Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
Mandarijn schreef:Je moet hooi, stro, voer zelf kopen?
Het ligt er denk ik maar net aan wat alles kost bij jou in de buurt.
Je hebt voor een Shetlander qua voer eigenlijk alleen hooi nodig, behalve als ze echt werken - dan kun je ze altijd nog wat biks of muesli erbij geven. Maar met zo'n zak doe je dan wel heel lang (ik deed er altijd een kleine 2 maanden mee, dus koste mij zo'n 6 euro per maand aan krachtvoer).
En hoefsmid ligt er ook maar net aan, wel of geen ijzers.
Hier in de omgeving betaal je al gauw 25,- voor bekappen van een Shetje (nu is mijn hoefsmid gelukkig een stuk goedkoper), dus dan zou je met eenmaal per 8 weken bekappen op 12,50,- per maand zitten.
Denk dat je rond de 50 à 60 euro kwijt zou zijn per maand.
DeSa schreef:Ik heb 3 shetten die me in de wintermaanden 45,- per maand aan hooi kosten, hoefsmid is 20,- per pony maar die is dan wel erg goedkoop! Wormenkuren zitten tussen de 7/22,- per wormenkuur
hotchocolat schreef:Mijn shet is zeker al een half jaar niet meer bij de smid geweest.
Het is gewoon niet nodig en hij slijt zijn hoeven zelf mooi af met wandelen.
Brok/muslie krijgt hij niet.
Mijn inloopstal is gedeeltelijk bestraat en in het andere deel heb ik rubberen matten liggen.
Hij eet alleen wat hooi mee met de andere, misschien dat dit 10,00 per maand is.
Ik gok dat hij me incl ontwormen en smid me zo'n 15,00 per maand kost