[H] brookhouse hengst voor florestan x zeoliet x pretendent

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

moniquelief

[H] brookhouse hengst voor florestan x zeoliet x pretendent

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-03-11 22:42

welke hengst zal ik gaan gebruiken. ik heb vorig jaar diamond hit gebruikt, helaas niet gelukt, dus nog een halve dekking over.
dit jaar ga ik eeen andere merrie gebruiken, dit is een florestan x zeoliet. http://www.paardenfokken.nl/pedigree.php?horseid=148111

opzich is diamond hit niet echt iets voor mina denk ik, we hebben dan 2 keer ramiro in de 3e generatie. lijkt me niet verstandig omdat zeoliet nog al eens een moeilijke geeft.
houden we over lancet, riccione, chequile, longton en wie weltmeyer, nou zeg t maar, ik vindt t echt moeilijk.

zwakke punten/ verbeter punten:
mina mag voor mijn idee wat verbeteren in de bovenlijn, de rug is iets strak in de beweging en t kruis mag langer en hellender, de hals mag ook wat meer massa en lengte.
de verhouding schouder en heupbeen mag wat meer symetrisch. ze heeft een vrij stijle schouder in verhouding tot haar achterhand heup.

sterke punten:
ze beweegt enorm bergopwaards.
ze heeft veel beenactie in de draf en springt heel groot in de galop. veel achterbeen gebruik.
ze heeft naar mijn idee goed beenwerk, droog en extreem sterk.
kwa karakter is ze werkwillig, aandacht vind ze heerlijk, je moet wel even haar vertrouwen winnen en dan doet ze alles voor je.

belangrijk is dat de hengst vooral lieve makkelijk hanteerbare nakomelingen geeft.

fots van mijn merrie:Afbeelding
http://www.mijnalbum.nl/Foto-4M4VIQ8G-D.jpg
http://www.mijnalbum.nl/Foto-OWJKVENJ-D.jpg
Laatst bijgewerkt door petraaken op 31-03-11 09:28, in het totaal 6 keer bewerkt
Reden: Tag toegevoegd

s0173957

Re: hengst van brookhouse voor florestan x zeoliet x pretendent

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-11 22:50

Van die hengsten is Riccione veruit de beste vererver.

moniquelief

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-03-11 23:20

dank voor je reactie, wat vererft deze dan het beste?

s0173957

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-11 23:25

sportpaarden ;)

En Riccione is Rubinstein-bloed dus zeker topkarakters!

Chequile is eerder gekend als een schavuit dus zou ik achterwege laten.

moniquelief

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-03-11 23:40

riccione is een prachtige hengst, ga t in overweging nemen,
wat ik graag zie is dat de nakomeling wat meer (spier)massa mag hebben op t front en schouderpartij, niet groter in maat maar meer ribomvang, sterk in de lendenen, en een iets langer kruis, dus een stevige achterhand, mina's achterhand en schouder is naar mijn idee wat spigtig en klein.

moniquelief

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-03-11 23:47

ik ben dol op ouderwets bloed, lekker stevig, veel spiermassa, en makkelijk in de omgang. welke hengsten zullen dit over het algemeen doorgeven? t hoeven geen brookhouse hengsten te zijn.

s0173957

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-11 23:48

August Der Dritte bv... al ben ik mer fan van z'n volle broer August Der Starke maar die dekt alleen voor de eigenaar (zéér spijtig, ik hoop dat die volgend seizoen toch op de markt komt).

Afbeelding

Peterina

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-11 11:14

Uit diezelfde stal (Gestuet Vorwerk) ... wat dacht je van 'Roi du Soleil' ... combineert via Rosandro de R-lijn/Rubenstein en Sandro Hit met langs moeder's August Der Starke en Rohdiamant.

s0173957

Re: [H] brookhouse hengst voor florestan x zeoliet x pretendent

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-11 12:42

Hele goede hengst, ik heb die gezien op hun hengstenshow op Gestüt Vörwerk en die viel super mee met toffe veulens. Ze hebben er 2 getoond die beiden wel aan de kort kant waren maar wel goed bespierd!
Ja, hele goeie hengst met een sterke toekomst volgens mij.

moniquelief

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-03-11 14:14

die august der starke is precies wat ik zoek!!! veel massa en dr zit een nek op met een mooi blij hoofd!!!en ja, jammer dat ie nou net niet dekt, ik ga even kijken naar roi du soleil

s0173957

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-11 14:50

Ik heb het gevraagd aan de eigenaars maar hij dekt voorlopig alleen de eigen merries.
Van het moment dat hij ook voor publiek dekt gaat onze merrie er ook onder, prachtknol is het...

moniquelief

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-03-11 18:55

wat betreft aan de korte kant denk ik dat roi du soleil wel watlanger kon zijn in t kruis en een wat lagere staartinplant. daarbij een hele lange broekspier natuurlijk. wel mooi aangesloten in de lendenen, en een mooie laag uitgesneden hals met een mooi blij hoofd. en braaf

moniquelief

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-03-11 21:07

what about Royal dance?
zal de rug van royal dance bij mijn merrie passen.
(ik wil graag een veulen fokken met een sterke rug

moniquelief

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-03-11 22:05

how about maestro van de dalhoeve?

