Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
ik heb een arabisch volbloed die erg goed kan springen, terwijl hij daar absoluut niet op gefokt is, en het ras zelf ook niet. Een vriendin van me heeft een KWPN-er die een springer als vader heeft, maar er werkelijk niks van bakt. het hangt vooral van het paard zelf af
Maar zoals al eerder gezegd is, zijn er bepaalde rassen die meer aanleg voor springen hebben, door bijvoorbeeld bouw en fokrichting. KWPNers, Hannoveranen, en andere warmbloedpaarden zijn meestal goed geschikt voor een sprongetje. M__ schreef:met die uitspraak moet je opletten natasjavE want in elk land publiceren ze dat KWPN/Holstein/SF/BWP het beste stamboek is. Dit klopt ook wel omdat de meeste paarden in diverse stamboeken kunnen ingeschreven worden en vaak bloed bevatten van verschillende "rassen"

M__ schreef:Jaja allemaal heel mooi die cijfers maar dat versterkt mijn commentaar nog meer...
Neem Taloubet bijvoorbeeld, kan evengoed ingeschreven zijn bij het bwp net zoals peu a peu kon evengoed KWPN ingeschreven zijn.