er zat niks anders op, chany ontsnapte de heletijd...door er onder, door of over de draad heen te gaan

nu had ik eindelijk de wei chany proef gemaakt, en tevens een looppad gemaakt.
vandaag was ik vrij en heb ze buiten gezet, tevens had er iemand een foto toestel bij.
het plan was om ze eerst een paar uurtjes nog apart naast de wei van de merrie's te zetten ...alles liep een beetje anders..
op naar de wei!

via het looppad.. ik zag het hier al een beetje aan komen...ze namen vaart

en ja hoor..dit keer geen chany waar ik me zo druk om maakte..maar een shiva die over het draad heen springt, en chany heel blij er door heen na shiva...
het moest perse kapot denk ik

het ergste is ook nog dat er een foto van is...
nouja ik heb al een keer mee gemaakt dat chany in de wei van de merrie's dook.. dat ging goed..
dus schrik had ik hier niet van ... ik had meer de schrik dat al mijn plannen om de afrastering veulen proef te maken niet zo werkte..

en daar gingen ze hoor...chany met een halster om voor het geval ze los zou breken...

aangezien de oudere paarden niet zo op of om keken besloten de dames om er lekker om heen de rennen

even testen of vies kijken helpt ?

in het begin mochten ze niet veel bij tara komen (bruin bonte) lasamber (zwart bonte) jaagde ze dan de heletijd weg
toen ze al wat meer geaccepteerd waren moest tara maar voor zich zelf zorgen van lasamber
helaas is tara op dat gebied ene beetje een zacht gekookt ei blijkt wel..
ze jaagt shiva weg...doet een kleine move... shiva schiet als een gek weg/om
en chany schiet shiva te hulp... en ja daar kan tara niet tegen op...

chany pest shiva heel vaak...lekker tegen dat kleintje aan duwen ...
en ja...dat mag natuurlijk niet he ..in lasambers wei

shiva lekker rollen
chany schaamt zich een beetje ..

er wordt goed op ze gelet

al met al denk ik dat dit de beste oplossing is.. kennelijk geven ze niet zo om draad of stroom.. maar wie kan veulens nou beter opvoeden en binnen de wei houden dan 2 oudere en meestal wijze paarden.