Ik vraag me af of hier nog jongeren zitten met interesse in fokkerij en zaken daar omheen.
Wij (Fokvereniging VWF) hebben namelijk een jongerenafdeling opgezet, Jeune VWF.
Dit is bedoeld voor jongeren onder de 26 jaar, die meer willen leren over fokkerij en zaken die daar om heen.
We willen veel activiteiten gaan organiseren.
De eerste activiteit staat op de planning voor a.s dinsdag: [EA-CO] Jeune VWF: a.s dinsdag Clinic Exterieur en Beweging!!
Een paar andere ideeën zijn:
- Uitje met een groepje naar een hengstenshow
- Uitje naar verschillende stallen en fokkerijen, zoals bijv. de stal van Adelinde Cornelissen.
- Clinic kennismaken met eventing
- Verschillende clinics over het proces van zadelmak maken en doorrijden van een jong paard naar de top van dressuur/spring en eventingpaarden.
Dit is nog lang niet alles, dus wees gewaarschuwd

Ik zit zelf in het bestuur van Jeune VWF, waardoor ik niet alleen veel leer over fokkerij en alles daar omheen, maar ook activiteiten leer organiseren en betrokken ben bij de organisatie van grote evenementen zoals VWF Dressuur ([VN] Scholtens & Chinook winnen VWF-dressuur)
Ik hoop hier nog meer jongeren te vinden die fokkerij interessant vinden, of er iets mee te maken hebben, zodat we ervaringen kunnen uitwisselen.
(mocht je meer willen weten over Jeune VWF, hier is een foldertje: http://i285.photobucket.com/albums/ll58 ... evwfA5.jpg. Je kunt ook mij altijd een berichtje sturen

*edit: een en ander verduidelijkt