Wat voor zadel op Welsh A pony?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

JoyCiej007

Wat voor zadel op Welsh A pony?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-11-10 17:43

Ik ben me alvast een beetje aan het orienteren op een leuk zadeltje voor mijn Welsh A merrie, stokmaat ong. 1.20m.
Aangezien mennen de hoofdprioriteit zal hebben, moet het een betaalbaar zadeltje betreffen; het liefst een veelzijdigheidszadel richting dressuur, of evt. dressuur. Zou helemaal mooi zijn als het zadel ook op een wat luxer gebouwde shet van zo'n 1.03m. zou passen.
Had zelf de Avulon Junior Veelzijdigheidszadel gezien; 15 inch, richting dressuur, diepe zit, lederen kniestukken en voorzien van kniewrongen:
Afbeelding

Leek mij persoonlijk wel iets.

Maar vroeg me af wat jullie voor zadels op een Welsh A hebben liggen? Liefst met link en/of prijs.

T3mptati0n

Re: Wat voor zadel op Welsh A pony?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-10 17:45

Ben hier ook erg benieuwd naar. Mensen in het topic voor welsh fokkers hebben er 16 en sommige zelfs 17" op hun welshje liggen.

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-10 17:47

16 inch, Stübben, jeugd-, dressuurzadel...

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-11-10 17:55

kwam deze ook nog tegen:
Norton Rexine 15 Inch K2
Norton Rexine kwaliteit veelzijdigheidszadel waarvan de zadelboom gemaakt is van spuitgegoten kunststof
De voorboom is teruggesneden
Licht in gewicht
Makkelijk te onderhouden met water en spons.
De goed ontworpen zitting helpt de ruiter een goede zit te krijgen.
Afbeelding

Boterfliegje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-10 17:57

Beide zadeltjes vind ik echte rommel eerlijk gezegt.. M'n welshje werd er helemaal gek van!

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-11-10 17:59

T3mptati0n: 16 inch lijkt me toch wel echt de max denk ik zo? Ze heeft overigens wel een wat langere rug.

Boterfliegje: kan je ook aangeven waarom het volgens jou rommel is? dat jou welshje er niet goed op reageerd wil toch niet direct zeggen dat het rommel is?

T3mptati0n

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-10 18:00

JoyCiej007 schreef:
T3mptati0n: 16 inch lijkt me toch wel echt de max denk ik zo? Ze heeft overigens wel een wat langere rug.

Boterfliegje: kan je ook aangeven waarom het volgens jou rommel is? dat jou welshje er niet goed op reageerd wil toch niet direct zeggen dat het rommel is?

Van het winter maak ik haar zadelmak, en tegen de tijd dat ze écht 3 jaar oud is laat ik zadelmaker komen en die mag haar een passend zadel aanmeten. Heb geen verstand van zadels haha!

Boterfliegje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-10 18:01

JoyCiej007 schreef:

Het voelt ook beide echt aan als rommel. Ik ben Stubben gewend en ik geef er graag wat meer geld aan.
Beide zadels zijn heel erg hard, als paard had ik zoiets al niet graag op m'n rug. Ook laat de pasvorm zijn wensen over.
Oja, ze piepen als gek bij het rijden.

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-10 18:02

Ik heb er een JC Topas op liggen. Die paste het mooiste.

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-11-10 18:05

Ik weet dat stubben een goed merk is, maar ook heel duur. Rijden ohz. zal zeker niet haar voornaamste bezigheid zijn. Natuurlijk moet een zadel, goedkoop of duur, goed liggen, maar om nou honderden euro's aan een zadel uit te geven vind ik ook wat te gek worden.

Boterfliegje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-10 18:08

JoyCiej007 schreef:
Ik weet dat stubben een goed merk is, maar ook heel duur. Rijden ohz. zal zeker niet haar voornaamste bezigheid zijn. Natuurlijk moet een zadel, goedkoop of duur, goed liggen, maar om nou honderden euro's aan een zadel uit te geven vind ik ook wat te gek worden.

Honderden word het al snel helaas, ook voor rommeltjes. Niemand zegt dat je de zadels nieuw moet kopen.
Ik heb m'n pony laten opmeten en dan een tweedehands zadeltje gekocht.
€300 koste het, ben er heeel erg tevreden van.

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-11-10 18:10

Als ik iets goeds 2dehands kan vinden zou dat idd mooi zijn. Had mijn budget ook beetje gesteld tot zo'n 250/300 euro max. Dit dus omdat het rijden ohz. echt voor 'er bij' is.

Boterfliegje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-10 18:13

JoyCiej007 schreef:
Als ik iets goeds 2dehands kan vinden zou dat idd mooi zijn. Had mijn budget ook beetje gesteld tot zo'n 250/300 euro max. Dit dus omdat het rijden ohz. echt voor 'er bij' is.

Voor dat geld kan je zeker een mooi zadeltje vinden tweedehands. Succes met zoeken

dion1anouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-10 19:43

Op onze welsh a ligt een Bates dressuur 15inch! Naar lang zoeken was dit het passende zadel voor onze pony.

