Hoe vinden jullie dit paard springen?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Charisma

Hoe vinden jullie dit paard springen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-03-11 13:26

http://www.youtube.com/watch?v=4dHSnIZ7vao

http://www.youtube.com/watch?v=FZr8jxrd ... re=related

Het is een nakomeling van de hengst waar ik dit jaar mee ga dekken.
Wat vinden jullie van haar springen?
Onze merrie zou voorzichtigheid moeten brengen, de hengst koele kop en vermogen.
Ik vind dat deze merrie iets voorzichtiger zou mogen zijn, iets meer afdruk hebben. Hopelijk brengt onze merrie dit meer naar voren in het veulen.

Ps: Mods als het verkeerd staan, verplaats dan maar, wist niet waar ik het moest zetten!

Hiilde

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-11 13:31

Ze lijkt me vrij rustig. Op het eerste filmpje vond ik haar minder lekker lopen, ik vond haar niet echt bijzonder. Op het tweede filmpje vind ik haar al een stuk fijner lopen en voor mijn gevoel ook lekkerder springen. Dit kan natuurlijk ook komen omdat de ondergrond enzo anders is, dat ze in het tweede filmpje gewoon meer tot haar recht komt. Ze is wel mooi zeg! :j

muc

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-11 13:34

Zo kan je dat niet bekijken, deze nakomeling kan wel een totaal andere moederlijn/eigenschappen gehad hebben en dan nog.... Je hebt denk ik meer aan een afstammeling rapport van de hengst, of van de nakomelingen over het algemeen.

Het paard op de film heeft in ieder geval niet zo´n fijn mondje....

petraaken

Re: Hoe vinden jullie dit paard springen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-11 14:26

EHK --> F-AM

Dakario

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-11 14:50

Ze lijkt op het filmpje een harde rug te hebben. Ik vond die niet zo fijn springen maar springen kan ze wel

Masada

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-11 14:55

Paard springt correct. Voorbeen gebruikt ze goed.

Dakario, wat is een harde rug?? :?

Dakario

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-11 14:56

Masada schreef:
Paard springt correct. Voorbeen gebruikt ze goed.

Dakario, wat is een harde rug?? :?

zo een stijve rug. Niet zo soepel. Het is wel niet aangenaam voor te rijden.

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-11 15:18

Aan de hand van 1 nakomeling kan je niet zeggen wat de hengst zal doen. Zeker niet naar een die op een dergelijk hoog nivo springt.

Je kan beter een nakomelingen rapport of meerdere nakomelingen bekijken. Een sportindex zegt ook al het een en ander. En de combinatie, zoals al eerder hier gezegd, is erg belangrijk.

Charisma

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-03-11 17:43

Een soepele rug en harde mond is ook een groot deel training, dus daar maak ik me geen zorgen in! :)
Ik weet het NatasjavE en Muc, maar ik kan geen afstammelingenrapport vinden omdat hij in bayern is goedgekeurd... Ik kan aan die site niet uit en men duits is om te huilen! :) hij dekt ook nog maar vanaf 2005 dus veel oudere nakomelingen gaat hij niet hebben. De hengst is dus Lord Chin.
De combinatie is idd heel belangrijk, maar je kan toch al een beetje zien vindt ik. Het paard in het filmpje heeft in mijn ogen vermogen genoeg en lijkt goed aan de maat... hopelijk is dat een kwaliteit die hij heeft doorgegeven. En mooi is ze idd! :)

muc

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-11 18:32

dat is wel gewaagd Hera, om zonder echt wat te weten van de afstammelingen te dekken. Ik kan wel eens voor je kijken wat ik kan vinden of wat ze er hier van zeggen. Ik woon namelijk in Duitsland. ;-)

edit; Moet wel een beetje lachen om je commentaar. Je praat het jezelf wel mooi, soepele rug en mond door rijden :P Dat zijn toch echt wel dingen die ook doorfokken.. de vraag is alleen doet deze hengst dat, of komt het bij dit paard door de moeder......

besita

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-11 21:02

normaal braaf beest , 11 jaar en een M parcourtje springen dat is eigenlijk alles wat je van op dat filmpje kan zeggen :j

Deboortjje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-11 21:06

vind het wel een fijn paard om te zien. springt niet heel bijzonder maar wel mooi in de manier

Feelsoproud

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-11 21:23

Hera schreef:
De combinatie is idd heel belangrijk, maar je kan toch al een beetje zien vindt ik. Het paard in het filmpje heeft in mijn ogen vermogen genoeg en lijkt goed aan de maat... hopelijk is dat een kwaliteit die hij heeft doorgegeven. En mooi is ze idd! :)

Hebben wij hetzelfde filmpje bekeken??
Moeikijk te beoordelen natuurlijk a.d.h van enkel een filmpje,maar mij lijkt deze merrie net iets te kort komen in alles.Weinig maat,weinig galop en weinig vermogen.Inderdaad een mooi beestje en doet braaf wat van der gevraagd word,maar niet eentje waarvoor je op of omkijkt op concours.Eén van de zovelen...

