Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
kitbits schreef:Sorry hoor, ik vind dit een raar verhaal. Bijna alle kosten voor registratie zijn al gemaakt voordat een veulen uberhaupt geboren is. Op het geboortebericht kun je ook invullen of het veulen al dan niet levend ter wereld is gekomen. Die paar laatste centen voor de aanvraag van een paspoort laat je toch niet zitten, zeker niet als het een Numero Uno is. Als je langer dan 10 dagen wacht met opsturen kun je het alsnog doen. Alleen betaal je dan een boete. Toch nog altijd beter dan geen papieren. Ik weet niet of dat na 5 jaar nog geldt. Nogmaals het is en blijft een ongeloofwaardig verhaal. Als het verhaal wel klopt denk ik dat je er beter aan doet het stamboek te bellen.
AnoukvW schreef:Misschien offtopic, maar hoe ziet dat er uit, een paard die een stuk bovenbeen mist?![]()
Verder denk ik dat je het beste even met het KWPN/stamboek kan bellen over de mogelijkheden en eisen die er zijn om een paspoort te krijgen!
En anders kan je altijd nog een stamboekloos KNHS-paspoort krijgen, daar staat dan alleen geen afstamming in...
Wat wil je met het paard gaan doen?
Kabouterdans schreef:Ik heb destijds bij een papierloze NRPS pony waarvan ik zeker wist welke afstamming hij had papier aangevraagd.
Ik hoefde alleen manen van hem en zijn ouders op te sturen en niet van nog 2 andere nakomelingen.
chrisje_83 schreef:TS wil veulen voor eigen gebruik begrijp ik uit zijn tekst.Wie zegt dan dat de TS met de hengst wil fokken? Papier aanvragen kan ook voor de moeder positief zijn uiteindelijk mocht hij goed in de sport presteren!