Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
Elin_ schreef:dat is (sorry) nou echt een slechte reden..
Er zijn echt al genoeg veulens en dan wil je er nog 1?
Een veulen opvoeden is niet makkelijk hoor!
en ik zou al helemaal het risico niet nemen in jou situatie.
[F-AM] STOP !! Een merrie, dus een veulentje ?? NEE !!
JuliaMaria schreef:Elin_ schreef:dat is (sorry) nou echt een slechte reden..
Ach dat moet iedereen toch lekker zelf weten, ze vraagt duidelijk om informatie dus wil niet roekeloos er zomaar wat op zetten.
Wie ben jij om te bepalen dat zij dat recht niet heeft, dat dat een slechte reden is, zij waarschijnlijk moeite krijgt met de opvoeding en dat iemand anders dat recht wel heeft?
Laten we inderdaad maar een veulenstop inlassen, NIEMAND mag meer fokken totdat er minder paarden zijn ongeacht de combinatie, want een veulen is een veulen. Of het een goede combinatie is is relatief namelijk.
TS: Er bestaat een kans dat dat zwakke achterbeen erfelijk is (licht aan de oorzaak, je kunt een DA er naar laten kijken mocht dat nog niet zijn gebeurd?), het zou zonde zijn als het veulen hetzelfde probleem heeft. Jammer dat het er zo voorstaat anders had je na mijn idee gewoon een veulen kunnen fokken.
Elin_ schreef:dat is (sorry) nou echt een slechte reden..
JuliaMaria schreef:Door het op zo'n manier af te keuren laat je wel blijken dat je niet vind dat zij een veulen mag fokken, dat heeft niets met wettelijk recht te maken maar dat is een uitdrukking. En je kunt er absoluut ook zelf één kopen in plaats van te fokken, is hartstikke handig natuurlijk en zeker aan te prijzen. Maar laten we eerlijk zijn: heel veel mensen vinden het leuk om een veulen te fokken uit hun eigen merrie, als iemand daar goed over na denkt (wat TS na mijn idee absoluut doet) dan is daar toch niets op aan te merken?
Zoals ik al zei: ''Een veulen opvoeden is moeilijk hoor!'' is een suggestieve opmerking, daarmee duidt je aan dat zij overkomt alsof ze niet weet waar ze mee bezig is.
Ik snap eerlijk gezegd niet zo goed waar het struikelpunt ligt (in het algemeen), afgezien van het zwakke achterbeen (wat niet per se erfelijk hoeft te zijn, alleen een DA kan de oorzaak aanwijzen dus dat laat ik in het midden).
Giolli schreef:Elin_ schreef:Kinderen worden niet geslacht of wel![]()
Ik geef mijn mening over wel of niet doen waar TS naar vraagt dus je kan wel heel bijdehand gaan reageren ,maar het slaat niet aan
Jij geeft je mening niet, jij vind dat iedereen moet vinden wat jij vind.
Bijdehand?