Maar zoals eerder al gezegt:zonder iets te weten over de moeder van deze merrie,en met enkel dit paard als voorbeeld,kan je echt geen zinnig woord zeggen over de vererving van de hengst!

Jes

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-11 22:03

Ik vind de galop erg matig, tweede filmpje is beter, maar het eerste filmpje wordt ik niet heel blij van..

Casarell

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-11 22:11

Feelsoproud schreef:
Moeikijk te beoordelen natuurlijk a.d.h van enkel een filmpje,maar mij lijkt deze merrie net iets te kort komen in alles.Weinig maat,weinig galop en weinig vermogen.Inderdaad een mooi beestje en doet braaf wat van der gevraagd word,maar niet eentje waarvoor je op of omkijkt op concours.Eén van de zovelen...

Maar zoals eerder al gezegt:zonder iets te weten over de moeder van deze merrie,en met enkel dit paard als voorbeeld,kan je echt geen zinnig woord zeggen over de vererving van de hengst!

Hier sluit ik me bij aan.
Paard springt braaf, maar meer ook niet.. :o

Maar wat wij goed of juist minder vinden, hoef jij nog niet zo te vinden..
Het is ook maar net wat voor 'deel' er doorgegeven wordt, zowel van de merrie als van de hengst ;)

Charisma

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-03-11 10:34

I know Muc, maar wie niet waagt niet wint, :) Ik heb nog wel wat filmpjes van nakomelingen, maar vind geen echte resultaten terug. Ik weet dat hij wat afstammelingen in oostenrijk heeft lopen en die doen het toch vrij behoorlijk, lopen allemaal 1.20m 1.30m. Ik weet dat de hengst altijd onder anton martin bauer heeft gelopen meer info over de hengst op http://www.wimschoukens.be. Ik heb hem irl gezien en ik vond zijn galop wel goed. Uit zijn moederlijn komen ook allemaal goede paarden. Ik geloof idd wel dat je een harde mond wat doorfokt en een rug missch ook, maar er is veel aan te doen qua rijden in mijn mening. Ik geef het toe, het paard in het filmpje is geen toppaard, maar ik vind het er deftig uitzien.
De merrie is heel licht aan de hulpen dus ik hoop dat het de hengst, moest hij een harde mond doorgeven, wat countert.
Feelsoproud: ik wil ook gewoon een fijn gebruikspaard fokken wat me tot Z-springen kan brengen, geen internationale topper, dus daar lig ik niet zo van wakker dat andere mensen hun hoofd er niet voor draaien :)
Ik hoop dat de hengst zijn vermogen en koele kop doorgeeft en de merrie haar voorzichtigheid en beweging en rittigheid, maar natuurlijk wil iedereen de beste kanten van de 2 houden in het veulen, en dat zal waarschijnlijk een droom zijn, maar ik kan nog een paar jaar dromen dan :)
Laatst bijgewerkt door Charisma op 08-03-11 10:37, in het totaal 1 keer bewerkt

Charisma

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-03-11 10:36

Aieshja

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-11 10:50

Ik vind de merrie netjes springen, geen springwonder, maar ze komt mooi en netjes over.
Haar galop vindt ik wel matig, en dan heb ik het voornamelijk over de achterhand. Ze galoppeert wat vlak, dus ik zou zeker selectief zijn op de galop van de hengst.

Voor de rest vind ik de merrie zeker een mooi paardje, ik denk dat er zeker wat leuks uit kan komen want volgens mij heeft zij een leuk karakter. Over de hengst kan ik niet veel vertellen.

Charisma

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-03-11 10:59

Bedankt, aieshja, maar de merrie uit het filmpje is een nakomeling van de hengst met wie ik ga fokken, niet de merrie die wordt gedekt :)

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-11 11:05

Fokken blijft gokken. Als je denkt dat de hengst echt de goede partner is voor je merrie, gewoon doen...

Aieshja

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-11 11:24

Ohh haha, dan heb ik dat verkeerd gelezen :+

Charisma

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-03-11 11:41

Idd cassidy, een waarheid als een koe!
Aieshja: :)

dorienemiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-11 11:50

Hallo
Wij hebben hier een 2 jarige Lord Chin staan.
En we zijn heel content over haar.
Ze is groot en heeft mooie langen benen.

Groetjes

Charisma

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-03-11 12:06

Oh, doreinemiene, wat leuk om te horen? Ga je er mee springen? Is ze ook zo lief van karakter als de hengst zelf?

Fenne_Ponys

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-11 20:50

Cassidy schreef:
Fokken blijft gokken. Als je denkt dat de hengst echt de goede partner is voor je merrie, gewoon doen...

Ik kan het niet beter zeggen/verwoorden!