Ik ben helemaal gelukkig want hier in de regio hoor ik niets anders als verhalen van merries die nog steeds leeg staan.
Ten eerste hebben we mijn El Corona ster merrie x Pastrocio xx x Eros nu 21 dagen drachtig van Obelisk. (complimenten voor Lauw van Vliet en consorten, want mijn merrie is ruim een week lang nagenoeg elke dag gescand en voor zover ik weet drie keer geinsemineerd, 1 keer op 4 cm, 1 keer op 5 cm en de laatste keer op 5,5 cm)
Ik heb tientallen nakomelingen van deze hengst bekeken waaruit ik opgemaakt heb dat deze hengst mijn merrie goed kan aanvullen.
De flinke scheut Trakhener bloed van Matador spreekt mij aan, zeker gezien het een Trakhener is die op het hoogste niveau heeft gepresteerd en goede en gezonde nakomelingen heeft gegeven. Clavecimbel vind ik intressant gezien die in combinatie met El Corona de Pavo cup topper en ggk dekhengst Montecristo heeft gegeven.
Ten tweede heb ik de Chronos merrie van Sarabande drachtig van Polansky!
Ik wilde al langere tijd een Polansky nakomeling alleen dan graag uit een bloedmerrie. Tot nog toe was ik alleen dieren tegengekomen waarbij Polansky gebruikt was om te veredelen. Naar mijn idee kan een Kostolany x Donnerhall x Ulft x Roemer juist een flinke scheut bloed gebruiken. Toen ik eind vorig jaar in een topic zag staan dat Sarabande vroeg naar ervaringen met het 'verhuren' van merries heb ik haar eens benaderd. Dit leek me heel intressant, zeker gezien we nu ook nog terug fokken op Mahagoni. De bloedvoering sprak me al enorm aan, de merrie in het echt net zo, alsook haar nakomelingen die ik bekeken heb. Dit veulen verwachten wij al wat eerder als het veulen uit mijn eigen merrie, namelijk eind april. (hoewel de merrie in kwestie haar veulentjes tot nog toe altijd 2 weken eerder 'af' had

Jonkvrouwruta (Meer info in mijn profiel)
Obelisk

Chronos merrie van Sarabande:

Polansky

Nou, ik ben dus niet over 1 nacht ijs gegaan en ben ervan overtuigt dat ik het allemaal goed heb uitgedacht. Nu maar hopen dat het resultaat ernaar mag zijn, ik heb de smaak in ieder geval aardig te pakken