Deelnemers ABOP

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Ldev

Deelnemers ABOP

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-10-10 11:38

Barendrecht

Maandag 15 November

Zadelproeven
1. Preska - Oswin x Gonda - Mv. Astrix
2. Uvita - Hayo x Gonda - Mv. Oswin
3. Walla - Halldor x Salla - Mv. Toddy
4. Yvora - Blinken x Rinya - Mv.Oswin
5. Arnafjord - Blinken x Gitta - Mv. Oswin
6. Angvika - Blinken x Preska - Mv. Oswin
7. Bastianne - Vjostar x Vitessa - Mv. Sebastian
8. Bjarne - Timor x Ylona - Mv. Reinar
9. Celine - Kventin x Umela - Mv. Orsta
10. Caitlin - Reitze x Whitney - Mv. Ohlsen Junior

Landbouwbruikbaarheidsproeven
11. Preska - Oswin x Gonda - Mv. Astrix
12. Yvora - Blinken x Rinya - Mv. Oswin
13. Arnafjord - Blinken x Gitta - Mv. Oswin
14. Angvika - Blinken x Preska - Mv. Oswin

Menproeven
15. Ulga - Hayo x Fientje - Mv. Astrix
16. Walla - Halldor x Salla - Mv. Toddy
17. Bjarne - Timor x Ylona - Mv. Reinar
18. Cadiz - Vasco x Selja - Mv. Lenngard

Fjordsport-proeven
19. Cadiz - Vasco x Selja - Mv. Lenngard

Heemstede/Cruquius

Dinsdag 16 November

Zadelproeven
1. Wintura - Tunar x Olinda - Mv. Sebastian
2. Zethar - Sebastian x Pethra - Mv. Barstad
3. Cosimo - Vjostar x Bella - Mv. Ansgar Skellerod
4. Ciara - Hermansen x Maroesja - Mv. Bjorgard

5. Zylaska - Lestor x Noeska - Mv. Bjorgard
6. Noeska - Bjorgard x Tonka - Mv. Meiner

Menproeven
7. Wintura - Tunar x Olinda - Mv. Sebastian
8. Wiviana - Rex x Ikara - Mv. Yerxes

Udenhout

Donderdag 18 November

Zadelproeven
1. Yoddy - Fjelljon x Paddy - Mv. Larsto
2. Annabel - Manus x Veraa - Mv. Inco
3. Dessa - Kventin x Senna - Mv. Manus

Wijk bij Duurstede

Donderdag 18 November

Zadelproeven
1. Ravina - Orsta x Gilda - Mv. Brusvein
2. Uzziël - Arin x Brigitte - Mv. Lorentz
3. Vrizzell - Rex x Orna - Mv. Halstor
4. Vjesta - Bjorkmann x Herxesa - Mv. Yerxes
5. Wilco - Inco x Ralvina - Mv. Gardar
6. Yno - Jolster x Roos - Mv. Gardar

Hardenberg

Maandag 22 November

Zadelproeven
1. Yvalda - Tunar x Pammela - Mv. Havstad
2. Bjenet - Inco x Ninet - Mv. Havstad
3. Beauty - Rex x Sanne - Mv. Tunar
4. Cora - Balony x Bengta - Mv. Hjerter Knaegt
5. Cyra - Reinar x Uvana - Mv. Anton

6. Viola - Gardar x Orinka - Mv. Briggen
7. Basco - Drange Rolv x Rimska - Mv. Halstor
8. Dhalene - Tsjerk x Phalene - Mv. Kaspar
9. Djambo - Balony x Meline - Mv. Havstad
10. Heino v/h Meesdal - Herman x Wanda v/d Waterhoek - Mv. Ingmar

Menproeven
11. Vincie - Reinar x Paulien - Mv. Tunar
12. Basco - Drange Rolv x Rimska - Mv. Halstor
13. Dhalene - Tsjerk x Phalene - Mv. Kaspar
14. Daily - Manus x Yvanda - Mv. Tunar
15. Heino v/h Meesdal - Herman x Wanda v/d Waterhoek - Mv. Ingmar

