Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
BibicheB schreef:Ik kan me vergissen maar in dat schema zie ik bij deze combi NR staan.. Dus het eventuele veulen kan niet KWPN geregistreerd worden.
ninne1 schreef:Ben beetje een leek in dit soort dingen,maar wat betekent eigenlijk reg A of B of sectie A of B in de stamboom?
Peterina schreef:ninne1 schreef:Ben beetje een leek in dit soort dingen,maar wat betekent eigenlijk reg A of B of sectie A of B in de stamboom?
Register A = volledig of minstens 4 bekend generaties (bij sommige Stamboeken is dat 3 generaties) waarbij AL de vader dieren GGK dekhengsten zijn.
Peterina schreef:ninne1 schreef:Ben beetje een leek in dit soort dingen,maar wat betekent eigenlijk reg A of B of sectie A of B in de stamboom?
Register A = volledig of minstens 4 bekend generaties (bij sommige Stamboeken is dat 3 generaties) waarbij AL de vader dieren GGK dekhengsten zijn.
Register B = onvolledig, dwz minder dan 4 bekend generaties, of waar de vaderdier of diens vader niet GGK dekhengsten zijn.
Bij Welsh Stamboek hebben Sectie A of B ... maar dit heeft met type en maat te maken, niet met afstamming.
Sommige Stamboeken hebben ook een Register C = onbekend afstamming, zg 'wild' merries die opgenomen zijn na een keuring.