Even over het volgende ., Volgende week wordt storm gebracht ., hij gaat in permanente weidegang bij ons op stal. Alleen nu staan alle andere paarden en ponys snachts wel op stal. Hij is het niet gewend alleen te staan ,hij staat nu op een kinderboerderij . Is het zielig hem snachts alleen te laten in de wei= vraagteken overdag staan er wel andere ponys bij. Waarom ik hem niet op stal zet. rede is het is een haflinger die goed buiten kan en 2 hij is pas een jaar en gewend buiten te staan. wat vinden jullie =
Bravura
Geplaatst: 27-02-11 18:42
Ik zou het niet fijn vinden als alles op stal gaat en er maar 1 paard buiten loopt. Dat gebeurt bij mij op stal gewoon niet. Je hebt kans dat ze toch gaan zoeken of opgewonden raken als alle andere paarden naar binnen gaan, zeker als hij niet gewend is alleen te staan. En....een 2 jarige haf die altijd buiten heeft gelopen kan best naar binnen hoor. Hier staat de shet ook 's nachts binnen, gewoon omdat ik hem dus niet alleen 's nachts op de wei wil hebben, terwijl hij wel goed alleen kan lopen. Ik hoop niet dat de keuze om je paard buiten te laten lopen (mede) afhankelijk is van de stalkosten? Misschien kun je beter een pensionstal zoeken waar er meer 's nachts buiten blijven.
Ik zou hem mee laten gaan met de rest en dus ook op stal. Mijn fjord was ook gewendt om dag en nacht buiten te staan en bij mij gaat zij nu ook s'nachts op stal. Geen enkel probleem, omdat de paarden bij elkaar blijven. Hij heeft meer last van het alleen staan dan met alle paarden op stal.
storm23
Geplaatst door de TopicStarter: 27-02-11 18:46
ik heb hier inderdaad helemaal niet aan gedacht mijn andere pony gaat wel op stal. maar voor een 1 jarig paard 200 euro stallings geld betalen terwijl ik hem buiten wil hebben vindt ik te gek. ik zal een kijken of ik iemand vindt die de pony er snachts bij wil hebben staan . en inderdaad anders eens kijken naar een plek waar er meerdere buiten staan snachts.
Carlien1
Geplaatst: 27-02-11 18:47
Ik ben ook geen voorstander van alleen op de wei laten. Daar kun je echt ongelukken mee krijgen! Als ze in paniek raken rennen ze zelfs door het draad heen, dit heb ik op een stal meegemaakt en dan heb je heel veel ellende. (uitzonderingen daargelaten natuurlijk, maar ik zou het risico niet nemen!)
probeer eens ctrl + shift in te drukken, dat helpt om je = weer in een ? te veranderen
Wat de rest ook al zegt, helemaal in z'n eentje buiten laten staan zou ik zeker niet doen, paard is toch al een kuddedier en zal niet echt goed rust kunnen vinden in z'n eentje op het land, dus of je zou zelf een weidemaatje moeten zoeken voor je paard, of inderdaad kijken of je je paard ergens anders kan zetten
ik ga er geen 3e paard bij kopen . dus moet ik opzoek na een andere plek wel balen want dacht makkelijk 2 ponys op de zelfde plek. maar nooit aan gedacht dat ie snachts alleen zou staan dom dom dom . ga nog even vragen of iemand met een schet intresse heeft en anders over na een andere pension. met meerdere weidepaarden,.
Bravura
Geplaatst: 27-02-11 19:18
Ik weet niet of je het met je andere paard daar naar je zin hebt op die pensionstalling, maar het is idd omslachtig als je ze op verschillende adressen hebt staan. Misschien beide overhuizen?
ellen_ollie
Geplaatst: 27-02-11 20:27
Idd, vooral als het zo'n jong paardje is, zou ik hem niet alleen buiten laten staan snachts.
mijn andere pony gaat nergens anders heen die is oud en eindelijk op haar gemak daar, dus ga met haar niet slepen. ga ik kijken voor een oplossing voor het veulen . of iemand van stal die met een shet in voledige weidegang wil . of een endere plek.
Zou m idd echt niet in zn uppie buiten willen hebben 's nachts Arm beessie... Zou geen oog meer dicht doen als ik wist dat mijn paardje met bijv weer als dit helemaal alleen buiten stond. Tsja, dat t anders te duur wordt... Ik betaal voor een 1,5-jarige a-pony 150 euro, paarden zijn nu eenmaal duur. Groot klein jong of oud Zou zeggen; zoek er een shetter bij (staan er genoeg te koop op t moment) als niemand anders zn paard 24/7 buiten wil hebben. Anders toch maar 's nachts op stal en als dat niet lukt, tsja, dan zou ik er persoonlijk voor kiezen om m dan maar niet te laten komen... Op 2 verschillende stallen lijkt mij iig een enorm omslachtig gedoe
nou zal toch moeten mijn pony gaat niet naar een andere stal. Dus zit er 1 oplossing op de haflinger naar een andere weide waar meer paarden buiten staan snachts. of iemand zoeken die zijn shet ook buiten wil snachts . een shet er bij kopen doe ik niet .
Christadk
Geplaatst: 27-02-11 21:01
storm23 schreef:
nou zal toch moeten mijn pony gaat niet naar een andere stal.
Waarom vraag je dan hier wat je moet doen als je je pony toch niet wilt verplaatsen of binnen wilt zetten...
het gaat hier namelijk niet om me andere pony maar om de haflinger . als je de vraag leest is het mischien duidelijk. De haflinger wil ik wel verplaatsen maar me andere pony niet . Ik geef al aan wat ik ga doen na jullie tips.
Ik ga of iemand anders zoeken met een shet ofzo die ook de pony in voledige weidegang wil. Of ik ga de haflinger op een andere plek zetten waar wel paarden zijn die snachts buiten staan.
ja inderdaad lees dit alles nou eens even goed door !!! Er staat allang een andere pony bij ! Dus nogmaaals volgens mij al voor de 4e keer probleem is opgelost .
Dat heb ik gelezen. Maar mijn vraag blijft. Waarom had je liever 2 paarden op verschillende stallen, dan je andere pony erbij in de wei 's nachts? Want die oplossing lag toch het meest voor de hand?