Zoek moeder van mijn fjord Whisper geboren in 2001

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Stagediver

Zoek moeder van mijn fjord Whisper geboren in 2001

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-12-10 19:50

Hoi , dit is de moeder van mijn fjord. ben wel eens benieuwd?
Kent iemand haar? de vader van whisper is Anton
Laatst bijgewerkt door Stagediver op 04-12-10 20:29, in het totaal 1 keer bewerkt

Roossssa

Re: Merrie Whisper geboren in 2001

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-10 19:51

Ik teM even dit staat verkeerd

Stagediver

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-12-10 19:56

Huh?? waar moethet heen dan?

Jaime_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-10 19:57

Hoezo staat dit verkeerd? Als Whisper een fjord is denk ik dat ze hier de meeste reacties kan verwachten ;)

Kun je wat meer over je eigen fjodr vertellen? zoals levennummerd ed.. en is enkel de naam + vader hetgene dat je van de moeder weet? Wie is de vader van je pony? etc.

Jaime_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-10 19:59

Stagediver

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-12-10 20:01

Whisper 20010078 is de moeder, en Timor is de Vader van mijne :)

Jaime_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-10 20:01

Stagediver

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-12-10 20:01

Jaime_ schreef:
[EA-TK-PP] 4 Jarige Fjordenmerrie van Timor. misschien kan zij wat meer vertellen over de moeder? en anders.. als je het levensnummer hebt is er vast ook wel het 1 en ander te achterhalen

Dat is mijn fjord;)

Jaime_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-10 20:03

Roossssa

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-10 20:03

Jaime_ schreef:
Hoezo staat dit verkeerd? Als Whisper een fjord is denk ik dat ze hier de meeste reacties kan verwachten ;)

Normaal gesproken horen deze topics toch thuis bij opsporing verzocht? Aangezien ze een paard zoekt?
Correct me if i'm wrong! :o

Stagediver

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-12-10 20:06

Ik zoek afstammelingen ;)
Geen paarden die ik kwijt ben ;)

Dat is inderdaad haar, maar van der berg heeft haar niet meer.Jammer genoeg zeis verkocht :( Wil wel eens weten of mijn boefje beetje op moeders lijkt en karakter enzo:)

Jaime_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-10 20:08

Vaak kunnen de fokkers je daar alsnog heel veel informatie over geven hoor en dat topic wat ik poste van die fjord die ook whisper heet, zou ze dat niet kunnen zijn ?

Roossssa

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-10 20:09

Sorry was me niet helemaal duidelijk in je OP maar succes met je zoektocht!

Stagediver

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-12-10 20:10

Jaime_ schreef:
Vaak kunnen de fokkers je daar alsnog heel veel informatie over geven hoor en dat topic wat ik poste van die fjord die ook whisper heet, zou ze dat niet kunnen zijn ?

Het jaar komt wel overeen, ik heb hem/haar een pb gestuurd ben wel erg benieuwd, familie uitpluizen is leuk :)

leuke fjord heb je trouwens

Jaime_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-10 20:13

Oooh hihi kheb even goed naar de foto's gekeken, en volgens mij is die Whisper een ruin :') dus dat kan nooit de moeder zijn haha.. die bokker is trouwens al 2 jaar niet op bokt geweest zie ik aan de berichten, dus kleine kans..

Stagediver

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-12-10 20:14

Ja een ruin als moeder gaat ook niet echt:$

fjordnina

Re: Zoek moeder van mijn fjord Whisper geboren in 2001

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-10 20:46

MPH

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-10 21:12

Ik heb whisper als veulen gekent en later als 3 jarige nog weer gezien, toen is ze gedekt door Timor, waar Bisquit uit gekomen is. Ik heb moeders Pybelien vroeger gereden, toen ik met haar begon had ze Whisper als veulen aan de voet lopen. Deze is na het afspenen weer terug naar Else gegaan. Zit nog een meisje op bokt hier die een nakomeling van pybelien heeft. Whisper had als driejarige hele erge ecxeem, ze is toen richting zee verkocht.

Stagediver

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-12-10 21:15

Mijn pony heb ook hele erge exceem, Ik heb haar sinds oktober, en helaas niets aan gedaan, Helemaal afgeschuurd staart en manen, Nu heeft ze het nog en het is al December, geef haar dreinage compositum en smeer sweet itch elke dag dat werkt wel:) Misschien komt het dan toch voort uit haar moeder, heb je toevallig fotos?? kan je me iets vertellen over whisper haar gedrag?

jannegien

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-10 21:17

Whisper ken ik niet persoonlijk, die was voor mijn tijd....Haar oma Pybelien daarentegen ken ik wel erg goed.
Dat is een vriendelijk paard, ontiegelijk harde werker wat bij de onkundige ruiter kan uiten in een druk en drammerig paard. Maar bij een consequente ruiter een werkwillig paard, wat toch leuk dressuur matig te rijden was. Maar voornamelijk gebruikt werd voor buiten ritten en huifkar tochten.