Oosterwolde/Roden

Dinsdag 23 November

Zadelproeven
1. Rebekka - Halstor x Ingmar - Mv. Haugeblakken
2. Vaere - Bjorkmann x Karen - Mv. Tunfeld
3. Weny - Inco x Marrit - Mv. Havstad
4. Archibald - Jars x Uskyld - Mv. Max
5. Brunka - Hayo x Juliana - Mv. Tunfeld
6. Caylinn Mae - Stedjeblakken x Marga - Mv. Sebastian
7. Chalotte - Balony x Philine - Mv. Briggen
8. Dagmar - Balony x Ustinka - Mv. Lestor
9. Djaydee - Balony x Herxesa - Mv. Yerxes

Fjordsport-proeven
10. Björdy - Reitze x Nataska - Mv. Halstor

11. Birgit - Reitze x Laura - Mv. Sebastian
12. Dusty - Bjorkmann x Rimska - Mv. Halstor
13. Dewi - Drange Rolv x Myrna - Mv. Sebastian
14. Cariena - Balony x Leonora - Mv. Halstor

Menproeven
15. Tsjallien - Ohlsen Junior x Noorre - Mv. Bjorkmann
16. Zador - Ronnie x Raghnilde - Mv. Myrstein
17. Britt - Sebastian x Uliska - Mv. Kalypso

Onstwedde

Donderdag 25 November

Zadelproeven
1. Tsjallien - Ohlsen Junior x Noorre - Mv. Bjorkmann
2. Angelique - Sven x Unique - Mv. Halldor
3. Aty - Jolster x Dingo - Mv. Fordin
4. Brigga - Larsto x Urbi - Mv. Fjellwin
5. Bjorna - Kventin x Orna - Mv. Sverre
6. Carjola - Stedjeblakken x Wendela - Mv. Toddy
7. Clovis - Stedjeblakken x Ylze - Mv. Manus
8. Diablo - Stedjeblakken x Urbi - Mv. Fjellwin

Hoenderloo

Maandag 29 November

Zadelproeven
1. Uller - Hayo x Ditte - Mv. Astrix
2. Ynde - Larsto x Nirona - Mv. Astrix
3. Yanneke - Ramiro x Roset - Mv. Jolster
4. Yarna - Bjorkmann x Sietske - Mv. Ohlsen Junior
5. Aventa - Kventin x Verada - Mv. Rex

Zadelproeven Hengsten
6. Christ - Vasco x Hanneke - Mv. Toddy
7. Jonnson DE - Jon Halsnaes x Smilla - Mv. Ohlsen

8. Zara - Ohlsen Junior x Ines - Mv. Toddy
9. Martein - Havstad x Anouk-controle - Mv. Mini Midt

Menproeven
10. Urnie - Orsta x Rijkje - Mv. Fjellwin
11. Utinka - Orsta x Ikara - Mv. Yerxes
12. Ykara - Manus x Rian - Mv. Lenngard
13. Zara - Ohlsen Junior x Ines - Mv. Toddy
14. Aventa - Kventin x Verada - Mv. Rex
15. Birke - Sverre x Uliene - Mv. Zidar

Menproeven Hengsten
16. Zoran - Tunar x Rimska - Mv. Halstor

Fjordsport-proeven
17. Raingard - Nordal x Sunngard - Mv. Westman
18. Agar - Sverre x Orpa - Mv. Fjellwin

Vippie

Re: Deelnemers ABOP

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-10 15:53

Fjordsport-proeven
19. Cadiz - Vasco x Selja - Mv. Lenngard

Dit klopt niet, Cadiz doet alleen de menproef en geen fjordsport (dat doettie de 6e als alles meezit).

marianne1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-10 17:13

Als ik dit zie word ik al een beetje zenuwachtig...........
Nog even flink oefenen de komende 2 weekjes, moet vast goedkomen!
Mag op nummer 5 in Barendrecht :))

Oretha

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-10 16:26

Hoorde dat in Barendrecht de bodem voor de aangespannen proef niet helemaal goed is?

alcootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-10 16:34

Die is op elke lokatie wel anders. Bij de ene wordt die in een buitenbak op zand gereden maar de proeven kunnen ook gewoon op een weiland worden gereden.

