Prijs Fries merrie veulen

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Slechtvalk

Prijs Fries merrie veulen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-11 12:17

Kunnen jullie mij vertellen wat ongeveer de richtprijs is van een Fries merrie veulen met goede papieren. Ik bedoel wat is een realistische prijs voor gewoon een goed veulen, net van exterieur. Wordt in de toekomst ingezet als recreatiepaard.
Hartelijk dank voor jullie expertise :D

friesiszwart

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-11 15:12

Slechtvalk schreef:
Kunnen jullie mij vertellen wat ongeveer de richtprijs is van een Fries merrie veulen met goede papieren. Ik bedoel wat is een realistische prijs voor gewoon een goed veulen, net van exterieur. Wordt in de toekomst ingezet als recreatiepaard.
Hartelijk dank voor jullie expertise :D

Ik heb een heel mooi fries jaarling merrie te koop
Zij heeft de volgende afstamming (2010) Olgert 445 X Ulbert 390 Sport X Bonne 341
m stb
mm ster
mmm ster preferent
mmmm model preferent prestatie (de moeder van de dekhengsten Djurre 284 en Tsjerk 328)
mmmmm ster preferent
Extra informatie over het papier: 12 x sterpredicaat, 2 x model, 16 x preferent, 3 x prestatiemoeder, 5 x sport
behaalde cijfer: 6.5 ras, 6 bouw, 6 ontwikkeling, 7 stap, 6 draf.
Gezien de goede bewegingscijfers zou zij ook een ideaal sportpaard kunnen worden.

Zij komt uit een merrie met vol papier en laag verwantschap en daardoor is zij ook heel intressant voor de fokkerij.

FriesWytske

Re: Prijs Fries merrie veulen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-11 15:16

@ friesiszwart. Hij vraagt om een richtprijs.

@ TS Denk toch dat je dan al gauw aan 1300 tot 1500 euro moet gaan denken, zoals ik ook al in je andere topic vertelde. Voor een enter zit je op ongeveer 2000 euro.

friesiszwart

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-11 19:39

FriesWytske schreef:
@ friesiszwart. Hij vraagt om een richtprijs.

@ TS Denk toch dat je dan al gauw aan 1300 tot 1500 euro moet gaan denken, zoals ik ook al in je andere topic vertelde. Voor een enter zit je op ongeveer 2000 euro.

Een richtprijs geven is appels met peren vergelijken.
Vandaar dat ik de afstamming erbij vermeld heb van een merrieveulen dat ik te koop heb.
Bij een fries is afstamming heel belangrijk buiten zowel qua ouderdieren als de merrielijn.
Dekgeld is vaak al tussen de 800 / 1200 euro, en tel daarbij de kosten aan DA (onderzoeken), stallingkosten bij hengstenhouder en stamboekkosten op zul je toch al snel uitkomen op vraagprijzen vanaf 1700,00 euro.
De prijzen van enters en veulens zijn vaak gelijk.

FriesWytske

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-11 16:13

Daar kom je op dit moment niet op uit friesiszwart. De kosten wegen op dit moment niet op tegen de prijs die er voor een merieveulen wordt gekregen.

Chaos

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-11 16:20

Daarom kun je geen richtprijzen geven. Men vraagt een prijs, of deze is al heel laag ivm. de huidige markt, of de prijs ligt heel hoog en het is wachten tot er een gek komt die het ervoor geeft... Maar je kunt niet zeggen in het algemeen kosten ze tot 1500€ want dan zit je heel laag.

frisiangirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-11 16:39

De prijzen zijn momenteel laag in vergelijking met de voorgaande jaren. Maar qualiteit heeft nog steeds zijn prijs.
Persoonlijk zou ik een prijs van tussen 1000 en 1500 euro voor een merrieveulen.

twijtel

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-11 01:06

als je kijkt op marktplaats gaan de meeste nu rond de 1300 euro weg, twenters zitten direct wel al een stapje hoger.

sarah27

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-11 09:12

Voor een veulen met een goed (vol papier), goed exterieur (ongeveer 2e premie), ben je naar mijn idee nog steeds minimaal 2500 euro kwijt.

Simoon01

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-11 20:19

Sluit me aan bij Sarah27, een goed merrieveulen kost echt nog wel wat meer.

Het veulen van friesiszwart een veulen waarvan de moeder een vol papier heeft, het veulen zelf heeft geen vol papier als de moeder stamboek is. Voor de fokkerij ( in mijn beleving) minder interessant maar als recreatiepaard prima.

En zoals friesiszwart al aangeeft liggen de prijzen van veulens en enters bijna gelijk.
Daarbij is afstamming gewoon belangrijk ook ten aanzien van prijzen.

friesiszwart

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-11 08:03

FriesWytske schreef:
Daar kom je op dit moment niet op uit friesiszwart. De kosten wegen op dit moment niet op tegen de prijs die er voor een merieveulen wordt gekregen.

Klopt maar dan blijft het veulen bij mij gewoon staan hoor.
Als ik in het verleden een veulen als opfokmaatje erbij gekocht heb betaal ik ook de normale prijs.

Wees eerlijk voor iedereen die een veulentje fokt zijn de kosten anders maar veulens die onder het dekgeld verkocht worden zou ik toch vraagtekens zetten omtrent de gezondheid.

friesiszwart

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-11 18:09

twijtel schreef:
als je kijkt op marktplaats gaan de meeste nu rond de 1300 euro weg, twenters zitten direct wel al een stapje hoger.

