Heb geen zin om een lang verhaal te houden dus zeg het maar ff meteen.
Mijn pony heeft inteelt, de 'over-over-grootvader' bij haar vader's kant is hetzelfde als haar 'over-over-over-grootvader' aan haar moederskant

Is dit heel erg??
'xxxxxx Susanne
Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
GJ9 schreef:Inteelt en lijnteelt benamingen zijn onzin vind ik zelf. Inteelt is inteelt, en dat kan goed en slecht uitpakken. Ikzelf gebruik ook weleens de naam lijnteelt, omdat het vriendelijker klinkt, maar eigenlijk is er geen verschil.
TS: het is helemaal niet erg. Als jij een gezonde pony hebt, is er niets aan de hand.
Er is vorig jaar zelfs een Manno x Manno x Renovo x Renovo gefokt. Dus vader op dochter, en dat in de moederlijn nogmaals.
GJ9 schreef:Bizar he. Ik zou het ook niet durven denk ik, en idd Manno ook een Renovo.
De vader van het veulen was ook tot na de geboorte geheim gehouden.
GJ9 schreef:Dat er zoveel (bekende) zijn, zegt wel dat inteelt niet per definitie fout is.
Ik zelf als onervaren fokker zou er niet snel voor kiezen, maar wat ervaren fokkers doen, kan ik niets van zeggen. Het kan wel hele mooie paarden opleveren.
Quir schreef:GJ9 schreef:Inteelt en lijnteelt benamingen zijn onzin vind ik zelf. Inteelt is inteelt, en dat kan goed en slecht uitpakken. Ikzelf gebruik ook weleens de naam lijnteelt, omdat het vriendelijker klinkt, maar eigenlijk is er geen verschil.
TS: het is helemaal niet erg. Als jij een gezonde pony hebt, is er niets aan de hand.
Er is vorig jaar zelfs een Manno x Manno x Renovo x Renovo gefokt. Dus vader op dochter, en dat in de moederlijn nogmaals.
Ik denk, ga even op paardenfokken terug zoeken, aangezien Manno ook een Renovo is.
http://www.paardenfokken.nl/pedigree.ph ... axniveau=5
Zo zou ik het toch niet graag zie.
xChickieLove schreef:Haha, maar bij mensen gebeurd het ook hoorMijn tante & oom zijn ergens al familie van elkaar voordat ze trouwde. En mijn opa & oma ook.