Wie heeft er een goed hoofdstel voor haar shet?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Onali

Wie heeft er een goed hoofdstel voor haar shet?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-11-10 10:16

Ik heb een letterlijk genomen combinatiehoofdstel voor mijn shet (pony hoofdstel gemixt met een shethoofdstel) maar eigenlijk moet ik gewoon echt een goeie hebben. Alleen zijn de meeste hoofdstellen voor shetlanders/pony's verkrijgbaar via websites. Dus als het niet past moet het weer retour enz enz enz.
Het ponyhoofdstel is een goedkoop merk van de Welkoop, Star. Het shethoofdstel is van Vantaggio van Ooteman.

Welk merk hoofdstel hebben jullie voor je shet? En hoe is de vorm van het hoofd van jullie shet?
Mijn shet heeft bijv echt een brede neus (vooral in de winter), maar kwa bakstukken mag het dan weer wat langer, keelriem valt er tussenin, shet was tekort, pony is te lang.

Ik zou graag de HH Switch willen hebben, maar ja gaat dat passen? Ik ga zometeen zijn maten opnemen zodat ik het kan vergelijken met hetgeen ze in de winkel hebben. Maar misschien hebben jullie wel een echt goed passend hoofdstel.

Ik ga met dit hoofdstel mennen dus het moet een goed en degelijk hoofdstel zijn. Het moet praktisch zijn, geen blingbling want daar houd ik niet van.

capopjekop

Re: Wie heeft er een goed hoofdstel voor haar shet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-10 10:21

Heb je geen paardenshop bij je in de buurt dan? Ik heb zelf een merklooshoofdstel voor mijn shet. Ik nam toen het halster mee als indicatie voor het passen. Als je een merkhoofdstel wordt dan is het mss wat lastiger, die zullen ze mss niet in maat shet hebben en ben je sneller op internet aangewezen. Ieder shethoofd is toch weer anders. Grietje heeft maatje pony, terwijl Hans daar in verzuipt, hij moet echt maat shet hebben. Welke maat halster heeft je pony?

Onali

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-11-10 10:25

Pony op de allerkleinste stand en in de zomer zwemt hij erin, in de winter niet. Heb ook een shethalster en die past hij niet :n

caroline_max

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-10 10:27

Mijn shet heeft gewoon de kleinste maat hoofdstel, past prima. Volgens mij komt ie van de Divoza.

mvdbijl

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-10 11:01

Ik heb voor mijn mini een hoofdstel maat mini shetlander gekocht, hij pas mooi en is goed verstelbaar. Komt bij hyporama vandaan..

Eliine

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-10 11:06

Ik heb een Anky hoofdstel maat Shet. Voor mijn pony met groot hoofd en brede neus precies goed. Het heeft een aansnoerneusriem, en na wat kleine aanpassingen (ik vond het aansnoerriempje veel te dik dus heb een sperriempje er voor in de plaats gehangen) past het nu echt supergoed. En doordat het aansnoer is kun je m op zo ongeveer alle mogelijke maten stellen, juist als je pony een wat bredere neus heeft. Het is een heel degelijk hoofdstel, zonder blingbling gedoe, maar supergoede kwaliteit.

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-10 11:14

Ik ben erg blij met mijn Kiefers en Anky's. De rest loopt nog met merkloze bij elkaar-raapsels. Wil ze straks allemaal in Anky en Kiefer hoofdstellen hebben.

Gypsy
Soort van gewaardeerd verhalenverteller

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-10 11:28

Gewoon een halster, daar ze bitloos fijner vind. Hiermee kunnen we mennen en rijden, gaat heel fijn. :)

JudithO

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-10 08:57

Ik gebruik ook 'bij-elkaar-geraapte' hoofdstellen. Ik heb er geen problemen mee, en iemand van buitenaf kan het ook niet zien.