Oretha

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-10 17:20

alcootje schreef:
Die is op elke lokatie wel anders. Bij de ene wordt die in een buitenbak op zand gereden maar de proeven kunnen ook gewoon op een weiland worden gereden.

Oke, ik begreep dat het daar op het weiland was met een kleigrond. De eigenaar van mijn verzorgpaard meld zich daarom af voor de aangespannen proef.

Floor3

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-10 17:34

Ik wilde dit jaar ook meedoen (zadelproef) met mijn pas gekochte fjordenmerrie. Helaas is de datum te snel voor haar, ze is nog maar pas onder het zadel! Succes allemaal!! Misschien dat ik in Hardenberg even kom (af) kijken :D

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-10 17:35

alcootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-10 19:32

_tarja_ schreef:
alcootje schreef:

Oke, ik begreep dat het daar op het weiland was met een kleigrond. De eigenaar van mijn verzorgpaard meld zich daarom af voor de aangespannen proef.

Dat is het vervelendste van al die verschillende lokaties, bij de een is de binnenbak te klein, bij de ander het terrein om te mennen te hard of te glad.

Aan de ene kant zou het prettig zijn als het op een super lokatie zou kunnen met een goede binnen en buitenbak voor het mennen en dressuur en een fijn land voor de trekproef maar dat is zo moeilijk en voor vele een hele reis.
Ik vind Hoenderloo ook geen echt fijne lokatie, buiten losrijden en de wei is altijd zo glad voor het buitenrijden en de bodem van de binnenbak is behoorlijk hard.

Ik heb nu op behpprlijk veel plekken gereden maar vind voor dressuur Udenhout super fijn ook voor het buitenrijden maar voor het mennen op het hobbelig grasland is ook niet alles.

Kleigrond is ook niet jevanhet, met die nattigheid is het zwaar en glad.
Het zal altijd wel moelijk blijven.

Vippie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-10 08:53

_tarja_ schreef:
alcootje schreef:

Aangespannen proeven worden nooit binnen gereden en altijd op grasland dat is al zolang het stamboek bestaat hoor. Welke fjord valt er nu nog meer uit dan?

Cadiz hebben we overgezet naar Hoenderloo, die is net door de Osteo behandeld dus moet nog even wat "revalideren".

alcootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-10 09:17

Dat is niet helemaal waar Viv, in udenhout hebben we de proeven ook weleens binnen gereden. (daar is de bak natuurlijk groot genoeg voor)
Zeker als het heel slecht weer is dan willen ze die daar ook weleens binnen doen.

De trekproeven zijn altijd buiten.

Vippie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-10 09:18

Das dan een uitzondering, maar ze zijn doorgaans altijd buiten.

alcootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-10 09:23

dat klopt , meestal is het buiten maar udenhout heeft een bak van 30x80 dus als het echt slecht is dan kan het binnen. is wel lekker.

Maar de meeste lokaties hebben die luxe niet (udenhout nu ook niet, bak is een beetje stuk)

Fjordenmaniak

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-10 11:54

Jeetje licht het aan mij of zijn er weinig deelnemers!?
Zeker als je naar Udenhout kijkt... maar 3.
Ik kom waarschijnlijk in Wijk bij Duurstede kijken, dus als ik nog iemand moet voorlezen, dan kan dat ;)

nobbygaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-10 11:57

Waar in Barendrecht word het gehouden? Op de kleine duiker? En vanaf hoe laat beginnen ze? Als ik tijd heb en emma werkt mee met haar slaapjes, dan wil ik komen kijken.

