Tiff bijna zadelmak

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

o0eefje0o

Tiff bijna zadelmak

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-03-11 18:53

nu mag het nog Tiff is geboren 1 mei 2010 dus nog veulen :D

ze is een dochter van Terra mijn wallenstein merrie met als papa Nebel van het groentenhof!
Tiff is men kleine maatje en alles kan en mag met der

Afbeelding
eerst natuurlijk los gooien de pit eruit :D ( ze is net gewassen dus is zeer zeker geen zweet )
Afbeelding
Afbeelding
even showen
Afbeelding
Afbeelding
en dan het echte werk! zadel hoofdstel peesbescherming
Afbeelding
en dan nu met ruiter
Afbeelding
zelfs achterstevoren kunnen we rijden
Afbeelding
en dan uitstappen met zweet deken
Afbeelding

CrazymelJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-11 19:01

<3 <3 <3 tiff is cool 8-)

Banyu

Re: Tiff bijna zadelmak

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-11 19:52

Lieve tifff :D :D

Flutterby

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-11 19:57

haha, dat hoofdstel _O-

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-11 19:58

Hoofdstel is ook een beetje op de groei gekocht? :+ :))
Leuk beestje :D

CarinaR

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-11 20:04

Het zal wel aan mij liggen, maar waarom nu al (voor de grap, en dan ook nog veelste groot) al die dingen omhangen?
Ik vind persoonlijk het moment op de laatste foto ook erg onverantwoordelijk... Uitstappen over balkjes in draf, met een losse zweetdeken... (herinert een paard wat overleden is door een deken wat over het hoofd sloeg en paard zn nek brak)

eelk148

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-11 20:08

hij is wel schattig <3 en wat is daat voor zadel dekje ding ??

en dat hoofdstel is wel cool maar wil je dat al bij zn jong paardje??

suc6 er mee

Foija

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-11 20:13

oh eva toch wat is het een schatje, die laat ook alles toe zeg

Banyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-11 20:14

Foija schreef:

En dat is gekomen uit super mama terra !!!!!!!!! :D :D

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-11 20:14

goh beetje vroeg he :=
beetje onverantwoord ook......

Foija

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-11 20:15

jokertje28 schreef:
Foija schreef:

En dat is gekomen uit super mama terra !!!!!!!!! :D :D

i know! :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-11 20:17

Ze is bijna een jaar.... en dan al die dingen al?
En wassen met dit weer? Je begrijpt toch wel dat alle huidvetten nu weg zijn? Daar is het echt nog veelste koud voor; al zou ze met deken staan.. :n

Odysseus

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-11 20:18

CarinaR schreef:
Het zal wel aan mij liggen, maar waarom nu al (voor de grap, en dan ook nog veelste groot) al die dingen omhangen?
Ik vind persoonlijk het moment op de laatste foto ook erg onverantwoordelijk... Uitstappen over balkjes in draf, met een losse zweetdeken... (herinert een paard wat overleden is door een deken wat over het hoofd sloeg en paard zn nek brak)

Precies wat ik dacht... Waarom in godsnaam een veulen al behangen met dit soort dingen? Gooi 'm lekker in de kudde, af en toe een stukje wandelen of een borsteltje kan geen kwaad maar dit...

Stoof

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-11 20:24

Focussed schreef:
CarinaR schreef:

Precies wat ik dacht... Waarom in godsnaam een veulen al behangen met dit soort dingen? Gooi 'm lekker in de kudde, af en toe een stukje wandelen of een borsteltje kan geen kwaad maar dit...

Volgens mij heeft dit veulen een behoorlijk goed leven, jullie doen alsof ze er echt mee gaat rijden. Een beetje lol met je knol kan geen kwaad hoor, ze zijn niet gemaakt van suiker :=

CarinaR

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-11 20:25

Wassen vind ik tot daar aan toe... zo koud is t niet afgelopen dagen.
Misschien op voorbereiding voor de keuring...
Maar de rest :X

o0eefje0o

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-03-11 20:27

het is idd puur lol met je knol! ze vind het prima! dus waarom niet dekje ding is een bareback pad!

wassen was op advies van de dieren arts omdat ze regen schurft heeft gehad wat los zit maar niet los komt door de mega vacht

Science90

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-11 20:29

goh, waarom kan niemand hier op bokt nou eens een keer vriendelijk reageren???
Altijd maar anderen dingen verwijten, terwijl ze de situatie, de eigenaar en het paard niet eens kennen.
TS zal zelf echt wel oppassen met haar paard en voorkomen dat er een gevaarlijke situatie ontstaat.
Bovendien is het imo alleen maar goed als het paardje vroeg went aan allerlei 'versiersels'.
Goed, dat je er niet meteen een zwaar zadel op moet leggen is een ander verhaal, maar gewoon een barebackpad?
Lijkt me alleen maar nuttig om meteen basisdingen aan te leren.