Buckje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-10 13:53

Ik heb een combinatie ideal hoofdstel is simpel om te bouwen van rijhoofdstel naar menhoofdstel naar bitloos hoofdstel.

marrianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-10 13:58

waarom geen menhoofstel als je gaat mennen als ik vragen mag?

dan zou ik gaan voor 1 van ideal, die kan je bij van rijs tenminste helemaal perfect in losse onderdelen samenstellen

Onali

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-11-10 13:59

Omdat hij zonder oogkleppen gaat lopen en zo hoef ik niet en en te kopen ;)

Leinearthur

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-10 17:25

Ik weet niet wat voor merk mijn hoofdstel is maar ik heb hem via bokt gekocht.
deze past mooi! :)

Ik had hiervoor een HH switch maatje shet maar die paste mijn shet met een redelijk groot hoofd niet. De bakstukken zaten namelijk veel te dicht bij zijn ogen. en als je niet uitkeek zaten ze in zijn ogen.

dus toen een ander hoofdstel gezocht. en via bokt gekocht. en ben super te vrede. is ook een maatje shet! :j

_Lois_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-10 18:11

Leinearthur schreef:
Ik weet niet wat voor merk mijn hoofdstel is maar ik heb hem via bokt gekocht.
deze past mooi! :)

Ik had hiervoor een HH switch maatje shet maar die paste mijn shet met een redelijk groot hoofd niet. De bakstukken zaten namelijk veel te dicht bij zijn ogen. en als je niet uitkeek zaten ze in zijn ogen.

dus toen een ander hoofdstel gezocht. en via bokt gekocht. en ben super te vrede. is ook een maatje shet! :j

Ik had precies hetzelfde met mijn HH switch!
Vind het geen fijn hoofdstel :n

Ik heb nu een Knight Rider hoofdstel , is wel maat Pony maar mijn shet heeft een redelijk smal hoofd en het past prima.

Leinearthur

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-10 18:18

Ja ik weet niet wat het is, het hoofdstel heeft gewoon geen fijne pas vorm.

had daarvoor nog een Knight Rider hoofdstel maatje shet, maar die was veel te klein. dus toen geruild en bijbetaald voor de HH swich.

en die toen weer geruild via bokt.
voor een pony hoofdstel.

ook een fijn hoofdstel. Heb nu dus twee hoofdstellen. :)

GevlektBont

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-10 22:24

Mijn Verzorgshet heeft een (ja echt heel klein) minishetlander hoofdstelletje, van de Bles, een paardenshop hier in Leiden ;)

Roosje1978

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-10 22:26

Ik had voor onze Shetlandpony de Kieffer Junior, pastte prima!!

MisticRider

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-10 09:55

bestel gewoon een hoofdstel in maxi shet

Tovie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-10 16:58

Ik heb shetlander en pony hoofdstels voor mij shetlanders. Van Harry's Horses.

Rhine_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-10 18:46

Eliine schreef:
Ik heb een Anky hoofdstel maat Shet. Voor mijn pony met groot hoofd en brede neus precies goed. Het heeft een aansnoerneusriem, en na wat kleine aanpassingen (ik vond het aansnoerriempje veel te dik dus heb een sperriempje er voor in de plaats gehangen) past het nu echt supergoed. En doordat het aansnoer is kun je m op zo ongeveer alle mogelijke maten stellen, juist als je pony een wat bredere neus heeft. Het is een heel degelijk hoofdstel, zonder blingbling gedoe, maar supergoede kwaliteit.

Heb je een link van die anky?

Eliine

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-10 19:39

Flaver schreef:
Eliine schreef:

Nee sorry, ik heb m toen bij toeval in een ruitsershop gevonden. Ik zou niet weten waar ie op internet te vinden is. Maar ik zou even kunnen kijken!

hotchocolat

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-10 19:50

Ik heb de HH swits voor mijn shet. Hij hangt alleen nog in de kast met het kaartje er nog aan.

Ik vind hem voor die van mij toch iets aan de grove kant.

Ik heb er ook een van Horze daar ben ik zeer blij mee.

Het koppie van mijn pown.

Afbeelding

Rhine_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-10 23:16

Eliine schreef:
Flaver schreef:

Nee sorry, ik heb m toen bij toeval in een ruitsershop gevonden. Ik zou niet weten waar ie op internet te vinden is. Maar ik zou even kunnen kijken!

Zou heel fijn zijn!!

janice

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-10 10:49

Ik heb een hoofdstel van HKM ponymaat, past hem erg goed :D

Meert

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-10 10:57

.
Laatst bijgewerkt door Meert op 17-10-22 20:13, in het totaal 1 keer bewerkt