Het is de bedoeling dat hij in april meedoet aan de Premium, maar dan willen we natuurlijk wel iets beter voorbereid voor de dag komen... Ik ben sowieso al een tijdje bezig met hem op gewicht te krijgen, want dat was het grote euvel in september. Hij had ook iets te lang op een schraal land gestaan, hij zit nu al een stuk beter in zn vetjes

Waar ik vooral tegenaan loop is het volgende;
- baard! Volgens de fokker moest ik die wegbranden, heb ik ook (met hulp van stalgenootje) geprobeerd, maar t enige resultaat was zwarte, gekrulde uiteindjes en een geïrriteerde pony, hij vond die warmte onder zn kaken maar niks (we hebben natuurlijk wel heel goed opgelet dat t niet té warm werd!). Dus hoe doe ik dat???
- opstellen... Ik doe erg mn best om de juiste houding te vinden aan de hand van foto's ed, maar ik durf er nu niet zo goed mee te beginnen uit angst t verkeerd aan te leren, en dan wordt t natuurlijk moeilijk om t op de juiste manier aan te leren... Daarbij; hóe leer ik t eigenlijk t beste aan? Was in september al driftig bezig met plukjes gras (zag ik de andere deelnemers ook doen

- toiletteren. Ik kom gelukkig een heel eind, schoon en netjes is niet extreem moeilijk... Maar extra tips zijn meer dan welkom! Kreeg van onze trailerbuurman op de show bijv al de tip (en hulp overigens) om zn babyhaar-gele staart met talkpoeder te bewerken waardoor ie witter was. Intussen heb ik (met bloedend hart) zn intussen langere staart al flink gesnoeid om t ergste geel eruit te krijgen.
- Netjes meedraven. We zijn er al flink mee bezig, en t gaat gelukkig al stukken beter. Maar sinds september heeft poown ontdekt dat hard draven en flink bokken veeeeel leuker is dan t sukkeldrafje wat hij daarvoor liet zien. T is natuurlijk vooral een kwestie van oefenen en nogmaals, t gaat al steeds beter, maar een slimmigheidje is natuurlijk altijd fijn, als dat überhaupt mogelijk is hoor

- attributen? Zag veel voorbrengers met een kort zweepje.. Is dat handig? Wat voor doel dient t nou eigenlijk? Lopen doet Biscuit wel, dus daar issie iig niet voor nodig

- halster/hoofdstel? In april doet ie natuurlijk mee als 2-jarige... Ik heb in september al gemerkt dat ie in de ring compleet omslaat en zn kalme zelf nou niet bepaald meer is. Ineens is mn brave koekie een stoere hengst

Alle andere tips en handigheidjes zijn natuurlijk meer dan welkom!
En mocht je iemand weten die bereid is om, tegen vergoeding, een paar keer naar Castricum te komen voor ''lessen'' of heb je daar zelf zin in, hoor ik dat heel graag!
Bij voorbaat grote dank voor alle hulp