Voor hetgeen wat ik doe met mijn paarden, heb ik liever de luxere types. Maar ik kan ook heel goed kwijlen van een zware Vanner zoals Drumshambo
Schimpje
Geplaatst: 07-03-11 23:38
Middel-zware types, met goede beweging. In elk geval moeten ze niet te luxe in de benen zijn. Zie je wel bij veel sport-tinkers; dan zit er nog enigszins redelijk body op maar dan die spillepootjes eronder.. nee dank je!
ik ben gek van het totaalpakketje, of het hij nou zwaar is of slank gebouwd... nahh dat maakt me nog niet zo uit. al nijg ik naar het Middelzware type, dus houdt het daar maar op
grid
Geplaatst: 09-03-11 22:33
Middelzwaar Al heb ik net als Snowdon dat het erg verschilt per paard en ik idd weg kan kwijlen bij allerlei tinkers klein-groot-licht-zwaar de verhoudingen moeten kloppen en val ook heel erg op uitstraling en vereiste is wel ook dat ze voldoende behang hebben
Angeliekje
Geplaatst: 10-03-11 15:24
Ik houd van alle soorten en maten tinkers , maar mijn regel is dan wel dat er sokken aan moeten zitten. Geen sokken = geen tinker in mijn ogen
Mijn tink heb ik als pukkie van bijna 2 gekocht. Ik hoopte dat ze nog wel wat zou uitzwaren, maar dat is niet gebeurd. Ze is een Grai (luxe). Ik vind haar nog net zo mooi hoor
Ik hou van paarden met uitstraling en een uitgesproken karakter, met goede verhoudingen en gangen. Hoe zwaar ze zijn zal me een worst wezen.. Als het totaalplaatje mooi is, ben ik fan
Ik vind het cob type erg mooi om te zien, maar heb het idee dat die vaak wat kleiner zijn. ik heb niet zoveel met de gray, maar van het Vanner type met neiging tot, of echt ramshoofd ga ik echt kwijlen, prachtig vind ik dat
ben meer van het zwaardere typ. die van mij is bijna 2 maar al aardig zwaar. dusss ben benieuwd hoe hij over een paar jaar is. en idd moet wel veel haar op zitten sok manen en staart
Voorliefde voor het zwaardere type, maar het moet wel in verhouding blijven. Een rond lichaam met dunne pootjes.. nah. Een correct gebouwde, mooi getekende luxere Tinker kan ik wel waarderen maar ik zou er zelf nooit voor gaan.
mijn voorkeur gaat uit naar een cob of vanner , heerlijk om te zien maar heb ook een grai zelf en die zou ik ook nooit weg doen, dus ik vind alles heerlijk en het plaatje moet gewoon kloppen , en nu kan ik kiezen ik heb zelf een grai een cob en een vanner en denk dat mijn 2 jarige ook richting cob gaat
Ik heb Cheyenne al 10 jaar en zij is een Grai, haar dochter is een nog rankere Grai. Ik zou geen ander willen. Mijn moeder heeft een forse Cob, is ook echt een heel verschil met rijden.