor, maar ik zeg alleen dat ik de betitteling 'Noord' hier aardig misplaatst vind. Groningen, Friesland, Drenthe zijn de Noordelijke provincies, Overijssel valt daar eigenlijk al niet meer onder, maar Gelderland...
Maar puur voor de oefening en een eerste keuring voor die jonge pony's vind ik twee uur rijden te veel, om daar vervolgens -als het mee zit- tegen twee andere part-breds te strijden. Terwijl dit een leuke optie geweest was als de show Noord ook in Noord was geweest ;)

En om dan op het onderwerp terug te komen, omdat met pony's dus geen optie is naar die show weet ik nog niet waar ik heen ga. Afhankelijk van het aanbod op deze voorjaarsveiling kan ik nog kiezen.

pitjebell

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-11 21:40

patrick76 schreef:
het gaat je dus om in welke plaats het wordt gehouden. Zoals ik al eerder geschreven heb, denk dat de organisatie bewust gekozen heeft om een wat centralere keuringsplaats te zoeken.

Zoals Peewij al schreef "het zijn toch altijd dezelfde mensen die naar een keuring komen", waarom dan niet een noordelijke keuring voor die mensen die anders niet komen. Destijds in Exloo was toch een mooie keuring met voldoende deelname, zelfs veel Duitsers.

voor de toeschouwers zijn beide evenementen denk ik wel te combineren

yorick

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-11 21:48

Elim was voor ons ook een endje hoor.........

regtur

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-04-11 11:08

Wij neigen er naar om naar de WPCV show te gaan. 2 dingen combineren zal moeilijk worden, ook al is de locatie redelijk dicht bij elkaar.
ik zou ook best wel een pony voor de veiling willen opgeven, want dat is ook een mooi gebeuren, maar kan nog niet kiezen wat het wordt.

regtur

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-05-11 17:22

We hoeven al niet meer te kiezen...