GJ9

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-11 00:15

moniquelief schreef:
ik ben dol op ouderwets bloed, lekker stevig, veel spiermassa, en makkelijk in de omgang. welke hengsten zullen dit over het algemeen doorgeven? t hoeven geen brookhouse hengsten te zijn.

Gelderse hengsten.

Hier staan ze allemaal:
http://www.kwpn.nl/site/department_arti ... 0c299e1a48

Jouw merrie kan ook wel wat meer front gebruiken, daar worden de Geldersen ook op gefokt, dus dat gaan ze zeker meegeven.

Verder hebben ze sterke (vaak wat strakke) ruggen.

Elegant en Laurentz zijn het meest klassiek en super makkelijk in de omgang. Rubus B ook trouwens, al is die wel wat korter in de rug.

moniquelief

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-04-11 09:39

laurenz zou in de buurt komen, lekker rond en een nek dr op. allenn een beetje asymetrisch wat betreft de de schouder en de heuplijn.
het probleem is dat ze al een wat strakke rug en hoge staart inplant heeft en daar wil ik wat op verbeteren, ik ben bang dat ik met gelders bloed juist weer een strakke rug en hoge staart krijg. ze heeft al zon spigtig klein kontje

s0173957

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-11 10:54

Naar Argentinus-bloed kijken.
Maar het is niet makkelijk een goeie dressuurdekhengst met Argentinus-bloed te vinden.

August der Dritte is een van de meest interessante imo, al is het vooral door z'n volle broer. Der Starke is dan ook dressuur gestart, Der Dritte niet. Maar heeft in z'n Leistungsprufung wel bewezen ook te kunnen lopen.

GJ9

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-11 10:56

moniquelief schreef:
laurenz zou in de buurt komen, lekker rond en een nek dr op. allenn een beetje asymetrisch wat betreft de de schouder en de heuplijn.
het probleem is dat ze al een wat strakke rug en hoge staart inplant heeft en daar wil ik wat op verbeteren, ik ben bang dat ik met gelders bloed juist weer een strakke rug en hoge staart krijg. ze heeft al zon spigtig klein kontje

Dan zou ik naar Wilson kijken.

Stoere bonk, en wat meer dressuuruiterlijk / wat moderner, ook qua kruis.

Hij springt overigens ook niet onverdienstelijk.

moniquelief

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-04-11 22:46

plat kruis, ik ben inderdaad echt op zoek naar kwpn of duits bloed met power en lieve karakters. het valt idd niet mee om wat te vinden met argentinus bloed. nou ja, morgenochtend ben ik de eerste in de rij bij Peter Bleeker in middenbeemster. Laten we eens kijken wat hij van mina vindt. ik heb een lijstje gemaakt met namen van hengsten met daarin bojengel maestro en misschien riccione of wie weltmeijer.

Peterina

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-11 12:06

Deze hengst gisterenavond gezien op de Hengsten Show van Bagoniebos in Hamme: Royal Blend
Hij is een Rotspon (Rubenstein x Argentan I) uit een Lauries Crusador XX x Grande x Duellant moeder, heeft in 2010 een Duitse fokwaarde dressuur van 157, otw 86%
http://www.paardenfokken.nl/pedigree.ph ... axniveau=6

En dan is er Don Corazon ... ook aanwezig op de Show en de enige hengst die de hele publiek wist te bekoren met een staande ovatie bij het verlaten van de ring! Hij is Don Frederico (Donnerhall x Consul) uit een Weltmeyer x Graphit x Dagobert x Absatz x Wohlan moeder
http://www.gestuet-tannenhof.com/cms/fr ... angelang=2

s0173957

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-11 12:30

Die staande ovatie heb ik toch gemist...

Sannah

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-11 12:34

Ik ook, hahaha. Volgens mij kreeg Contendros Bube nog de meeste handen op elkaar. Maar goed, dit allemaal offtopic.

s0173957

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-11 12:35

Idd, al mochten ze dara voor de show wel een iets eleganter ruiter opzetten :)

Peterina

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-11 13:16

Klopt idd CB heeft een stande ovatie gekregen, maar DC was werd vanuit de VIP hoek ook royaal gewaardeert.

Kwa presence de twee beste hengsten.

s0173957

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-11 13:38

Ik vond gisteren nochtans Diamo Gold en Qaudroneur de meest opvallende, samen met Special Agent Amour.