afstammelingen van volbloed arabier

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

mar050568

afstammelingen van volbloed arabier

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-03-11 15:52

ik zoek broers of zusters of de moeder van onze newton 'F'(moeder is niet zo veel over te vinden)
vader:Elton X Abakan X Elebrema
moeder:nizabudka X Purper X Nezabudka

newton is een schimmel ruin van 162,hij is als vos geboren.
de fokker is A. Kuijf in nieuwkoop,holland.
het is een vreselijk lief en sociaal paard,wel af en toe erg schrikkerig.

Nicole288

Re: afstammelingen van volbloed arabier

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-11 16:08

Bokt heeft een speciaal subforum voor arabieren, ik verplaats je topic er naartoe

FB -> AV

isabelle_k

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-11 16:32

Over zijn moeder en vader kan ik je niets vertellen. Daar weten andere mensen denk wel wat vanaf.
Ik ken wel een halfzus:
Virginia 'F' ( Elton x Veronia v. Abakan) ook gefokt door A. Kuijf (forelocks arabians) te Nieuwkoop.
Meer informatie over haar en andere paarden met deze afstamming staat op http://www.forelocksarabians.nl

Gr. Isabelle

antonhaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-11 14:19

Wij hebben hier ook een Elton zoon, dus een halfbroer. Elton is geexporteerd. Daarover kan je wel wat vinden op de site van Forelock arabians.
Nizabudka is een oudere merrie die ook niet meer bij Forelock staat. Vorig jaar stond ze nog wel op mp. 2 of 3 jaar terug heeft ze nog een veulen gehad. Misschien wel wat langer geleden. Verder heb ik hier nog meer neven en nichten van jouw paardje staan. Zij hebben Nezabudka als een voorouder.

Elton gooide nogal met zijn hoofd. Dit doet Lancelot(zoon) ook. Hoe is dat met die van jullie?

mar050568

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-03-11 15:33

antonhaf schreef:
Wij hebben hier ook een Elton zoon, dus een halfbroer. Elton is geexporteerd. Daarover kan je wel wat vinden op de site van Forelock arabians.
Nizabudka is een oudere merrie die ook niet meer bij Forelock staat. Vorig jaar stond ze nog wel op mp. 2 of 3 jaar terug heeft ze nog een veulen gehad. Misschien wel wat langer geleden. Verder heb ik hier nog meer neven en nichten van jouw paardje staan. Zij hebben Nezabudka als een voorouder.

Elton gooide nogal met zijn hoofd. Dit doet Lancelot(zoon) ook. Hoe is dat met die van jullie?

antonhaf@ nezabudka is de oma van onze newton,we hebben deze ruin pas drie maanden en weten eigenlijk bijna niets van hem,inderdaad gooit newton ook met zijn hoofd,de ene keer denkt hij doe het zelf maar en de andere keer is hij niet te houden en reageerd overal op,maar dat zou nog uitproberen kunnen zijn.
ik probeer er een foto bij te plaatsen maar dat lukt niet..

antonhaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-11 15:48

Het is vast een vos met lichte manen. Dat zie je heel veel in deze lijn. Ik heb 3 merries van Nizjni, en Nizjni is een zoon van Nezabudka. Hier heb ik ook weer kinderen van. Een leuke lijn voor de endurance. Salomon Djinti een top endurance paard is Nizjni(Mir x Nezabudka) x Strelitzia.

Ben benieuwd naar de foto. Wat gaan jullie doen met hem?

mar050568

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-03-11 16:11

hij is geboren als vos...hij is nu een ruin van bijna negen jaar en is een schimmel...als ik het goed heb komt de schimmel erg veel voor aan de kant van zijn moeder.(russische)
het is een beetje een lang verhaal maar we hebben hem gekregen,de vorige eigenaar had geen tijd voor hem dus hij kwam amper buiten,dus via via hoorden ze dat wij erg goed waren voor onze dieren en heeft hem geschonken...hij vermaakt zich prima bij ons en staat in de groep van s'morgens 8 tot savonds 6 dus(winter) straks het land op, hij weet niet wat hij meemaakt..mijn dochter rijd hem recreatief en eerst maar even aan hem wennen want er zat geen spier op,en erg dik in zijn haar..nu begint hij een beetje bij te komen en wil mijn dochter misschien in de toekomst met hem starten,en we willen zien of hij een sprongetje maken leuk vind..en endurance zal hij ook beslist goed in zijn.

mar050568

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-03-11 16:52

isabelle_k schreef:
Over zijn moeder en vader kan ik je niets vertellen. Daar weten andere mensen denk wel wat vanaf.
Ik ken wel een halfzus:
Virginia 'F' ( Elton x Veronia v. Abakan) ook gefokt door A. Kuijf (forelocks arabians) te Nieuwkoop.
Meer informatie over haar en andere paarden met deze afstamming staat op http://www.forelocksarabians.nl

Gr. Isabelle

Isabelle@ik heb geprobeerd contact te zoeken met de fokker in nieuwkoop maar die reageerd niet,onze newton komt uit nizabudka(moeder)die er al lang niet meer staat,en misschien ook wel niet meer leeft?
elton heb ik nog op kunnen sporen..erg mooi paardje zijn vader...(the sport horse and breed database)daar staat ook familie van onze newton op,waar de bloedlijn wat verder terug gaat...virginia'F' heb ik inderdaad ook gezien maar dat is de enige bij forelocks arabians.

groetjes margreet

isabelle_k

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-11 19:12

Hee Margreet,

Gewoon nog een keer proberen, Meneer en Mevrouw Kuijf zijn heel erg aardig en gastvrij.
Ik weet wel dat sommige paarden bij forelocks ook met hun hoofd schudden, toevallig hebben deze paarden ook allemaal Elton bloed.