Pybelien heeft jaren op de pensionstal gestaan waar ik ook een verzorg fjord had. Hier heeft ze naast whisper nog 3 nakomelingen gehad van Anton. (Zienna, Anca en Bodo) Daarna is ze verkocht naar een meisje wat er nu mee rijdt.

Ook de volle zus van Whisper, Uvana ken ik. Deze was van kennissen van mij, en heeft twee Reinar nakomelingen gehad bij hun. Bella en Cyra (waarvan de laatste ook op bokt te vinden is en op Fjordenwereld.nl)

*edit*: Zie dat Mieke ook al een mooie aanvulling gegeven heeft over Whisper zelf. :D

jannegien

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-10 21:21

Stagediver schreef:
Mijn pony heb ook hele erge exceem, Ik heb haar sinds oktober, en helaas niets aan gedaan, Helemaal afgeschuurd staart en manen, Nu heeft ze het nog en het is al December, geef haar dreinage compositum en smeer sweet itch elke dag dat werkt wel:) Misschien komt het dan toch voort uit haar moeder, heb je toevallig fotos?? kan je me iets vertellen over whisper haar gedrag?

Pybelien kreeg een aantal jaar geleden ook eczeem verschijnselen. Tevens dochter Zienna en zoon bodo hadden tekenen van eczeem. Veel wordt ook door het milieu veroorzaakt maar denk dat er in deze bloedlijn toch ook wel een sterke aanleg of overgevoeligheid er voor ligt.

Stagediver

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-12-10 21:24

Leuke berichten allemaal familie pluizen is leuk!

Biscuit (op papier) is een ontiegelijke draak, Ik heb haar via internet gekocht, mijn moeder heeft haar wel bekenen natuurlijk. Ik ben tijdelijk in Canada. Ik was opzoek naar een fjord voor mn moeder, als kadootje., ze mocht er 1 uitkiezen, want ze heeft altijd pech met paardjes,of ze is bang of het klikt niet, of beestje word ziek. Altijddrama. Toen kwam ze dus bij haar. ze was helemaal kaal geschuurd enzo., zager niet uit,Dus heb besloten haar ook te kopen voor mezelf. En mn moeder heeft een andere.
Ze heeft veel verzorgsters gehad, 8x verhuisd niet goed voor zon diertje dus. Nu heb ik haar in de africhting staan, want haar verzorgster moetnog veel leren, en ze steigerd al klauwend naar je, bokt naar je. sleept je door de gangen, zelf vindi k dat niet erg, want ik kan der wel mee omgaan, ze moet gewoon even opgevoed worden. maar ik kom pas weer in april naar Nederland, dus maar in de africhting gezet tot april. op de stal waar ik al jaren met me andere paard sta (heb nog een nrps) Gelukkig word ze goed verzorgd, zoals ze verdiend.

Stagediver

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-12-10 21:27

jannegien schreef:
Stagediver schreef:

Pybelien kreeg een aantal jaar geleden ook eczeem verschijnselen. Tevens dochter Zienna en zoon bodo hadden tekenen van eczeem. Veel wordt ook door het milieu veroorzaakt maar denk dat er in deze bloedlijn toch ook wel een sterke aanleg of overgevoeligheid er voor ligt.

Ja dat is wel jammer. opzich wil ik wel fokken met haar.(Als der gedrag veel beter is) Maar ik twijfel nog omdat ze zon erge exceem heb, is natuurlijk niet erg goed. Ze heeft wel een supergoed papier natuurlijk.

Jaime_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-10 21:29

Fokken wil ik je echt afraden!!! Mijn fjord heeft ook lichte-eczeem, en dat vind ik zo verschrikkelijk sneu..
Kheb zelf zonne-allergie, en ik weet hoe erg jeuk kan zijn, kan je echt helemaal gek maken, wat dat betreft is jeuk nog erger dan pijn..

Stagediver

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-12-10 21:32

Jaime_ schreef:
Fokken wil ik je echt afraden!!! Mijn fjord heeft ook lichte-eczeem, en dat vind ik zo verschrikkelijk sneu..
Kheb zelf zonne-allergie, en ik weet hoe erg jeuk kan zijn, kan je echt helemaal gek maken, wat dat betreft is jeuk nog erger dan pijn..

Ja net wat ik dacht.

Mja en dan te bedenken dat dat beestje zich helemaal kapot heb zitten schuren omdat er niets aan gedaan is, daar kan ik dan ECHT boos om worden.Gelukkig heb ik wel het geld, en hebben wij wel de tijd om er aandacht in te steken, want het kost veel geld en tijd om exceem te behandelen. Zoiezo heb ik testen laten doen, of het ook allergieeen kan zijn en dergelijke. Daar moet ik nog uitslag van krijgen.