Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Suzanne F. schreef:Jeetje als hij echt al 1.65 m. dan wordt het het wel een 1.75 m. paard minimaal.
Die van mij haalt de 1.60 m. nog niet hoor. Zal rond de 1,55 m. zijn nu.
Suzan_bobar schreef:Poeh dekken als 3 jarige,... met deze grootte? Ik zou haar eerst uit laten groeien tot een jaar of 5 voordat je er een veulen in stopt. Een groot paard heeft vaak wat meer tijd nodig om zich volledig te ontwikkelen tot een sterk paard. Hoe groot ze zal worden? Denk dat ze wel tegen de 1.80 aan kan komen.
heb haar immer voor de sport en wil der graag vion straks mee gaan rijden enzo.
chico_lama schreef:daarom willen we der ook laten dekken omdat ze dan minder groot word;) en dat ze dan ok jaar langer naja geen rust maar nog niet onder het zadel hoeft.
ik hoop dat ze als vijf jarige toch al wel in het L/M springen zit hoorheb haar immer voor de sport en wil der graag vion straks mee gaan rijden enzo.
Suzanne F. schreef:Zera schreef:Die van mij was op 1 jarige leeftijd al iets van 1,45m. Ze is ondertussen al 1,80m geworden.
Voor het dekken zou ik inderdaad wachten totdat ze zeker 5 a 6 jaar is.
Ehm 1 jaar en 1.45 m. is niet groot, eerder heel klein. Bedoel je niet als veulen???
polly2 schreef:Dus om exterieurtechnische en foktechnische redenen en om eerst de merrie ster of voorlopig keur verklaard te krijgen en dan pas besluiten of er gedekt wordt, of verkocht. Dus niet om gezondheidsredenen....
Ik was toen namelijk nog volop in de groei. 
hestejente schreef:Okee, niet dat ik het met je plannen eens ben maar laten we dat even buiten beschouwing laten:
en dan? Dan heb je een veulen. Uit een grote merrie. Laat je dat veulen dan ook dekken als het 2 is om te voorkomen dat het groot wordt?