Nakomelingen Ginus (Renville x Heidelberg)

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

CAS_3

Nakomelingen Ginus (Renville x Heidelberg)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-01-11 16:46

Zoals de titel het zegt, ben ik op zoek naar meer info over de nakomelingen van Ginus http://www.paardenfokken.nl/pedigree.php?horseid=5464
Ik heb al meer info gekregen van de persoon die hem vroeger gereden heeft maar ik zou graag wat meer weten over
zijn nakomelingen.
-Karakter
-Maat
-Springen
-Dressuur
-Hoe fokken ze verder?

Zelf heb ik sinds 2 weken een 4jarige Ginus.
Super karakter, werkt heel goed mee, niet al te groot (163).
Laat een goede sprong zien en is zeker niet verkeerd qua dressuur.

Afbeelding

Hopelijk kom ik hier meer te weten en kunnen we leuke weetjes uitwisselen! :)

RenWaBl

Re: Nakomelingen Ginus (Renville x Heidelberg.

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-11 16:49

Bij mij op het werk hebben we een Ginus, die is nu 1 jaar. :)
Best een leukerd, maar qua uiterlijk is het precies zijn moeder, die geeft haar uiterlijk sterk door. :)

Joyceee86

Re: Nakomelingen Ginus (Renville x Heidelberg)

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-11 19:03

Ik heb ook een Ginus merrie.. Kan alles, springen dressuur is heel nuchter buiten. Gewoon een heel werkwillig paard van 1.67 ongeveer en word in mei 5 jaar. Is nu voor de 2e maal drachtig en was afgelopen jaar ook een goede moeder.. Het is trouwens ook een vos en voor geen witte benen en achter wel. Dat is echt toevallig.. Ik zal vanavond foto's toevoegen, moet zo weg :)

Joyceee86

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-11 00:09

CAS_3

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-01-11 09:25

Laatst bijgewerkt door Nicole288 op 07-04-11 17:19, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Fotoquote in link gezet

Joyceee86

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-11 18:32

Veulen van 2010 was van Viceroy T..
Nu is ze drachtig van Hopalong Cassidy XX..
Mijn merrie is wel wat zwaarder gebouwd dan jou merrie

soofje1996

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-11 22:53

Mijn ginusje is ook een vos! Hij is niet groot 1.65 ofzo. Hij is heel lief en je kan veel met hem doen, hij houd echt van knuffelen maar hij moet nog 5 worden dus is nog aardig speels en vrolijk.! Foto's plaats ik nog een x.
Groetjes!

soofje1996

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-11 23:06

CAS_3

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-02-11 13:53

Ik ben ondertussen voor de eerste keer met mijn Ginus op oefenwedstrijd geweest.
Het was voor haar de eerste keer dat ze in een parcour kwam maar deed het allemaal héél netjes!
Echt een super karakter en onmiddelijk foutloos! :)

_coquette_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-11 13:59

Ik heb op de Dalhoeve stage gelopen, en dus 6 weken met Ginus "gewerkt", zeer brave hengst in de omgang. Kijkt nergens van op of om!
Geeft goede nakomelingen met goed spring vermorgen!

* Is jou foto van bij de Dalhoeve?

CAS_3

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-02-11 14:53

_coquette_ schreef:
Ik heb op de Dalhoeve stage gelopen, en dus 6 weken met Ginus "gewerkt", zeer brave hengst in de omgang. Kijkt nergens van op of om!

Ja de foto is daar genomen tijdens de stamboekkeuring. De dalhoeve heeft haar voorgebracht.

_coquette_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-11 23:32

Dorien_Vdp schreef:
_coquette_ schreef:

Ja de foto is daar genomen tijdens de stamboekkeuring. De dalhoeve heeft haar voorgebracht.

Is dat dan toevallig Caprice ? Is dit jaar naar de keuring geweest? Is toch ook ingereden dit jaar?

Joyceee86

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-11 23:35

zoals in haar profiel te zien is wel..

Beauty0102

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-11 15:12

Ik heb een aantal nakomelingen van ginus gereden er staan een hoop foto's in mijn profiel. het zijn enorm lieve paarden maar wat ik wel bij iedere ginus merk is dat als hun pet er niet naar staat ze af en toe erg lastig kunnen zijn. Hoorde van een stal genootje dat Richard Kapteyn en Anne van Vulpen dit ook hadden gezegd. Merken jullie dit?

Joyceee86

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-11 16:22

Mijn merrie heeft daar geen last van. Altijd heel werkwillig. Ik moet wel eerlijk zijn dat ik ze nog nooit hengstig heb meegemaakt ivm al het 2e jaar drachtig. Na dit jaar word ze voorlopig niet meer gedekt dus misschien is het anders als ze hengstig is/word, maar daar ben ik niet zo bang voor

CAS_3

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-02-11 16:29

Ik was even op vakantie & daarom niet kunnen reageren.
@coquette: dat is inderdaad Caprice. Ze heeft op de dalhoeve gestaan voor de keuring en te rijden. Kan je me nog wat meer over haar vertellen?

