Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
wollie27 schreef:Zou zelf al niet eens kiezen voor dit ras het is al aardig kapot gefokt.
Friesepoonie schreef:wollie27 schreef:Zou zelf al niet eens kiezen voor dit ras het is al aardig kapot gefokt.
en....weer een goeie uitspraak om de friezenliefhebbers over je heen te krijgen....![]()
maar je hebt wel een punt, goed letten op rug en achterhand. Verder is het een fantastisch ras waar je enorm verliefd op kunt worden (of niet natuurlijk). Misschien dat je extra kunt letten op mok/zomerexceem, maar dat is niet echt rasspecifiek (geloof ik, schiet maar als het niet klopt). Sja...en t betekend natuurlijk wel veel werk om manen/staart mooi te krijgen en te houden. Maar ook dat geldt voor alle rassen....Verder gewoon hier en daar paardjes proberen en kijken of t qua karakter/type klikt. Veel succes met jullie zoektocht en geniet ervan!
Quasandra schreef:wollie27 schreef:indd laten keuren ook vooral de rug die is vaak erg zwak.
Zou zelf al niet eens kiezen voor dit ras het is al aardig kapot gefokt.
het is niet alleen het friese ras dat kapot is gefokt er zijn er nog meer hoor
Slechtvalk schreef:Quote Ik zou zeggen: neem iemand mee met verstand van paarden en laat het paard altijd keuren door een DA naar jouw keuze
UiteraardMijn vrouw is zelf dierenarts, en een goede vriendin van ons is paardenarts. Dus dat zit wel goed.
wollie27 schreef:indd laten keuren ook vooral de rug die is vaak erg zwak.
Zou zelf al niet eens kiezen voor dit ras het is al aardig kapot gefokt.
Pletje123 schreef:Slechtvalk schreef:Quote Ik zou zeggen: neem iemand mee met verstand van paarden en laat het paard altijd keuren door een DA naar jouw keuze
UiteraardMijn vrouw is zelf dierenarts, en een goede vriendin van ons is paardenarts. Dus dat zit wel goed.
Dan zou het goed moeten komen inderdaadeen beetje paardenarts zou ook wel moeten kunnen zien of een paard geschikt is voor het doel wat je voor ogen hebt