Jeskim

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-10 13:07

Ze kijken ook wel naar de bodemgesteldheid en dat laten ze ook wel meewegen, net als het weer!! In Wanneperveen hebben we een keer een pak sneeuw gehad met de trek en menproeven..

marieke67

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-10 18:45

Wij zouden meedoen in Udenhout, werden ongevraagd ingedeeld voor Barendrecht en nu blijkt dat de menproef op een weiland is met een kleigrond.... _-:(
Ik kan me nou echt niet voorstellen dat het zo verschrikkelijk moeilijk is om:
-1- data van tevoren vast te zetten, zodat je tenminste op tijd vrij kunt vragen op je werk. Lijkt me ook voor de juryleden prettig als je dat ruim van tevoren in je agenda kunt zetten.
-2- een geschikte binnenbak-lokatie te vinden. Ik vind dat je als organisator toch minimaal voor een geschikte bodem moet kunnen zorgen.... Een menproef op de natte klei...wat valt daar nu van te verwachten. Mijn pony moet vol in het borsttuig gaan hangen en gaat voorzichtig lopen omdat het spekglad is. Baal er ondertussen heel erg van. Wij nemen extra lessen en proberen zo perfect mogelijk mijn pony te presenteren, maar als het zo op zijn Jan-Boeren-Fluitjes moet dan knap ik daar echt op af.
Alles en iedereen rijdt momenteel met wedstrijden en evenementen indoor en wat doen de fjorden? Die plannen voor nov. en dec. buitenlokaties....kortom ik ben echt niet blij!!!!

Vippie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-10 19:38

Of je draait er kalkoenen in zoals wij en oefent gewoon op grasbodem. Nogmaals de men/trekproeven zijn (op udenhout na dan) altijd op weiland. Dat is al 50 jaar zo en dat zal niet veranderen en er heeft nog geen fjord zich aan gestoord.
Het stamboek is nu eenmaal niet aan KNHS reglementen gebonden wat lokaties betreft.

Rijproeven zijn overigens wel in binnenbakken voor zover aanwezig. Maar voor mennen heb je nu eenmaal een grotere ring nodig ;)

Oretha

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-10 20:00

Vippie schreef:
Of je draait er kalkoenen in zoals wij en oefent gewoon op grasbodem. Nogmaals de men/trekproeven zijn (op udenhout na dan) altijd op weiland. Dat is al 50 jaar zo en dat zal niet veranderen en er heeft nog geen fjord zich aan gestoord.
Het stamboek is nu eenmaal niet aan KNHS reglementen gebonden wat lokaties betreft.

Rijproeven zijn overigens wel in binnenbakken voor zover aanwezig. Maar voor mennen heb je nu eenmaal een grotere ring nodig ;)

Nou dat oefenen op grasbodem vind ik ook niet alles op dit moment, aangezien de weilanden onder water staan en erg blubberig. Ook dan kan je niet fatsoenlijk een dressuurproef aangespannen oefenen. Ja...idd je kan dan wel oefenen op dezelfde bodem als de ABOB, maar kunnen we het dan nog een correcte dressuurproef noemen? Niet in mijn ogen, maar weet dat ze bij het fjordstamboek daar wel anders naar kijken.
De fjorden zullen zich daar niet aan storen, die moeten immers doen wat hun baasjes van hun verwachten. Maar ideaal is het niet.

En in Udenhout vind de zadelproef in de buitenbak plaats, afhankelijk van het weer bekijken we of we mee doen. Als het stormt of keihard regent, gaan we geen 2,5 reizen hiervoor.

Evenals de data 2 weken van te voren melden ben ik echt niet over te spreken. Heb op mijn werk 3x opnieuw een datum vrij moeten vragen, en denk niet dat ik daar de enige in ben.

Neem niet weg dat ik geen respect heb voor de mensen die het organiseren, daar gaat veel tijd/energie in zitten en word waarschijnlijk vrijwillig gedaan. Maar denk wel dat ze naar de organisatie eens moeten kijken.
Laatst bijgewerkt door Oretha op 08-11-10 20:02, in het totaal 1 keer bewerkt

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-10 20:01

Ergens vind ik dat marieke wel een punt heeft. De bodem is niet bepaald optimaal te noemen, voor de trekproef, maar ook als het buitenrijden van de zadelproef ik een weiland is kan dat behoorlijk glad zijn. Natuurlijk train je daar ook op, maar ergens vind ik dat er ook vanuit het stamboek wel een verplichting ligt om voor een piste met goede ondergrond te zorgen. Niet ieder paard heeft ijzers dus niet iedereen draait er zo ff kalkoenen in...

