Nou zie ik verschrikkelijk veel topics over mensen die zo graag een veulentje willen fokken en dat er een heleboel negatieve reacties op komen. Daar ben ik het grotendeels wel mee eens en heeft mij aan het denken gezet.
Je hoort ook welleens over draagmoederschap, vooral als een merrie heel hoog in de sport loopt. Nou zat ik te denken, is zoiets niet mogelijk, maar dan andersom. Even hypothetisch:
Ik heb een merrie zonder fokwaarde maar wil super graag een veulen fokken. Zou ik in plaats van alleen een rietje sperma bestellen, ook een eitje kunnen bestellen van een goede merrie en dat veulen in mijn merrie te laten groeien. In principe dan om zelf een goed veulen te fokken voor mezelf, of eventueel voor de verkoop.
Zouden merriehouders hier aan mee willen werken en wat voor een kosten zouden hieraan verbonden zijn? Neem aan dat het allemaal niet goedkoop zal zijn maar dan zou je er wel een heel goed veulen aan overhouden, en misschien goedkoper uitzijn dan dat je het veulen moet kopen?
Zal het veulen 100% uiterlijk en karakter van de echte ouders hebben of wordt het karakter van het veulen misschien nog wat bepaald door hoe zijn of haar geboortemoeder is? Nature vs nurture verhaal.
Ik vroeg me dit zomaar eens af en ben niets van plan hoor maar was benieuwd wat bokt erover dacht.
Als je me voor gek verklaard, doe dat wel een beetje subtiel dan graag