Richtprijs haflinger ?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Nixxs

Richtprijs haflinger ?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-01-11 15:49

Hai Haflinger liefhebbers,

Ik ben serieus opzoek naar een leuke lieve haflinger.
Als ik zo rondkijk dan verschillen de vraagprijzen behoorlijk.
Ik heb nooit eerder met haflingers te maken gehad dus ik kan moeilijk
bepalen wat nou redelijk is en wat niet.
De ene vraagt 2250 voor zijn haflinger van 12 jaar, en de andere 750 voor
een 6 jarige :?
Natuurlijk is het van belang wat de pony wel en niet kan,maar buiten dat
blijven de prijzen behoorlijk uiteen lopen.
Ik heb mijn oog op een 15 jarige merrie laten vallen,leuk voor recreatie,
verder geen bijzonderheden of hoge prestaties,gewoon een lieverd om uren mee
in het bos te rijden.
Wat zou nou een redelijke prijs zijn,ze vragen 1500 euro.

Sky_As

Re: Richtprijs haflinger ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-11 15:53

jeetje, ze zijn net zoveel waard als de koper ervoor wil geven. Voor hun is ze misschien wel 3000 euro waard...
terwijl ik heel eerlijk gezegd voor een 15 jarige niet bijzondere merrie (ik zou bij een haflinger kijken naar uiterlijk, behang etc. en karakter terwijl iemand die wil fokken naar predikaten zou kijken) niet meer als 1000 euro geven.
Handel is slecht..... en koudbloeden vallen niet bij iedereen in de smaak (niet vervelend bedoeld...ik heb thuis nog een pony staan ongeveer a la haflinger).
Je moet kijken wat jij zoekt, je budget is...en of je het overhebt voor het dier.

CoSnuf

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-11 15:56

Woooooow ik vind dat wel een heftige prijs hoor!

En inderdaad ze zijn net zo veel waard als dat jij er voor geven wil.
Een standaart haflinger die gewoon het basis rijden kent zonder papieren zit gewoon tussen de €500 en €700.
Wil je meer.....Dan betaal je ook meer.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-11 15:59

De prijs van een haflinger hangt van zoveel dingen af , dat ik op basis van jouw gegevens niets kan zegggen. Maar om even wat punten te noemen

- afstamming
- merrie of ruin/hengst
- keuringsresultaten
- goede fokmerrie
- modern of ouderwetser type
- leeftijd
- karakter ( een bomproof paard is wat waard)
- sportresultaten, ( wedstrijden , maar ook niveau, zowel spring,dressuur als veelzijdig en eventueel mennen)

Net als bij een warmbloed. Je knt er pas wat over de prijs zeggen als je het totaalplaatje hebt.

De prijsverschillen die jij noemt vind ik niet vreemd.
Bij warmbloeden heb je prijzen tussen de 1000 en de miljoen euro ( of meer :) )

Daarnaast vind ik voor mezelf ook het volgende belangrijk : stel je betaald 2500 euro voor een haflinger die volgens anderen maar 2000 had mogen kosten. Stel dat je dan 500 euro teveel hebt betaald oor je droomdier. Een dier waar je de komende 20 jaar plezier van kan hebben.
Een dier wat je al gauw 300 euro per maand kost. Wat maakt die 500 euro dan uit. Op 20 jaar is het 2 euro per maand die je teveel hebt betaald. Te verwaarlozen dus.

Daarnaast vind ik ook dat haflingers op dit ogenblik te goedkoop zijn. Dat werkt een verkeerd soort handel in de hand.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-11 16:01

In aanvulling op mijn vorige bericht
Een 15 jarige merrie daar kun je nog 10 jaar plezier van hebben ( of meer , je weet het nooit) . Dan zijn de aanschaf kosten 150 euro per jaar geweest.

Heeft ze papieren?

Nixxs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-01-11 16:08

Nee,ze heeft geen papier en is een "standaart" haflinger die leuk de basis loopt.
Tuurlijk wil ik voor mijn droompaard geld uitgeven,maar het moet wel redelijk blijven toch.
Mijn vorige paardje was Kwpn en daar lopen de prijzen natuurlijk veel meer uiteen,alleen toen wist ik een beetje hoe of wat,de haflinger is voor mij nieuw....wat een geweldige beesten zijn dat !!!

Sky_As

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-11 16:15

Als je er weg van bent, en je ziet het echt zitten, kun je natuurlijk altijd een bod uitbrengen van 1000 euro. Dan blijf je toch nog redelijk (vind ik) ....en als ze niet akkoord gaan kun je altijd nog verhogen.
Als je 1300 bied, en ze zeggen gelijk akkoord, kun je nooit meer omlaag.
Dat is ook zo bij de verkopende partij.
Misschien hoeven ze er maar 1250 voor....maar ze weten dat mensen altijd nog afdingen.

En als het niet helemaal is wat je zoekt, zoek gerust even door ;) er staan er wel honderden te koop!