Oretha

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-10 20:04

Vjestagirl schreef:
Ergens vind ik dat marieke wel een punt heeft. De bodem is niet bepaald optimaal te noemen, voor de trekproef, maar ook als het buitenrijden van de zadelproef ik een weiland is kan dat behoorlijk glad zijn. Natuurlijk train je daar ook op, maar ergens vind ik dat er ook vanuit het stamboek wel een verplichting ligt om voor een piste met goede ondergrond te zorgen. Niet ieder paard heeft ijzers dus niet iedereen draait er zo ff kalkoenen in...

En los daarvan, als de ondergrond zooo slecht of blubberig is, kan geen kalkoen daar tegen op. Dan vind ik het risico om te springen echt te groot!

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-10 20:07

_tarja_ schreef:
Vjestagirl schreef:

En los daarvan, als de ondergrond zooo slecht of blubberig is, kan geen kalkoen daar tegen op. Dan vind ik het risico om te springen echt te groot!

Springen gebeurd sowieso in een bak, maar de buitenrit (stap en draf) vaak in een weiland...

alcootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-10 20:29

Even een reactie over Udenhout:

De bak in Udenhout is op het moment niet in goede staat dus kan daar niet gereden worden!!!!!
Daarom zijn de trekproeven en menproeven naar Barendrecht en andere dichtbijzijnde plaatsen verplaatst. Dit heeft het stamboek beslist omdat het op het moment van inschrijven nog niet bekend was dat de bak niet mocht worden gebruikt.

Onder normale omstandigheden worden de zadelproeven in Udenhout ALTIJD binnen verreden. De trek en menproeven ALTIJD op de wei buiten.
Als het weer echt heeeel slecht is en de wei te nat wordt om de menproef op te doen dan worden deze naar binnen verplaatst.(dit kan omdat de bak 80x30 m is)

De trekproef is ALTIJD buiten.

Dit jaar worden de zadelproeven bij Rien Pijnenburg thuis gereden. Is een gewone buitenbak.

Vippie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-10 20:33

En voor degenen die vinden dat het veranderd moet worden: ik wens jullie veel succes bij de jaarvergadering ;)

alcootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-10 20:37

De proeven zijn altijd in het najaar omdat het voorjaar niet kan omdat dan de veulens worden geboren, in de zomer lopen de veulens er nog bij en later in het jaar is het weer te slecht of zijn de merrie's hoog drachtig.

Ik ben het er zeker mee eens dat de bodem niet altijd super is. Ik kan me voorstellen dat het trekken op de klei niet super is maar daar wordt wel degelijk naar gekeken metc het jureren.

net wat Esther al zei, er heeft ook wel sneeuw gelegen.

Er zijn ook nog maar weinig stamboeken die een trekproef afnemen, daar wordt het fjordenstamboek nog uniek in.

De zadelproeven zullen wel in een buitenbak gereden gaan worden en niet op gras. De "buitenrit" is wel op gras maar daar hoeft men ook niet echt het dressuurmatige te laten zien, daar gaat het echt om de braafheid.
Je hoeft daar ook geen kleine voltes of zo te rijden. Ik ben een super zeikerd op gras als het gaat om een wedstrijd(ik schrijf niet eens meer in) maar de buitenrit van de zadelproef is gewoon net of je zelf een buitenrit maakt. Ik heb paarden met en zonder ijzers gereden maar er nooit een scherp gezet, is ook niet nodig. het terrein is groot en ruim genoeg om geen rare wendingen te hoeven maken.

Het springen wordt dus ook in een bak gedaan en ook niet op gras.