Als je verder gaat kijken dan zijn de paarden die voor dit bedrag aangeboden worden vaak veulens zonder KFPS papieren of met ongeoorloofd wit.
Voor recreatie haalt dat niet uit wil je in de toekomst naar een keuring of met de merrie gaan fokken is dit maar ook de merrielijk wel degelijk van belang.

haitze

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-11 00:01

wij hebben ons merrieveulen wat op 1 punt na de eerste premie had,moeten verkopen voor een appel en een ei.
vol papier,mooi veulen,hoogbenig modern langelijnd,de handelaren wilden voor "dat ding" wel 1200 euro geven,en dan zelf door verkopen voor wie weet hoeveel....
we hebben een kennis opgebeld in het buitenland,daar is ze naar toe gegaan
dus wat is nu de trent: juist er gaan veel goede veulens naar het buitenland voor niet te veel geld,omdat we er hier amper het dekgeld voor konden beuren.
het is triest met de prijzen van de veulens gesteld,alleen een 1e pr veulen met een waanzinnig goed papier zoals gravin van marksate bracht nog boven de 10.000 euro op.
op de veilingen werden de merrie veulens ook tussen de 1500 en 2300 verkocht[ook 1e pr veulens]
dus de tijd is er niet echt naar om winst op je veulen te krijgen,je mag blij zijn als je kiet speelt

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-11 00:10

Je moet geluk hebben...De juiste persoon treffen en het juiste paard hebben.

Laatst een merrie-jaarling van Brandus 345 met vol papier in opdracht verkocht. Ik ga de prijs hier niet zo neer zetten, mag per PB, maar het was meer dan €1700 hoor...!

Ik betaal liever voor kwaliteit.

haitze

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-11 13:27

Adil schreef:

Laatst een merrie-jaarling van Brandus 345 met vol papier in opdracht verkocht. Ik ga de prijs hier niet zo neer zetten, mag per PB, maar het was meer dan €1700 hoor...!

dat is mooi
misschien als er weer een goed veulen bij de merrie komt dat jij hem goed kunt verkopen?

Rosebud

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-11 13:31

moet je toch wel denken aan een prijs zo tussen de 1000 en 3000 euro.
En dat is nog helemaal niet zo duur. Paar jaar geleden kon je er veel meer voor neerleggen... maarja de markten lopen op dit moment allemaal niet zo goed :n
maar opzich wel een mooie tijd om dan in deze tijd een goed veulen te kopenmet VOL papier.

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-11 13:53

haitze schreef:
Adil schreef:

dat is mooi
misschien als er weer een goed veulen bij de merrie komt dat jij hem goed kunt verkopen?

We zullen zien. Hier in Dld liggen die prijsen nog net iets anders, vooral voor Firesen met NL-papier.

tootje71

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-11 13:56

Mijn merrie met 7 maanden gekocht voor 3000 euro met goede papieren. ( 7 jaar geleden)

Rosebud

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-11 14:08

tootje71 schreef:
Mijn merrie met 7 maanden gekocht voor 3000 euro met goede papieren. ( 7 jaar geleden)

die zie je nu soms wel voor maar 1500, kun je zien hoe dat is verandert

Valencia2002

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-11 12:47

Ik volg ook even, want heb ook een merrieveulen gezien. Ik ben niet bekend in de Friezenwereld, alleen in de KWPN-wereld, maar ik lees iets over een vol papier. Hoe zie je op het friese papier dat het een vol papier is? Het merrieveulen wat ik heb gezien is een 2de premieveulen en haar moeder is een ster.

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-11 12:49

Vijf jaar geleden heb ik een Fries merrieveulen met papier, tweede premie, gekocht voor 2500 euro.
Laatst bijgewerkt door Diablo op 04-02-11 12:50, in het totaal 1 keer bewerkt

daphneM

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-11 12:50

ik weet niet of er iemand naar de kerstveiling is geweest, maar daar betaalde ze voor een goed merrie veulen meer dan 23.000 euro..

Ik vraag mij af, waarom het paard vollop in de papier moet zitten als je alleen maar het bos in gaat!? of wil je er ook mee fokken? :j

Vol papier is dat het paard zowel moeder, oma,overgroot oma etc 4 x achter elkaar op papier dus ster achter staat

FriesWytske

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-11 20:23

@ Winia4ever Weet je wel hoe het er daar aan toe gaat. Die prijs is echt niet realistisch, maar door middel van stromannen omhoog gedreven.

Het is gewoon heel realistisch dat je op dit moment de kosten er niet uit haalt.

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-11 22:20

Valencia2002 schreef:
Ik volg ook even, want heb ook een merrieveulen gezien. Ik ben niet bekend in de Friezenwereld, alleen in de KWPN-wereld, maar ik lees iets over een vol papier. Hoe zie je op het friese papier dat het een vol papier is? Het merrieveulen wat ik heb gezien is een 2de premieveulen en haar moeder is een ster.

Elk paard in de afstamming (wat op papier staat) moet een predicaat hebben. Dan heb je een vol papier.

Valencia2002

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-11 23:20

Adil schreef:
Elk paard in de afstamming (wat op papier staat) moet een predicaat hebben. Dan heb je een vol papier.

Dank je voor je antwoord. Betekent dit elke merrie (ook van vaders kant) of gewoon echt van elk paard?
:o?

Daarnaast denk ik toch ook dat het net als met de kwpn-ers en ook tinkers ook met de friezen niet meer zo rooskleurig gesteld is als bijv. 2 jaar geleden en dat aks je de kosten eruit krijgt je geluk hebt en dan doel ik niet alleen op het dekgeld. :o