Wesco

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-11 16:19

Ik vind 1500 euro best een hoop geld voor een haflinger zonder papieren. Ik zou er max 1250 voor geven.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-11 16:29

Mijn Haflinger vroeger:

€ 500

Ze was toen ongeveer 12 jaar oud, geen papieren (wel het edelweissbrandmerk), ernstige zomereczeem, vel over been, moeilijk te rijden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-11 16:31

€ 1500 voor een gezonde recreatiehaflinger van 15 is wel een goede prijs, misschien kan je er nog een paar honderd euro afkrijgen maar op zich is het een eerlijke prijs lijkt me

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-11 17:05

Kolkje schreef:
Nee,ze heeft geen papier en is een "standaart" haflinger die leuk de basis loopt.
Tuurlijk wil ik voor mijn droompaard geld uitgeven,maar het moet wel redelijk blijven toch.
Mijn vorige paardje was Kwpn en daar lopen de prijzen natuurlijk veel meer uiteen,alleen toen wist ik een beetje hoe of wat,de haflinger is voor mij nieuw....wat een geweldige beesten zijn dat !!!

Hoezo lopen de prijzen bij KWPN ers natuurlijk veel meer uiteen ... :)
dat doen ze bij haflingers ook hoor . Maar de top haflingers worden niet via marktplaats oid verkocht , dus dan hoor je ook niet zoveel over de prijzen.

1500 euro voor een fijne merrie, zonder papieren vind ik een redelijke prijs,
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 07-01-11 17:37, in het totaal 1 keer bewerkt

Aeris

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-11 17:30

Voor een netjes gereden, brave, betrouwbare en gezonde haflinger zou ik best 1500 willen geven, ook aan een 15-jarige.

Nixxs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-01-11 11:34

Ook hier lopen de meningen best wat uiteen.
Ben er wel wat wijzer door geworden, bedankt allemaal !

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-11 11:35

Ik zou er persoonlijk niet meer dan €1000 voor over hebben. Mijn merrie met papieren destijds 13 jaar was €750

o0eefje0o

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-11 11:36

prijzen lopen heel erg uit eens en het is ook maar net wat is je budget en hoe voel je je meteen bij het eerste contact!
heb een merrie voor iemand staan die ook tekoop staat vragen ze ook 1500 voor 13 jaar onder het zadel allround en voor de kar! lijkt me heel rieel!

Nixxs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-01-11 13:02

Het is duidelijk geworden dat een prijs tussen de 800 en 1500 normaal is, maar is wel bijna het dubbele !!
Ik denk ook dat het van belang is wie het paard te koop heeft staan,of het belangrijk is waar de haflinger terecht komt. De een maakt het weinig uit en de pony kan weg naar de hoogste bieder --> lage prijs !
De verkoper die zielsveel van het paardje houd en hem ook echt alleen verkoopt aan de juiste persoon zal weer wat meer vragen....denk ik !

cyn23

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-11 13:04

kijk anders eens op www.haflinger.nl daar heb je voor een leuke prijs een super haf

EarthFocus

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-11 13:05

Kolkje schreef:
Het is duidelijk geworden dat een prijs tussen de 800 en 1500 normaal is, maar is wel bijna het dubbele !!
Ik denk ook dat het van belang is wie het paard te koop heeft staan,of het belangrijk is waar de haflinger terecht komt. De een maakt het weinig uit en de pony kan weg naar de hoogste bieder --> lage prijs !
De verkoper die zielsveel van het paardje houd en hem ook echt alleen verkoopt aan de juiste persoon zal weer wat meer vragen....denk ik !

Helemaal mee eens :o..

Nixxs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-01-11 13:09

Ik heb contact gehad met haflinger .nl.
Ze hebben voornamelijk jonge haflingers in de verkoop,en ik zoek een wat
oudere "doorgewinterde" haflinger.

joliene

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-11 13:13

Voor een leuke haflinger van 15 jaar zonder papieren zou ik wel zo'n 1200 euro voor willen betalen. Het ligt er helemaal aan hoe geweldig je het paard vindt en hoe fijn je er op kan rijden. :j

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-11 13:15

Aeris schreef:
Voor een netjes gereden, brave, betrouwbare en gezonde haflinger zou ik best 1500 willen geven, ook aan een 15-jarige.

Dat vind ik ook. Een betrouwbare gezonde pony is heel wat waard in de dagelijkse omgang. (zonder zomereczeem, etc.).

Veel succes met zoeken!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-11 13:16

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-11 13:17

die is natuurlijk wat duurder als de gemiddelde haflinger.

Nixxs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-01-11 13:49

volbloedfan schreef:
die is natuurlijk wat duurder als de gemiddelde haflinger.

Ik ben een leek hoor,waarom is ze duurder dan een gemiddelde haflinger ??
Ik moet nog helemaal wegwijs worden in de haflinger wereld :o

Wesco

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-11 15:11

ik denk door de afstamming, maat, bouw.