Jammer genoeg heeft Caprice koliek gekregen afgelopen donderdag. Mijn ouders hebben haar zaterdag naar de kliniek gedaan omdat het nog altijd niet verbeterde en onze dierenarts ons dat ook aanraadde.
Vandaag is ze terug thuis & alles is terug ok.
We moeten haar voer nu wel tijdelijk aanpassen en een weekje niet rijden maar ik ben al blij dat mijn paardje er nog is!

Mijn Ginus is onder het zadel een schatje maar aan de hand niet altijd even gemakkelijk. In de wei zetten, inspannen & op wedstrijd klaar maken is niet altijd eenvoudig. Maar eens je erop stapt, doet ze alles voor je en heeft ze een super karakter. Ik denk dat het in de omgang ook nog wel betert maar dat het gewoon allemaal nieuw is voor haar.

Joyceee86

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-11 16:33

Mijn Ginus vind alles goed. Is alleen een beetje lomp, 1x je stem verheffen en ze luisterd naar je. Of alleen je vinger opsteken en ze weet al genoeg.
Met rijden ook, 1x wijken is het de 2e x zelf alweer doen. Ben nu met de beginselen van schouder binnenwaarts bezig en ook dat snapt ze na 2 x.. Echt een heel fijn werkwillig paard :)

_coquette_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-11 13:27

@Dorien:
Ik liep stage in de periode dat Caprice op de De Dalhoeve was, ze was een fijne merrie om mee te werken. Was braaf, en wilde goed meewerken.
Haar vorige eigenaresse was ook een aardige mevrouw, zei had ook nog een ander paard op De Dalhoeve staan.

tukker

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-11 21:23

Ik heb ook een Ginus merrie, anders dan die van jullie is mijn merrie een schimmel. Ze is nu ruim een half jaar onder het zadel en echt een ontzettend werkwillig paardje. Ze kan idd af en toe wat koppig zijn maar dit is vooral aan de hand. Ze is altijd bereid om te werken en ook ontzettend leergierig. Heb ondertussen 2 keer met haar onder het zadel een sprongetje gemaakt en ook dit is geweldig, nette afzet en goede sprong. Grappig om zo te lezen over jullie paardjes en dat jullie paardjes ook zo werkwillig zijn. Zijn er eigenlijk veel nakomelingen van Ginus in Nederland?

CAS_3

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-03-11 19:05

tukker schreef:
Ik heb ook een Ginus merrie, anders dan die van jullie is mijn merrie een schimmel. Ze is nu ruim een half jaar onder het zadel en echt een ontzettend werkwillig paardje. Ze kan idd af en toe wat koppig zijn maar dit is vooral aan de hand. Ze is altijd bereid om te werken en ook ontzettend leergierig. Heb ondertussen 2 keer met haar onder het zadel een sprongetje gemaakt en ook dit is geweldig, nette afzet en goede sprong. Grappig om zo te lezen over jullie paardjes en dat jullie paardjes ook zo werkwillig zijn. Zijn er eigenlijk veel nakomelingen van Ginus in Nederland?

Heb je eventueel een foto van jou Ginus?
Ik ben benieuwd naar de schimmel versie :)
Mij hebben ze verteld dat Ginus niet zoveel nakomeling heeft in Nederland. Dit omdat hij op zijn 8 geblesseerd is geraakt, springcarrière voorbij was en hierdoor nooit heel bekend is geworden. In een ander land heeft hij wel veel gedekt. (ik geloof Tsjechië maar weet het niet zeker, zal het nog is navragen)

PalermoZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-11 12:45

Hi, nee hij heeft in Hongarije gestaan!

Ik heb ook een ginus, naja, heb.. Vrijdag wordt hij gekeurd en als hij dan goed is heb ik ook een Ginus!

Bruin is hij, best chique om te zien! Erg mooi hoofd!

Als ik foto's heb komen ze hier!
Laatst bijgewerkt door Nicole288 op 07-04-11 17:28, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: kleine edit

Joyceee86

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-11 21:10

Ben benieuwd naar de foto's :)
Maar als eerst hoop ik natuurlijk dat hij goedgekeurd word..

PalermoZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-11 05:54

Haha inderdaad, ik hoop ook ten zeerste dat hij wordt goedgekeurd! :)
Als dat zo is dan komen de fotos meteen! Hij is erg knap namelijk !

tukker

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-11 16:16

Ik zal aankomend weekend als ik tijd heb even een paar foto`s maken. Opvallend dat de meeste bruin zijn haha. Hopelijk wordt jouw Ginus ook goedgekeurd. echt heerlijke paarden.

PalermoZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-11 08:34

Spannend! Vandaag weten we of ik de Ginus club kom verrijken :) Om 3 uur wordt hij gekeurd!!! <3