Gr Isabelle

s6801881

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-11 19:16

Meneer en mevrouw Kuijf staan inderdaad erg goed bekend, ik kan me bijna niet voorstellen dat ze je gewoon negeren, heb je al geprobeerd een belletje te doen (tijdens "normale openingstijden")?

Frozen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-11 22:38

Foto's van Newton:)

Afbeelding

Afbeelding

mar050568

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-03-11 00:10

MLoeser schreef:
Meneer en mevrouw Kuijf staan inderdaad erg goed bekend, ik kan me bijna niet voorstellen dat ze je gewoon negeren, heb je al geprobeerd een belletje te doen (tijdens "normale openingstijden")?

heb een mail gestuurd naar familie kuijf,en je moest je telefoonnummer erbij vermelden dan zouden ze terug bellen...ik zal het nog een keer proberen..ik wil ook niet vervelend zijn ze hebben zoveel paarden gefokt en als ze dan van al die eigenaren telefoontjes krijgen of mailtjes dan kan ik ook begrijpen dat ze daar misschien een beetje moe van worden,aan de site te zien lijken het mij ook hele vriendelijke mensen.

groetjes margreet

mar050568

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-03-11 00:12

isabelle_k schreef:
Hee Margreet,

Gewoon nog een keer proberen, Meneer en Mevrouw Kuijf zijn heel erg aardig en gastvrij.
Ik weet wel dat sommige paarden bij forelocks ook met hun hoofd schudden, toevallig hebben deze paarden ook allemaal Elton bloed.

Gr Isabelle

oke! Isabelle ik ga het nog een keer proberen!
bedankt voor je reactie!

groetjes margreet

antonhaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-11 12:42

Lekkere teddybeer. Ziet er van de zomer vast heel anders uit.

mar050568

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-03-11 13:19

mar050568

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-03-11 13:44

ben vreselijk aan het stuntelen met een link die ik erop wil zetten van nog meer foto's van newton hahahahah let maar niet op mij

jackeline

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-11 14:52

mar050568

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-03-11 21:31

jackeline schreef:
http://www.allbreedpedigree.com/nizabudka
Is dit de moeder?
Als je naar reports gaat en vervolgens photos krijg je een heleboel familie te zien.
Onder progeny staan haar kinderen, o.a. nog een van Elton.

hai jackeline bedankt voor de tip deze had ik nog niet gezien!!

gr.margreet *\o/*

antonhaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-11 08:36

Dat van progony wist ik ook niet. Leuk heb al bij zijn familie gekeken. Weinig kinderen van Nizabudka, voor een fokmerrie. Het laatste telgje staat er ook niet bij zie ik. Als ik de foto's zo zie lijkt hij erg op onze Lance, maar dat klopt want lance zijn moeder is een Nizjni merrie. Nizjni en Nizabudka zijn half broer en half zus. Lance is alleen een vos.

CZpaint_av

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-11 16:03

Kijk eens op avsweb.org daar kan je alle kinderen van Nizabudka terugvinden

mar050568

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-03-11 22:50

CZpaint_av schreef:
Kijk eens op avsweb.org daar kan je alle kinderen van Nizabudka terugvinden

czpaint_av :) vriendelijk bedankt voor de tip! ik heb het gevonden..erg intressant(was niet erg thuis in de arabier)
als je ziet wat er allemaal voor bloed inzit,dan zou je niet zeggen dat onze newton hier een zoon van is.
maar als hij straks zijn winterhaar kwijt is en een regelmatiger leven krijgt en goed bereden word ken je hem niet meer terug volgens mij,en dan zal ik ook weer wat foto's maken.

groetjes margreet

Noean

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-12 11:54

Sorry dat ik reageer op een oud topic maar misschien vinden de schrijvers hier het toch leuk om te lezen.
Mijn paard is een volle broer van Newton van TS.
Indien er nog interesse is kunnen we misschien nog verder kletsen.
Gr. Elvira

myrnaV

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-12 20:36

Wat leuk Newton heb ik nog wel gekent als veulen (Noean ook :D )!

Ik heb elton de laatste 4 jaar dat hij nog in Nl was verzorgt en Nizabudka ook.

Noean

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-12 15:11

Haha dat vind ik zo leuk he van Forelocks. Veel van jullie zijn daar zal zo lang.

myrnaV

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-12 19:32

Noean schreef:
Haha dat vind ik zo leuk he van Forelocks. Veel van jullie zijn daar zal zo lang.

:D Ja dat is zo! Als ik het niet vergeet zal ik woensdag naar de Uithof een foto van Nizabudka mee nemen (als het goed is staan in mijn profiel foto's van Elton.)