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-10 23:07

Ik heb al -tig zadels geprobeerd. knightrider was niks, wintec ook niet, tekna ook niet (om het even in de kunststofklasse te houden ;)), jc lag wel goed. Ik heb nu een passier young champ liggen 16inch om te proberen, maar moet even kijken in hoeverre deze kan aangepast worden.
Ik heb ook nog een barefoot kids liggen die ook goed ligt op beide pony's. Dit is een maatje XO.

Everytime

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-10 23:16

Bij mijn verzorgpony's hebben we een Beautyzadel.

happytime

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-10 23:23

ik wilde op mijn welsh (124,5 cm) ook een dressuurzadeltje, ik kreeg zo"n pijn in mijn rug op veelzijdigheidzadel.
op mijn kwpner ligt een Kn, maar die is er natuurlijk niet in ponymaat. :(
ook budget speelt een rol, zo vaak rij ik niet,heb nu een harrys horse dressuurzadel (wel kunststof genomen, waar ik absoluut niet van hou)
300,- kaal.maar moet wel zeggen.....zit best goed,geen rugpijn meer en....kan ermee zwemmen
ik heb er wel 1 met verschillende boommaten,nu de wijdste zit erin.

linda_lekuri

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-10 17:21

JoyCiej007 schreef:
kwam deze ook nog tegen:
Norton Rexine 15 Inch K2
Norton Rexine kwaliteit veelzijdigheidszadel waarvan de zadelboom gemaakt is van spuitgegoten kunststof
De voorboom is teruggesneden
Licht in gewicht
Makkelijk te onderhouden met water en spons.
De goed ontworpen zitting helpt de ruiter een goede zit te krijgen.
http://www.huppa.nl/14100-6538-large/no ... nch-k2.jpg

je hebt PB
Laatst bijgewerkt door Nickeltje op 11-11-10 17:38, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Graag geen foto quoten. Foto in link geplaatst.

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-10 18:56

happytime schreef:
ik wilde op mijn welsh (124,5 cm) ook een dressuurzadeltje, ik kreeg zo"n pijn in mijn rug op veelzijdigheidzadel.
op mijn kwpner ligt een Kn, maar die is er natuurlijk niet in ponymaat. :(
ook budget speelt een rol, zo vaak rij ik niet,heb nu een harrys horse dressuurzadel (wel kunststof genomen, waar ik absoluut niet van hou)
300,- kaal.maar moet wel zeggen.....zit best goed,geen rugpijn meer en....kan ermee zwemmen
ik heb er wel 1 met verschillende boommaten,nu de wijdste zit erin.

Is niet makkelijk te vinden een dressuurzadeltje van goede kwaliteit die ook nog eens goed ligt en een beetje aan de (zit)maat is :). Ik heb er morgen een zadelmaker bij, dan zie ik in hoeverre dat doenbaar is met deze.

MiniLoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-10 15:45

ik zit met hetzelfde!
mijn welsh is 1.22, maar daar was een 16 inch zadel echt te groot op.
Ik denk dat ik richting de 14 of 15 moet gaan, zeker ook voor de ruiter die erop rijd want dat is een heel slank meisje. Ik heb idd het zadel wat jij liet zien van norton ook op het oog. al weet ik niet of die met brede boom te leveren is

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-10 15:47

Wil je perse een zadel met boom? Anders valt de barefoot cheyenne drytex kids mss wel in je budget. Op een grotere shet past die ook.

MiniLoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-10 15:50

capopjekop schreef:
Wil je perse een zadel met boom? Anders valt de barefoot cheyenne drytex kids mss wel in je budget. Op een grotere shet past die ook.

weet niet of je deze tekst voor mij bedoelde of de TS...
Maar ik zelf vind persoonlijk een boomloos zadel niet mooi :o
heb wel gehoord van diverse mensen dat het lekker zit

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-10 15:51

Ik heb nu een stubben juventus 17inch op mijn merrie (of in elk geval besteld), die lag echt als een huis, niks schuiven. en zit geweldig. Barefoot kids is in veel gevallen geen optie vind ik. kun je heel jonge kinderen opzetten, maar meer niet. en ik vind ze best lang vallen, voor mijn ene merrie is hij te groot, voor mijn andere kan het wel.

MiniLoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-10 15:53

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-10 15:55

marieminime schreef:
capopjekop schreef:

weet niet of je deze tekst voor mij bedoelde of de TS...
Maar ik zelf vind persoonlijk een boomloos zadel niet mooi :o
heb wel gehoord van diverse mensen dat het lekker zit

Voor de ts.
Echt mooi vind ik ze idd ook niet, maar als hij ook op een shet moet passen heb je bij een boomloze wel meer kans :)
Ik had trouwens op mijn iets grotere welsh (136) altijd een thorowgood maxam zadel van 17 inch. Fijn en niet zo'n duur kunststof zadel. Die hebben ze ook in 15 en 16 inch.