TS: trek je niks van die zeurpieten aan, volgens mij weet je zelf prima waar je mee bezig bent en hoe ver je daarin kunt gaan.

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-11 20:31

o0eefje0o schreef:
het is idd puur lol met je knol! ze vind het prima! dus waarom niet dekje ding is een bareback pad!

wassen was op advies van de dieren arts omdat ze regen schurft heeft gehad wat los zit maar niet los komt door de mega vacht

ik vind het meer lol voor het dier als het nog even lekker jong kan zijn en gewoon geschaard staat bij leeftijdsgenoten
overigens passen je spullen voor geen centimeter dus dat is nog gevaarlijk ook
dier staat niet vast, wat had je gedaan als ze in paniek was geraakt?

ik kan nou nooit snappen waarom mensen geen geduld op kunnen brengen :n

demo_love: niet passend materiaal en niet vast houden noem jij "niet gevaarlijk" ?
en iemand die zijn mening geeft en het er niet mee eens is ,is maar gelijk een zeurpiet? lekkere instelling.....

Odysseus

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-11 20:31

Barebackpad, singel, beschermers ... daar ga je eens mee aan de slag voor de lol als het paard 2 is... niet als het net 10 maanden is...

Banyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-11 20:32

Tiff die vond het allemaal prima, en is ook een zeer makkelijke veulen ... waarom zou het niet mogen?
Als ze het niet toeliet dan had ze allang iets laten merken!!!!!!!!!!

En sorry dat ik het zeg...maar word zo nu en dan langzaam aan moe van de negatieve reacties van andere....Kunnen jullie het beter? Ik bedoel dit niet verkeerd....vind gewoon dat het op een vriendelijkere manier gezegd kan worden!

Miekemuis_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-11 20:32

Moet allemaal kunnen! Zolang je dr geen bit in hangt en er niemand (buiten de kat) op laat zitten krijgt ht beestje toch alleen maar aandacht?! Ten zij ht met dwang is, maar ik zie ze op 1 vd foto's gewoon los staan dus dat denk ik niet :)

o0eefje0o

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-03-11 20:33

demo_love schreef:
goh, waarom kan niemand hier op bokt nou eens een keer vriendelijk reageren???
Altijd maar anderen dingen verwijten, terwijl ze de situatie, de eigenaar en het paard niet eens kennen.
TS zal zelf echt wel oppassen met haar paard en voorkomen dat er een gevaarlijke situatie ontstaat.
Bovendien is het imo alleen maar goed als het paardje vroeg went aan allerlei 'versiersels'.
Goed, dat je er niet meteen een zwaar zadel op moet leggen is een ander verhaal, maar gewoon een barebackpad?
Lijkt me alleen maar nuttig om meteen basisdingen aan te leren.

TS: trek je niks van die zeurpieten aan, volgens mij weet je zelf prima waar je mee bezig bent en hoe ver je daarin kunt gaan.

thanks voor de reactie tiff overkomt echt niets wat niet kan! ze komt 1x in de week uit de wei /kudden dus jha!

o0eefje0o

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-03-11 20:35

Miekemuis_ schreef:
Moet allemaal kunnen! Zolang je dr geen bit in hangt en er niemand (buiten de kat) op laat zitten krijgt ht beestje toch alleen maar aandacht?! Ten zij ht met dwang is, maar ik zie ze op 1 vd foto's gewoon los staan dus dat denk ik niet :)

idd ze staat heel de tijd gewoon los ook met alles erop leggen! als we stallen mesten loopt ze vaak ook los mee over het erf en kruiwagens weg brengen beestje vind aandacht leuk en ik maar er gebruik van om haar overal al aan te laten wennen!

laat ik haar staan is het zo gek dat ze zelf komt want madam kan onder der draad door!

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-11 20:36

jokertje28 schreef:
Tiff die vond het allemaal prima, en is ook een zeer makkelijke veulen ... waarom zou het niet mogen?
Als ze het niet toeliet dan had ze allang iets laten merken!!!!!!!!!!

En sorry dat ik het zeg...maar word zo nu en dan langzaam aan moe van de negatieve reacties van andere....Kunnen jullie het beter? Ik bedoel dit niet verkeerd....vind gewoon dat het op een vriendelijkere manier gezegd kan worden!

in dit geval? zeg ik volmondig : ja!

overigens wordt het op een normale manier gezegd dus ik snap dat zinnetje niet zo...

Vanky

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-11 20:37

Ik vind haar nog wel jong om dit nu al te doen, maar als ze het niet erg vind en er lol in heeft lijkt het me niet heel erg.
Super leuk beestje trouwens! :D

Mag ik vragen wat voor hoofdstel jij hebt?