zonder papier
1.70m hoog
4 jalf hoge witte benen verder bruin met bles en mooie manendos(zwart)
Het is een ruin van 7 jaar oud.
Vrij groen maar wel bereden, kan voor de kar maar is nog niet verkeersmak.
Het gaat mij om zijn karakter.
Mijn bedoeling is eigenlijk een paard te kopen die ik lekker mee naar buiten kan nemen zonder een boel gedoe.
Beetje dressuren en misschien eens springen voor de lol.
Ik zag zijn advertentie en viel voor zijn mooi gespierde lijf en lieve uitstraling.
Hij stond op de poetsplaats te glimmen, vrouwtje had hem denk ik uren staan poetsen.
Hij bedelde niet maar dramde echt om snoepjes die hij vervolgens ook kreeg

Hij nam het vrouwtje mee via de voertonnen en via de zadelkamer richting paddock.
Vrouwtje ging laten zien hoe hoe ze met hem speelde, zij duwde hem weg en hij moest haar dan pakken, ja, hij viel gewoon aan!!!!
Diertje laten lopen, hij loopt netjes, ziet er erg goed uit zelfs.
Diertje nam vrouwtje weer mee naar de poetsplaats en werd weer lekker vol gestopt.
Kreeg hij niets dan kreeg zij een kopstoot zo hard dat ze bijna om viel.

Tinker is door ons 1x op zijn plek gezet en had het lef niet om ergens om te vragen bij ons.
Bij de tweede keer...............
De persoon die voor zou rijden was er niet

Wel waren er andere kijkers.........die wisten al dat hij 4 weken niet gereden was maar wilde er toch op.....

Eerst maar even aan de longe en ze stapte op.......niets aan de hand, hij was braaf, liep netjes sterren te tellen

Ok , ik zelf er ook even op want hij leek niet levens gevaarlijk

Hij was erg braaf, deed alles wat ik vroeg, ook maar even een galopje dan, na drie keer vragen en de derde keer iets strenger met de benen gaf hij een super lenige bok en vervolgens braaf in de galop.
Wat een pipo

Maar zjin karakter is wel erg dominant.
Hij wilde die ene hoek van de bak niet in en liep een pasje sneller en kon spontaan wijken

Nu wil ik terug om hem nog eens te rijden en hem die hoek in te gaan werken, dan weet hij gelijk wie de baas is dacht ik.
Maar met dit karakter, de dominantie die echt enorm is bij hem, het vluchten voor helemaal niets,het nog redelijk groen zijn.
Zou ik dit karakter ooit verkeersmak kunnen krijgen???
Wat zou ik nog meer kunnen verwachten?
Is dit normaal gedrag voor een tinker???
Hij lijkt trouwens meer op een ietwat kleine Shire.